Only A Womans Heart
Fra : Riverwind

Dato : 13-07-04 22:03

Hejsa

Hørte lige en sang til en højttaler-demo idag, men medarbejderen i
forretningen kendte ikke kunsteren. Efter lidt søgen på nettet fandt jeg ud
af at sangen hedder Only A Womans Heart, og indtil videre har jeg fundet ud
af at Eleanor McEvoy, Mary Black og Jette Torp har indspillet den.
Men kender I andre, der har fremført den? Jeg vil lige være sikker på at jeg
får fat i den "rigtige" version, når jeg skal på CD-jagt imorgen.

/Riverwind

Fra : Thomas

Dato : 14-07-04 04:06

"Riverwind" <riverwind@heaven-dk.NEJ_TIL_SPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> får fat i den "rigtige" version, når jeg skal på CD-jagt imorgen.

ifølge allmusic.com har en fyr ved navn Phil Coulter også indspillet den...
Men det er Eleanor McEvoy der har skrevet sangen, og indspillet den
originale
version... Ifølge allmusic.com er der ikke andre kvinder end hende og Mary
Black
der har indspillet den. (Siden nævner ikke Jette Torp, og er dermed ikke
100%
nøjagtig hver gang)

Hvem der sang den du lige hørte er svært at sige - Det kan være dem alle
tre.
Hende der har skrevet den, og indspillet den mest kendte version er jo
Eleanor
McEvoy - Men eftersom vi er i Danmark, kan det jo sagtens have været en
Jette
Torp CD der har kørt i højttaleren...

Så du må nok lytte til dem begge to, for at finde ud af hvilken version det
var du
hørte...

Mvh. Thomas

Fra : Riverwind

Dato : 14-07-04 09:16

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
[...]
> [...]
> Eleanor
> McEvoy - Men eftersom vi er i Danmark, kan det jo sagtens have været en

Har været inde på forskellige cd-shops på nettet, og ved at lytte til
samples kan jeg ihvertfald konkludere at det ikke er Eleanor McEvoy jeg
hørte. Hun synger meget karakteristisk irsk på nummeret.
Var derefter inde på Jette Torps egen side, og synes faktisk at det mere
lyder som hende. Tager ud og ser om jeg kan få fat i hendes nyeste cd idag.

Tak for input'et!

/Riverwind

Fra : Riverwind

Dato : 14-07-04 12:20

> [...]
jeg
> får fat i den "rigtige" version, når jeg skal på CD-jagt imorgen.

Ok, har fundet ud af at det ikke er Eleanor McEvoy og det er heller ikke
Jette Torp.

/Riverwind

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 15-07-04 21:25

Riverwind wrote:
> "Riverwind" <riverwind@heaven-dk.NEJ_TIL_SPAM> skrev i en meddelelse

> Ok, har fundet ud af at det ikke er Eleanor McEvoy og det er heller
> ikke Jette Torp.

Prøv at checke hos Millstream Records i Tønder.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Riverwind

Dato : 19-07-04 22:02

"Tappe & Bang-Mortensen" <sbm.vækmedden@mortensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:40f77b4c$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
[...]
> Prøv at checke hos Millstream Records i Tønder.
[...]

Takker, de har ihvertfald noget jeg kan bruge. Må prøve et køb og se om det
er den rigtige version.

/Riverwind