Orgel Riff i Smashmouth nummer... Hvem er ~
Fra : Lars Smith Larsen

Dato : 22-07-04 12:05

Hej
Nummeret "walking on the sun" med Smashmouth indeholder et meget
karakteristisk orgel Riff. Nummeret starter med dett, og det bliver
gentaget flere gange i løbet af nummeret.

Jeg er temmelig sikker på at dette riff er "nappet" fra et andet gammelt
nummer, og jeg forsøger nu at finde ud af hvem der har lavet det originalt.

Jeg er ret sikker på at manden er fransk (Måske hedder han: Jean... et-
eller-andet????), og at han har lavet en hel plade med lignende "Wacky"
rytmer....

Er der nogen der kan hjælpe? Hvem har lavet omtalte orgel riff?

Mvh Lars

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 22-07-04 12:38

"Lars Smith Larsen" <LsmithL@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rytmer....
>
> Er der nogen der kan hjælpe? Hvem har lavet omtalte orgel riff?

Du mener nok Jean Michel Jarre, der har lavet mange plader med "sære" rytmer
etc.
Men IMO lyder lyden mere som noget, Doors kunne have lavet...

--
MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 22-07-04 20:34

Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:
> Du mener nok Jean Michel Jarre, der har lavet mange plader med "sære" rytmer
> etc.
> Men IMO lyder lyden mere som noget, Doors kunne have lavet...

Jeg kommer nu til at tænke på Michael Jacksons Billie Jean.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk
jakob@dataloger.dk | Vinder af 1. division

Fra : Lars Smith Larsen

Dato : 22-07-04 20:45

Jakob Møbjerg Nielsen <jakob@dataloger.dk> wrote in

> Jeg kommer nu til at tænke på Michael Jacksons Billie Jean.

Tak for budene!!!
Det er dog ikke Jarre - og heller ikke Mr. Jackson.

Lidt ekstra information:
Jeg mener at det nummer der er hugget fra her, samt et nummer mere fra
samme plade, blev anvendt af Danmarks Radio som underlægning til nogle af
de gode gamle Kaj og Andrea sketches i børnetimen.

Håber det siger nogen noget. Pft!

--
Lars

Fra : Niels Overgård

Dato : 24-07-04 12:18

Hej
Det er Jean Jacques Perrey. Manden der stod bag mange herlige Moog
inficerede numre.
hilsen
Niels

Fra : Lars Smith Larsen

Dato : 25-07-04 20:09

Hej Niels (mf)

B I N G O!
Der var den! - Skiven hedder: The Out Sound from Way In! og er lavet af:
Perrey-Kingsley.
Omtalte nummer hedder vist: Swan's Splashdown
Muntert musik det der!

Tak for hjælpen!

--
Lars