Keltisk musik som i Linie 3
Fra : Martin Ploug

Dato : 10-07-04 23:12

Hej NG

Linie 3 spillede i deres show "Rundrejsen" i fredags (09.07), et keltisk
nummer, hvor Thomas Eje spille violin. Jeg kan faktisk meget godt lide sådan
noget musik ( i små mængder). Mit spørgsmål er, kan nogen her anbefale /
henvise til nogle CD'ere med sådan noget musik ? Det må meget gerne være
instrumental musik.
Jeg tænker på, om der også blev brugt sådan noget musik i "Titanic".

på forhånd tak.

Venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-07-04 23:20

Det skal meget gerne være sådan noget violin-noget som Thomas Eje lavede.

Der er noget keltisk som lyder som sådan noget folkedans, men det SKAL mere
være over i Riverdance (jev ved ikke, om I ved, hvad jeg mener her).

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-04 15:28

På ejendommeligvis fremsatte Martin Ploug følgende påstand:

> [...]
>
> Der er noget keltisk som lyder som sådan noget folkedans, men det
> SKAL mere være over i Riverdance (jev ved ikke, om I ved, hvad jeg

Start med at lytte til de to opsamlingsplader "Celtic Circle". Der er
en smule af det, du søger. Ellers er der The Dubliners, de har også
den slags numre.

Så er der Ronan Hardiman, han har lavet musikken til "Feet of Flames",
og det er alletiders album. Der er bl.a. nummeret "Duelling Violins".
Hans først album "Solas" er derimod noget forbandet møg. Ren rytmeboks
elektromusik.

Ellers søg på cdon.com, der er masser af plader med irsk musik.

Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-04 07:35

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> instrumental musik.
> Jeg tænker på, om der også blev brugt sådan noget musik i "Titanic".

Hej Martin

Keltisk, er det ikke lige Runrigs stil ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Deaster

Dato : 12-07-04 15:18

Martin Ploug wrote:

> [...]
> Det må meget gerne være instrumental musik.
> Jeg tænker på, om der også blev brugt sådan noget musik i "Titanic".

Du kunne kigge/lytte til Clannad og Mairé Brennan.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-07-04 16:00

Ok, tak for jeres svar.
Jeg kigger på det..

Hilsen Martin

Fra : Jakob

Dato : 12-07-04 19:56

Martin Ploug skrev:

>Jeg tænker på, om der også blev brugt sådan noget musik i "Titanic".

Du tænker måske på 'Irish Party in Third Class' som findes på
albummet 'Back to Titanic'?

--
Hilsen Jakob

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-07-04 18:11

Jeg ved ikke, om jeg tænker på noget bestemt.

/Martin