Min Første SACD
Fra : Kurt Lund

Dato : 29-07-04 20:35

Hej
jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i, men nu prøver jeg
Jeg skal ud og købe mig en SACD for første gang,
hvad for en er rigtig god
om der er pop eller rock er lige meget.
evt. med Billy Joel - Joe Cocker osv.
På forhånd Tak
Kurt

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 29-07-04 21:02

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i, men nu prøver jeg
> Jeg skal ud og købe mig en SACD for første gang,

Jeg kender ikke så mange, men jeg har hørt at Sting - The Fields of Gold
skulle være rigtig godt indspillet !

MVH

Morten Nielsen

Fra : Otto J.

Dato : 29-07-04 21:50

> Jeg kender ikke så mange, men jeg har hørt at Sting - The Fields of Gold
> skulle være rigtig godt indspillet !

Det kan jeg tilslutte mig - det er en skive der for mig vandt utroligt meget
på SACD i forhold til CD, da CD-udgaven i mine ører er ret anstrengende at
høre på. Den anstrengthed er væk på SACD'en, den er meget mere luftig og
naturlig, hvilket gør den rigtigt lækker at høre på. Først dér giver Sting's
specielle lydunivers rigtigt mening.

Mvh. Otto

Fra : S. Thomsen

Dato : 29-07-04 22:41

Pink Floyd: "Dark side of the moon"
Bryan Ferry: "Frantic"
Roxy Music: "Avalon"

God fornøjelse!

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-07-04 08:06

On Thu, 29 Jul 2004 21:34:30 +0200, "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> wrote:

>jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i, men nu prøver jeg
>Jeg skal ud og købe mig en SACD for første gang,
> [...]

Jeg vil foreslå en af de remastered Rolling Stones cd'er.

Fx "Big Hits (High Tide And Green Gras)" med disse sange:

(I Can't Get No) Satisfaction
The Last Time
As Tears Go By
Time Is On My Side
It's All Over Now
Tell Me
19th Nervous Breakdown
Heart Of Stone
Get Off Of My Cloud
Not Fade Away
Good Times, Bad Times
Play With Fire

De er lavet som hybrid cd'er, dvs. der er både et cd-lag og et SACD-lag, og
begge dele er i stereo. Altså ikke noget 5-kanals her.

Kurt Brixen

eller "Let it Bleed"