Att: Knud Gert Ellentoft - dropdownbox
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 09-05-01 09:14

Hejsa,

har du ikke nogle eksembler på dropdown box/menu på din hjemmeside,
jeg kan ikke finde dem (mener at have set dem engang)...
Søger specielt der sender en videre til en anden url når der bliver
valgt - uden først at skulle trykke på 'submit' knapper o.lign.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 09-05-01 11:32

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> wrote in
<4tuhftobjn5g6le5e95ggqf1u5anf6qc1d@4ax.com>:

> [...]
>Søger specielt der sender en videre til en anden url når der bliver
>valgt - uden først at skulle trykke på 'submit' knapper o.lign.

Denne kode laver en sådan box - indsæt selv URL'er og tekster i stedet for
Side 1, Side 2 osv.

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function go1(){
if (document.selecter1.select1.options
[document.selecter1.select1.selectedIndex].value != "none") {
location = document.selecter1.select1.options
[document.selecter1.select1.selectedIndex].value
      }
   }
//-->
</script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
document.write('<form name="selecter1"><select name="select1" size=1
onchange="go1()">');
document.write('<option value=none>Vælg en side');
document.write('<option value=none>--------------------');
document.write('<option value="http://www.side1.dk">Side 1');
document.write('<option value="http://www.side2.dk">Side 2');
document.write('<option value="http://www.side3.dk">Side 3');
document.write('</select>');
document.write('</form>');
// end hiding contents -->
</script>

Kasper Damkjær

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 09-05-01 20:01

On Wed, 09 May 2001 10:31:47 GMT, kd42@hotmail.com (Kasper Damkjær)
wrote:

>Denne kode laver en sådan box - indsæt selv URL'er og tekster i stedet for
>Side 1, Side 2 osv.
[klip...]

OK - takker

Med venlig hilsen