Email til flere personer
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-05-01 12:21

Jeg har lavet et adressekartotek i Frontpage98. Dette indeholder en masse
links til forskellige folk. Når jeg klikker på en af emailadresserne
tilknyttet en person start OE5 fint op og sætter emailadressen hvor den skal
være. Mit problem er at jeg ofte ønsker at vælge flere navne på een gang til
samme mail. Hvordan løser jeg den?

Stor hilsen

Lars

e-mail: lars@flexcom.dk

**************************************
This e-mail uses 100% recycled electrones
"In theory there is no difference between theory and practice. In practice
there is"

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-05-01 14:06

Lars Thomsen Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan løser jeg den?

Dette er en mulighed:

Men du skal være opmærksom på at der måske kan være problemer i nogle mail
programmer - ikke alle bruger Microsoft Outlook eller Outlook Express.

Når det er sagt skulle jeg dog mene at adskillelse af mail adresser med et
semikolon er "næsten standard" blandt mail programmer.

Mvh
Jonas

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-05-01 15:57

Jep, den virker. Dog løser det ikke helt mit problem for mine links er jo
givet enkeltvis, dvs. jeg får stadigt lavet to nye mails når jeg klikker på
en person ad gangen. Jeg mangler en form for mellemstation, et
lagringsfunktion, hvor de enkelte personers mailadresser gemmes midlertidigt
og så når jeg har fået valgt de personer jeg ønsker, så skal alle disse
overføres til mailprogrammet.

Skal jeg vælge en anden fremgangsmåde for min HTML-opbygning eller hvordan
kommer jeg videre?

Lars

Fra : Andreas Clausen

Dato : 09-05-01 17:13

> [...]

midlertidigt
> og så når jeg har fået valgt de personer jeg ønsker, så skal alle disse

Du kan i javascript lave det således at de personers email du vælger bliver
gemt i en streng og dermed overføre denne streng til dit mailprogram.

F.eks. mig@selv.dk og mig2@selv.dk vælges og overføres til en sammensat
streng
der automatisk sætter et ; ind efter hver valgte mail.
Så gemmer strengen de to valgte emails med ; mellem og kan nu overføres til
dit
mailprogram.

--
Venlig Hilsen

Andreas Clausen
http://website.gjk.dk/snagg

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-05-01 17:19

Takker. Nu er jeg ikke den helt store Web-haj, men hvis jeg nu kun har
FrontPage kan man så gøre som du skriver, for det er lige præcis det du
skriver jeg ønsker.

Lars

Andreas Clausen <ad@gjk.dk> skrev i en

Fra : Andreas Clausen

Dato : 09-05-01 20:40

Skriv en mail til mig så laver jeg javascriptet til dig
om du lyster :)
Det kan du så sætte direkte ind i din kildekode.
(også i frontpage)

ad@gjk.dk

--
Venlig Hilsen

Andreas Clausen
http://website.gjk.dk/snagg

Fra : Rene B. Andersen

Dato : 11-05-01 16:57

"Jonas Astrup - html.dk" wrote:

> [...]
>
> Når det er sagt skulle jeg dog mene at adskillelse af mail adresser med et
> semikolon er "næsten standard" blandt mail programmer.

Til orientering: Min Netscape Messenger (4.73) accepterer
komma som separator (addresser på adskilte "To:"-linier,
mens semikolon-separerede addresser alle ryger på samme
"To:"-linie. Jeg har ikke prøvet om sidstnævnte kan afsendes
alligevel, men i hvert fald lader det ikke til at Messenger
overholder "næsten standard"en.

RA http://one.funky.homepage.dk/

All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no
play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack