Når jeg ser en shell tank brænde
Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 18:51

Jeg har for noget tid siden sunget en sang der hed "når jeg ser en shell
tank brænde" melodien er "når jeg ser et rødt flag smælde" men jeg har altså
mistet teksten. Håber nogle kan hjælpe mig.

Mvh
Simon

Fra : Fatter Brik

Dato : 03-08-04 20:40

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
altså
> mistet teksten. Håber nogle kan hjælpe mig.

Hvad jeg husker er:

Når jeg ser en Shelltank brænde
blir jeg glad og vil se mer
når min molotov ikke vil tænde
er jeg glad for at jeg har fler

:)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 22:23

"Fatter Brik" <Fatter@brik.ellernoget.der> wrote in message

> "Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hehe ja det er også det jeg husker, men der er 4 vers og det sidste slutter
med "til den dag jeg får scoret et gevær" og alle vers slutter med "Rød
Front". Nu er det vel ingen hemmelighed hvilket parti jeg holder med

Mvh
Simon

Fra : Fatter Brik

Dato : 03-08-04 22:28

> [...]
> med "til den dag jeg får scoret et gevær" og alle vers slutter med "Rød
> Front". Nu er det vel ingen hemmelighed hvilket parti jeg holder med

der må være et eller andet at hente på www.modkraft.dk.....eller
Arbejderen?....nu du nævner det kan jeg huske noget med et gevær.....men det
fortaber sig i tågerne...................

:)

Fra : Søren Olsen

Dato : 05-08-04 15:48

> [...]
> med "til den dag jeg får scoret et gevær" og alle vers slutter med "Rød
> Front". Nu er det vel ingen hemmelighed hvilket parti jeg holder med

VorHerreBevars....

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-08-04 23:10

> Hvad jeg husker er:
>
> Når jeg ser en Shelltank brænde
> blir jeg glad og vil se mer
> når min molotov ikke vil tænde
> er jeg glad for at jeg har fler

For der er masser af lort der skal knuses
I vor kamp for befrielsen her
I skal fandeme høre møtrikerne suse
Til den dag jeg får scoret et gevær - rød front!

Så er der så nogle flere vers som jeg ikke kan huske.

Vi sang den en del på Ruc.

Mark

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 23:40

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> For der er masser af lort der skal knuses
> I vor kamp for befrielsen her
> I skal fandeme høre møtrikerne suse
> Til den dag jeg får scoret et gevær - rød front!
>
> Så er der så nogle flere vers som jeg ikke kan huske.

Fedt det var mest det første vers jeg var interesseret i for den skal synges
i min lille vennekreds hver gang man ser en shell tank i fjernsynet.-)

Mvh
Simon

Fra : preben nielsen

Dato : 04-08-04 05:56

> [...]
skal synges
> i min lille vennekreds hver gang man ser en shell tank i

Scary...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : iddqd

Dato : 04-08-04 07:57

preben nielsen wrote:

> Scary...

Ikke spor - det er da kun godt de yderliggående "kræfter" sidder og
stener foran TV, så går de jo ikke i vejen for os ude i den virkelig verden.

Mvh

Bruno

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-08-04 12:36

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> wrote in message

> Ikke spor - det er da kun godt de yderliggående "kræfter" sidder og
> stener foran TV, så går de jo ikke i vejen for os ude i den virkelig
verden.

Hehe det nu bare en lille sjov fætz der skal fyres af. Deusden sidder jeg
ikke og stener foran fjerneren jeg er den der går rundt ude i verdenen og
melder mine synspunkter ud, og håber på jeg har en indflydelse.

Mvh
Simon

Fra : Kong Kent

Dato : 04-08-04 13:59

> [...]
> ikke og stener foran fjerneren jeg er den der går rundt ude i verdenen og
> melder mine synspunkter ud, og håber på jeg har en indflydelse.

Det har du ikke.

Hvad en flok yderliggående venstreorienterede går og bruger deres tid på er
magthaverne fuldstændig og aldeles ligeglade med. Og det er sådan set
ligegyldigt om vi har en VK eller en rød regering.

Rabiate og fundamentalistiske grupperinger får aldrig nogensinde
indflydelse. Dertil er deres verden og holdninger trods alt for tossede

Når det så er sagt, så synes jeg da det er cool nok med en terrorversion af
kommunisternes aflagte slagsang. Den kan umuligt blive ondere end den
oprindelige som Poul Nyrup og hans kumpaner står og bræger til!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-08-04 16:21

Kong Kent wrote:

> [...]
>
> Rabiate og fundamentalistiske grupperinger får aldrig nogensinde
> indflydelse. Dertil er deres verden og holdninger trods alt for tossede

Hvem bestemmer hvem der er rabiat og fundamentalistisk. Den siddende
regering (og den før) var da ret rabiat og fundamentalistisk efter mine
begreber.

> Når det så er sagt, så synes jeg da det er cool nok med en terrorversion af
> kommunisternes aflagte slagsang. Den kan umuligt blive ondere end den
> oprindelige som Poul Nyrup og hans kumpaner står og bræger til!

Nu begynder du at lyde rabiat og fundamentalistisk...

/David

Fra : Kong Kent

Dato : 04-08-04 23:11

> Nu begynder du at lyde rabiat og fundamentalistisk...

Nå, missede du lige den smiley jeg havde sat ind til sidst, for at pointere
at mit indlæg mest var ment som et sarkastisk indlæg?

Det beklager jeg da dybt. Havde sådan håbet, at jeg med en smiley kunne nå
ud til alle, og forventede så at man kunne læse mit indlæg med et glimt i
øjet. Den gik ikke... men det er vel også for meget at forlange, at alle er
med på helt samme niveau.

Må hellere lige huske den igen, ellers tror du bare jeg anklager dig for at
være evnesvag

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-08-04 10:37

Kong Kent wrote:

> Nå, missede du lige den smiley jeg havde sat ind til sidst, for at pointere
> at mit indlæg mest var ment som et sarkastisk indlæg?

Næ, jeg synes bare ikke at man kan skrive hvad som helst uden at stå ved
det, bare fordi man så skriver en smiley.

/David

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-08-04 16:42

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> [...]

> kommunisternes aflagte slagsang. Den kan umuligt blive ondere end den
> oprindelige som Poul Nyrup og hans kumpaner står og bræger til!

Nu vil jeg ikke ud i en længere politisk diskussion, der her startede med at
jeg savnede en tekst som jeg god vil præsentere for nogle af mine venner
fordi den er ret morsom. Mine politiske synspunkter kan komme til udtryk i
andre grupper.-)

/Simon

Fra : Jokerman

Dato : 04-08-04 17:46

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> kommunisternes aflagte slagsang. Den kan umuligt blive ondere end den
> oprindelige som Poul Nyrup og hans kumpaner står og bræger til!

Du gider sikkert ikke at høre dette, men "Når jeg ser..." er en
socialdemokratisk sang. Den blev skrevet af Oskar Hansen, ham med "Visen om
de 3 musikanter" fra Matador.

Kommunisternes slagsang er som alle ved "Internationale" som
Socialdemokraterne lavede en mildere udgave af, der kom til at hedde "Flyv
højt vor sang på stærke vinger". Når du kritiserer, så få lige dine facts på
plads.
Hilsen
Jokerman

Fra : Kong Kent

Dato : 04-08-04 23:09

> Når du kritiserer, så få lige dine facts på
> plads.

Jeg vidste udmærket alt det du sagde. Skulle bare lige overdrive en anelse,
for på den måde at indiskret pointere overfor gutten, at vi sådan set er
ligeglade med hans politiske tilhørsforhold, og så valgte jeg bare at køre
den ud i ekstremen, kalde ham rabiat, sammenligne socialdemokraterne med
kommunister osv.

Skulle altså læses med et glimt i øjet
(men jeg er da ked af, hvis de to smiley'er jeg indsatte er gået henover
hovedet på dig. Det beklager jeg dybt.)

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-08-04 13:37

Kong Kent wrote:

> [...]
> (men jeg er da ked af, hvis de to smiley'er jeg indsatte er gået
> henover hovedet på dig. Det beklager jeg dybt.)

Vil bare lige sige at jeg var helt med og syntes oven i købet at det var
morsomt.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 05-08-04 17:16

> Vil bare lige sige at jeg var helt med og syntes oven i købet at det var
> morsomt.

Jeg vil bare lige sig at jeg også godt forstod det. Jeg har ikke helt
afgjort om jeg synes det var rigtigt skægt endnu, men det vænner jeg
muligvis tilbage med en melding om senere på aftenen.

/Troels

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-08-04 21:31

Troels Lund Laursen wrote:

> Jeg vil bare lige sig at jeg også godt forstod det. Jeg har ikke helt
> afgjort om jeg synes det var rigtigt skægt endnu, men det vænner jeg
> muligvis tilbage med en melding om senere på aftenen.

Haha!!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : preben nielsen

Dato : 05-08-04 06:46

> [...]
verdenen og
> melder mine synspunkter ud, og håber på jeg har en indflydelse.

Scary... :D

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-08-04 10:35

> sidder jeg
> verdenen og
>
> Scary... :D

BE AFRAID, BE VERY AFRAID

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 23:42

> [...]
> I skal fandeme høre møtrikerne suse
> Til den dag jeg får scoret et gevær - rød front!
>
> Så er der så nogle flere vers som jeg ikke kan huske.

Hvis der er nogle der har de resterende vers så vil jeg også meget gerne
have dem.

Mvh
Simon

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-08-04 10:59

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 04-08-04 14:12

> [...]
altså
> mistet teksten. Håber nogle kan hjælpe mig.

Når jeg ser en Shelltank brænde, bli'r jeg glad og vil se mer'
Når min molotov ikke vil tænde, bli'r jeg glad for jeg ved har fler'
For der er masser af lort der skal knuses i vor kamp for befrielsen her
Og I skal fandme høre møtrikkerne suse til den dag jeg får scoret et gevær

Når jeg hører en yankee er røget, bli'r jeg glad og vil høre mer'
Sandinisterne har gjort sig fri af møget, det skal vi sgu da også gøre her
For der er masser af lort der skal knuses i vor kamp for befrielsen her
Og I skal fandme høre møtrikkerne suse til den dag jeg får scoret et gevær

Når vi vælter rundt i gaden, bli'r vi glade og vil lave mer'
Når vi endelig forlader barrikaden, er det ikke til at sige hvad der sker

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-08-04 16:43

> [...]
> Og I skal fandme høre møtrikkerne suse til den dag jeg får scoret et gevær

Takker mange gange det var der jeg ville hen.

Mvh
Simon