Spørgsmål til musikprofessoren
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-04 19:47

Sidder lige og ser programmet "Hit med Amin". I den forbindelse har jeg
sommetider undret mig lidt over noget musikpolitisk. Her er lige et lille
spørgsmål og det er stillet til dem af jer som mest kan lide pop/rock. Håber
at en vil give et fyldestgørende svar.

Altså:
Mange af jer som kan lide pop-rock kan også godt lide dansktop (men altså
kun rent untagelsesvis til helt specielle fester, det ved jeg godt) og da
jeg kender nogle som kan lide pop-rock ved jeg også, at de er landets bedste
folk til at kunne dansktoptekster udenad. Hvor jeg som regel kun kan en del
af 1. vers af disse sange, så er jeg tit ude for at de kan fortsætte sangene
alle versene igennem. Og nu kommer spørgsmålet skråstreg spørgsmålene:

Hvorfor er det altid dansktopsange fra før ca 1977-78 eller deromkring i kan
udenad???. Det er aldrig de allersidste nye dansktopslagere i kan. Hvorfor
denne forskel.
Jeg formoder at de fleste af jer kender f.eks.: Den gule flyver - Der er
noget galt i Danmark - Tyrolerhatten - To mennesker på en strand - Sikken
fest vi har haft - Smilende Sussi - Karl Herman og jeg (og i kan teksterne
udenad´). Alle sangene er fra før ca. 1977.
Men sansynligvis kan ingen af jer teksten til en af sidste års største
slagere: Tre bornholmere i en gummibåd og Her på min altan.
Altså hvorfor stopper det ved ca. 1977? - er det ikke rigtigt at det er
deromkring? - Hvorfor stopper man lige specielt der. Kunne man ikke ligeså
godt have stoppet ved 1998???

Hvor kender i sangene fra???

Er der en som vil give et helt alvorligt svar på dette spørgsmål?

Musikpolitiske hilsner Åge

Fra : Thomas

Dato : 09-07-04 20:25

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> udenad???. Det er aldrig de allersidste nye dansktopslagere i kan. Hvorfor

Jeg kan da svare for mit eget vedkommende... Mange af de gamle klassikere
(F.eks. en del af dem du nævner længere nede) er sange man er vokset op med.
Musik forældrene hørte, i barndomshjemmet.
Jeg er midt i 20'erne nu, og mine forældre hørte da meget dansktop dengang
jeg
voksede op.
Og ellers var der jo en slags dansktop revival i midten/slutningen af
90'erne, hvor
man kunne finde på at sætte smilende Sussi, den knaldrøde gummibåd o.lign på
til teeneage festerne... Der lærte man jo teksterne, jo mere man hørte
dem.
Men det var jo ikke alt man hørte... Det var enkelte store hits med Peter
Belli,
Birthe kjær, John Mogensen og nogen få andre.

Men det var jo de gamle klassikere man satte på. Det var ikke den nye med
Kandis,
eller andre nye sange fra dansktoppen...

Men jeg tror da ikke der er ret mange af mine jævnaldrene der følger med i
dansktoppen nu. Og derfor kender vi ikke det nye der er kommet de sidste
mange
mange år (måske med enkelte undtagelser)...

..Thomas

Fra : Jacob E.

Dato : 09-07-04 21:00

Fordi de gamle var kvalitet, de nye er lort.

Mvh Jacob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-07-04 21:03

> Er der en som vil give et helt alvorligt svar på dette spørgsmål?

tja - john mogensen er jo et stykke dansk musikhistorie - dansk toppen
dengang var meget bedre imho - idag er det bare forfærdeligt - men måske om
par generationer kan vi høre de unge synge "Vi mødes på internet" - (kandis
vistnok - yikes! noget l***!)

en anden faktor kunne være udvalget - dengang var der ikke de helt store
valgmuligheder mht. underholdning og derfor var man lissom nødt til at
se/høre dansktoppen når der nu endelig var noget underholdning - hvis kandis
er på skærmen idag slår jeg lynhurtigt over på en anden af mine mange
kanaler eller tænder min pc, eller spiller på min ps2 eller min gamecube
eller.... u name it - alt er bedre.. og til stede - alt dette er dog ikke
noget jeg ved - jeg er kun 32, men jeg kunne forestille mig det - jeg kan
osse huske at allle så Cosby - der var ikke så meget andet - og SKUM var jo
osse en landeplage - simpelthen pga det lille udvalg - idag ville disse
serier jo blot drukne i mængden... lidt det samme med dansktoppen - idag
drukner det i mængden og er ikke sendt på DR i bedste sendetid, men forvist
til nogle lokalstationer (ikke?) - jeg ved i hvertfald jeg rendte og legede
i min strikkede pullover og langt hår, mens min mor rendte rundt i
trompetbukser og skrålede "det var hun kendt som Smilende Sussi" uden at
vide hvilken ubønhørlig optankning af ligegyldige tekster hun fyldte mit
lille hoved med - og ja, jeg kan maaange af dem
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Benny Nissen

Dato : 09-07-04 22:46

> trompetbukser og skrålede "det var hun kendt som Smilende Sussi" uden at
> vide hvilken ubønhørlig optankning af ligegyldige tekster hun fyldte mit
> lille hoved med - og ja, jeg kan maaange af dem

Hvilke af de nyeste sange kan du så lige nævne _med_ indholdsrige tekster ?

--
Benny

Fra : Thomas

Dato : 09-07-04 23:44

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke af de nyeste sange kan du så lige nævne _med_ indholdsrige tekster
?

Hmm... Nævn én eneste dansktop sang med en indholdsrig tekst!!!

..Thomas

Fra : Thomas

Dato : 10-07-04 00:02

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm... Nævn én eneste dansktop sang med en indholdsrig tekst!!!

Hov undskyld... Vores pointe var den samme
Der findes ikke indholdsrige tekster i Dansktop musik... Dem der lytter til
musikken skulle jo gerne kunne følge med

..Thomas

Ps. - Jeg ved den var grov - Det var for sjov... Undskyld!!!!!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 08:57

Thomas <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40ef23ef$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> musikken skulle jo gerne kunne følge med
>
> .Thomas
>
> Ps. - Jeg ved den var grov - Det var for sjov... Undskyld!!!!!
_______

Øhmnn hmmm. Host. Øh nu øhh... Er det samme så gældende vedrørende p3-musik,
hvor der synges en del om "fuck, pis og gylle og shitt", altså i forhold til
lytterne?.

Ps. - Jeg ved den var grov - Det var (også) bare for sjov... Sorry!!!!

Hilsen Åge

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-07-04 14:58

"fuck, pis og gylle og shitt", altså i forhold til
> lytterne?.

hmmm længe sidne jeg har hørt en sang om gylle... lol

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 09:09

Thomas <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40ef1fc7$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hmm... Nævn én eneste dansktop sang med en indholdsrig tekst!!!
>
> .Thomas
_________

Jeg bryder lige ind her.

Eksempel 1:

En sang som handler om en pige som boede på en pram, nede ved kajen, hvor
hun var kendt som "Smilende Sussie". Der fortælles om at der stod en masse
drenge dernede på kajen, blot for at se på hende. Men de fik lov til bare at
stå at kigge. Hun forklarede dem dog at èt var kajen - èt andet var prammen.
Altså at de skulle blive på kajen, fordi Sussi ikke havde tid til at det
pjat. Hun skulle nemlig studere. De fik derfor en næse, alle dem som stod og
kiggede løs. Hun ville simpelthen have fred til at studere. Det var derfor
hun boede på en pram. Det var så dyrt at leje et værelse og hun havde ikke
mange penge som studerende.

Eksempel 2:
Der fortælles om at der er noget galt her i landet, fordi en mølle ikke
maler efter forskrifterne. Grunden til det skulle være fordi der trænger til
at blive skiftet ud i administrationsapparatet. Møllen som ligger i Dybbøl,
maler faktisk helt ad helvede til. Men det er ikke det eneste problem.
Der er også en mand som går ned til en å med sin fiskestang. Han vil
prøve at fange en fisk, hvilket han har prøvet en del gange, med temmeligt
negativt resultat. Det skulle skyldes at åen den er fyldt op med skidt og
lordt og hvad ved jeg.

Hildsen Åge

PS: Nævn èn eneste p3-agtig sang med indholdsrig tekst

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-04 10:55

Åge Halldorsson wrote:

> PS: Nævn èn eneste p3-agtig sang med indholdsrig tekst

Hvis en P3-sang er en som er blevet spillet på P3, så kan man nævne
mange, fordi der trods alt en gang imellem ryger noget igennem deres
indholdsløshedsfilter. Jeg kan nævne Radiohead, Pink Floyd, C.V.
Jørgensen og andet.

Den her sang har de f.eks. spillet på P3:

http://www.cvjoergensen.dk/tekster/txentertaineren.html

Men det meste af det de spiller på P3 er ret indholdsløst.

/David

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 10-07-04 13:28

> [...]
> mange, fordi der trods alt en gang imellem ryger noget igennem deres
> indholdsløshedsfilter. Jeg kan nævne Radiohead, Pink Floyd, C.V.

Og så har de lige haft Modest Mouse som ugens uundgåelige. Det var nu heller
ikke noget skidt valg efter min mening:

"I backed my car into a cop car the other day
Well he just drove off sometimes life's ok
I ran my mouth off a bit too much oh what can i say
Well you just laughed it off it was all ok"

Det hele skal nok gå alligevel. Det er jo næsten rent dansktop det der

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 13:59

Troels Lund Laursen <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40efe0e5$0$3086$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Det hele skal nok gå alligevel. Det er jo næsten rent dansktop det der
>
> /Troels
_____________

bortset fra at jeg ikke aner hvad der står. Det er uden-dansk.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 18:41

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40efbcd7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men det meste af det de spiller på P3 er ret indholdsløst.
>
> /David
¨________________

Hej David

Arhhhh indholdsløst og indholdsløst. Jeg ved nu ikke liiiige........ Jeg
tabte lige radioen på gulvet så den røg over på P3. Her har du lige lidt
udpluk fra den tekst jeg måtte lægge øre til.

Elsker at gøre skade på Nr.-Bro-gaaade
Spille pik - noget lir
fylde en azda med noget hor
Hold kæft og tag en fed
København avn avn dawn dawn Kø Kø Københaaaaaaavn Dawn avn
Spille pik og noget lir

I guder, siger jeg bare. Det må sgu da være folk på udviklingens nederste
trin som synger sådan noget.

Nu skulle speakeren sige noget og jeg formodede at vedkommende var en anelse
fornuftig med pil nedad. og sagde noget i retning af at det da var en noget
speciel tekst, men hun lod sådan set bare som ingenting. Hun var åbenbart af
samme støbning. Hun sagde bare:
Nu skal vi spille noget mere liret musik. Noget godt klam-ert musik med en
mand som krænger sjælen ud af bukserne.

Altsåååååå, nu bor jeg i Danmark. Jeg synes ikke at jeg hører det sprog
nogen steder. Det tales ikke på jobbet. Det tales ikke i butikkerne. Det
tales ikke af naboerne. Det tales ikke på gågaden. Det tales ikke af børnene
som bor på vejen. Det tales ikke i bussen. Det tales ikke i toget til Århus.
Det tales ikke på campingpladsen.
Hvor filen tales det sprog henne, bortset af underudviklede voksne på
P3. Disse voksnes børn burde simpelthen opdrage deres forældre ordentligt.
Jeg har kun hørt soroget talt af "voksne" på P3.

TIL BØRNENE: FORTÆL JERES FORÆLDRE HVORDAN MAN OPFØRER SIG ORDENTLIGT
En ting er i hvert fald 100 og det er at deres børn ikke opfører sig
sådan. Hvis disse forældres børn derfor læser dette her, vil jeg bare lige
sige at i lige skulle tage at tage en lille snak med jeres forældre om deres
sprog.
Ja, det virker mystisk at man skal opfordre børnene til at opdrage
forældrene bedre, men det er vist også kun denne ene voksengeneratioN , hvor
man kan tale om at børnene er fornuftigere end forældrene. Der ligger en
tung byrde på disse børn i forbindelse med opdragelsen af deres forældre. Og
det er faktisk helt alvorligt ment.

Hilsen Åge

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 10-07-04 20:16

> [...]
> fylde en azda med noget hor
> Hold kæft og tag en fed
> København avn avn dawn dawn Kø Kø Københaaaaaaavn Dawn avn

Ja ok, så har du lige ramt et tidspunkt hvor de spiller Nik Og Jay. De er de
eneste der kan få hend' og hend' og pik og lir, til at rime...

/Troels

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-07-04 21:42

> Ja ok, så har du lige ramt et tidspunkt hvor de spiller Nik Og Jay. De er
de
> eneste der kan få hend' og hend' og pik og lir, til at rime...

nik og jay - jeg elsker at hade de to - netop måden de siger hend' på er til
at flippe over - siger de unge virkelig "vi header for en club" når de skal
på disko nu om stunder?

Fra : Karsten Strandgaard

Dato : 11-07-04 16:58

"Troels Lund Laursen" wrote:

> Ja ok, så har du lige ramt et tidspunkt hvor de spiller Nik Og Jay. De er de
> eneste der kan få hend' og hend' og pik og lir, til at rime...

Nej, Åge har taget Sphaerens "KBH.dk" og forvansket teksten, så den er
næsten uigenkendelig. Du regnede vel ikke med, at han havde sine facts
i orden? :)

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-04 07:16

> [...]
> tung byrde på disse børn i forbindelse med opdragelsen af deres forældre.

Hej Åge

Ja det lyder godt nok, som en 12 årig, der prøver at skaffe sig en position
i skolegården. Som må vi jo bare håbe, at 1'ste klasserne er lidt sværere
at imponere. Som jeg sagde til den sidste unge pige, som spurgte om hun så
godt nok ud. Dertil kunne jeg sige, hun lignede en million, men når hun
åbnede munden, faldt hun til en flad ti'er.
Sjovt nok, det har faktisk hjulpet gevaldigt på hendes sprog.

M.V.H.....Benny..

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-07-04 23:00

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> fylde en azda med noget hor
> Hold kæft og tag en fed
> København avn avn dawn dawn Kø Kø Københaaaaaaavn Dawn avn

Haha, du skulle udgive det Åge, du bliver stenrig.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-07-04 16:06

Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ccv1l0$26il$1@news.cybercity.dk...

> Haha, du skulle udgive det Åge, du bliver stenrig.
>
> -Sune
____________

SV:

UDGIVE siger du. Det kommer sgu da (ups) dagligt på P3. Hvordan kan JEG så
blive rig på det???

Hilsen Åge

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-07-04 20:18

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> ____________
>
> SV:
>
> UDGIVE siger du. Det kommer sgu da (ups) dagligt på P3. Hvordan kan

Du skulle da lave det i din helt egen specielle
dansktopnæseringsversion!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas

Dato : 10-07-04 14:28

> [...]
> negativt resultat. Det skulle skyldes at åen den er fyldt op med skidt og

Netop som jeg siger... Ret ligegyldige tekster... En tekst skal provkere
nogen
følelser frem hos en lytter... Og gerne give en noget at tænke over
bagefter...
Teksten må også gerne indeholde et par gode metaforer...

Og "Smilende Sussi" indeholder intet af det... Den fortæller bare en
historie
om en pige alle fyrene gerne vil i bukserne på... Og hvad så???

> PS: Nævn èn eneste p3-agtig sang med indholdsrig tekst

Du giver andetsteds i tråden udtryk for, at Engelsk åbenbart ikke lige er
dig...
Ellers indeholder Kasper Eistrups (Ham fra Kashmir) tekster alt det
ovenstående.

Ellers kan du da forsøge at lytte til noget Tue West... Han er jo nok
vores
generations C.V. Jørgensen og Peter Belli samlet i én person...

Åge det er jo lidt dumt at du siger der ikke er nogen P3 sange med
inholdsrige
tekster... Du hører jo nok kun dansktop musik... Og har derfor ikke rigtig
nogen
basis for den udtalelse...

..Thomas

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 10-07-04 15:05

> Ellers kan du da forsøge at lytte til noget Tue West... Han er jo nok
> vores
> generations C.V. Jørgensen og Peter Belli samlet i én person...

Ahh... nu laver du sjov ikke?

/Troels

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 10-07-04 16:23

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message news:<40efa337$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> lordt og hvad ved jeg.
>
> Hildsen Åge
>
> PS: Nævn èn eneste p3-agtig sang med indholdsrig tekst

Jeg husker aldrig rigtigt navnet. Men en gut synger "Hun bliver min
ruin" og igennem denne ligegyldige sang finder man ud af hvor hårdt
han har det. Indtil han til sidst synger "Hendes navn er KOKAIN". Der
efter vågner de fleste og fatter budskabet. Så jo de kan faktisk godt
finde rimeligt sigende sange på P3 også.
Mvh
Klavs.

Fra : Thomas

Dato : 10-07-04 16:40

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter vågner de fleste og fatter budskabet. Så jo de kan faktisk godt
> finde rimeligt sigende sange på P3 også.

Jeg tror det er Rockers By Choise... En gammel sag...
(Jeg er ikke helt sikker...)

..Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-04 16:52

> Jeg tror det er Rockers By Choise... En gammel sag...

"Den Sikre Ruin" og det er Rockers By Choise

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-07-04 16:41

Klavs Rommedahl wrote:

> [...]
> efter vågner de fleste og fatter budskabet. Så jo de kan faktisk godt
> finde rimeligt sigende sange på P3 også.

Det var Rockers By Choice og sangen hed svjh Engel.
Og den er så fra slutningen af 80'erne så det er nok et stykke tid siden
den sidst har været på P3 (i andet end P3 Retro;)

Lige på dette punkt må man nok give Åge ret. Der er langt mellem P3
sange med tekster der går dybere end et fængende omkvæd.

Y'all want a single?

/Robert

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-04 16:44

Robert Eriksen wrote:

> Det var Rockers By Choice og sangen hed svjh Engel.

Det er RBC, men Engel er en anden sang.

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 11-07-04 09:00

In article <ccp2mp$2r0h$1@news.cybercity.dk>, ROEblåbærgrød@adr.dk
says...

> Det var Rockers By Choice og sangen hed svjh Engel.
> Og den er så fra slutningen af 80'erne så det er nok et stykke tid siden
> den sidst har været på P3 (i andet end P3 Retro;)

Den hedder godt nok Den sikre ruin, og er ikke udgivet på et rigtigt
album, men derimod som dobbelt A-side maxi sammen med Nej Til Narkotika
(med Hanne Boel)

Er rigtig nok fra '89

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-04 16:45

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

Se det er jo netop det, som er Åge's problem. Han forstår ikke Engelsk, og
derfor siger Cocaine ikke ham noget. Så på sin egen sære facon, har han jo
ret. Der er rigtigt mange, på min alder, ja også væsentligt yngre, som ikke
taler eller forstår Engelsk. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så holder Åge
også meget af, ja måske ikke ligefrem, hvad der kaldes Rock i dag, men 60'er
og 70'er Pop og Disco. Men handlingen skal man nok ikke spørge ham om.
Derfor er Dansk hans store merite.
Det kan han forstå, det andet kan han bare li'..... Så må du jo rette mig,
hvis jeg tager fejl Åge

M.V.H.....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-04 16:53

Benny Mortensen wrote:
> "Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
>
> Se det er jo netop det, som er Åge's problem. Han forstår ikke Engelsk, og
> derfor siger Cocaine ikke ham noget.

Klavs snakker ikke om "Cocaine", men om en dansksproget sag.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-04 17:00

> Klavs snakker ikke om "Cocaine", men om en dansksproget sag.
>
> /David

Det var nok en smutter Men nu hører jeg heller ikke meget P3.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 21:13

Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40f012f5$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det var nok en smutter Men nu hører jeg heller ikke meget P3.
>
> M.V.H.....Benny..
________

Prøv lige at se den her overskrift. Den er faktisk sand.

DANSEBANDSMUSIK OVERTAGER MAGTEN PÅ NORSK TV

Nej,men kunne man dog bare se norsk tv, hvor dansebands-norsktop totalt har
overtaget magten. Norsk tv startede med, som et forsøg, at sende et
tv-dansegalla fra lørdag midnat og 3 timer frem. Det er blevet et fast
program i umidelbar forlængelse af Norsk radios 3 timers dansegalla. de gæve
nordmænd.
Nå men norsk tv blev fuldstændig taget på sengen over programmets
succes. Det har nu totalt slået pop-rockprogrammerne ud.
Dansegallaprogrammerne har 2-3 gange så mange seere som pop-rocken.
Derfor besluttede norsk tv at der fremover skulle sendes et
dansebandsprogram af 1 times varighed på alle ugens 7 dage kl. 10.30-11.00.
Og der kommer mere.
Programchefer og programudviklere på Nrk udtalte til pressen at de var
ret overraskede over programmernes succes, men at de er storglade
allesammen. De udtaler at de vil fortsætte udviklingen af dansegalla på
norsk Tv. Dansegallaer sendes fast lørdagsaftener i december hvert år. Hu
hej vilde mænd, hvor de kan.

I kan tjekke her:
http://www.nrk.no/musikk/3398498.html

Hilsen Åge

Fra : Anders

Dato : 10-07-04 22:02

> [...]
> Derfor besluttede norsk tv at der fremover skulle sendes et
> dansebandsprogram af 1 times varighed på alle ugens 7 dage kl.

Jeg har ikke fulgt med i disskussionen - men er der ikke kun en halv time
fra 10:30 til 11:00?

/Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-04 22:31

"Anders" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse
> 10.30-11.00.
>
> Jeg har ikke fulgt med i disskussionen - men er der ikke kun en halv time
> fra 10:30 til 11:00?

Det må være fordi at den halve time føles som en hel time.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 22:47

Anders <dont@spam.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ccplgc$81n$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg har ikke fulgt med i disskussionen - men er der ikke kun en halv time
> fra 10:30 til 11:00?
>
> /Anders
_________________________

Nej, de nøjagtige tidspunkter for danseband Jukeboks i NRK TV er:

Mandag-søndag kl. 10.30-11.30
Lørdag................ kl. 00.00-02.30

Lørdagen er en fortsættelse af NRK Radio P1s dansegallaprogrammer

Lørdag kl. 21.00-22.00: Alle Tiders pletskuud
Lørdag kl. 22.00-24.00: På Dansefod

8 faste ugentlige dansebandsprogrammer på Norsk Tv og 2 på Norsk radio. Gud
ved om de også videreudvikler dansebandsprogrammerne til Norsk radio, så de
totalt slår pop-rocken groggy. Ret bemærkelsesværdig udvikling.

I kan da lige få den her link fra norsk presse, hvor de skriver lidt om
dansebandsrevolutionen deroppe i fjeldene. Det er trods alt en noget
usædvanlig ting at en tv-station sender dansebandsprogram 8 gange pr. uge -
416 gange om året + 3 kæmpegallaer fra en hal i Nordnorge + et årligt
Dansebands-melodiGrandprix på tv.

http://www.nationen.no/kultur/article1166434.ece

Hvornår skyller dansebandsrevolutionen hen over Danmark ??? - Jeg ved at
ledende folk i DR TV følger den norske musikrevolution indgående.

Hilsen Åge

PS: Mon vi får 14 ugentlige tv-dansebandsProgrammer. Uhauhauha. Nej, dog
ikke. Vi skal vist først have sparket nogle ledende tv-folk ud af tv-huset.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-07-04 22:55

> Hvornår skyller dansebandsrevolutionen hen over Danmark ??? - Jeg ved at
> ledende folk i DR TV følger den norske musikrevolution indgående.

Hvor ved du det fra ?

Jeg gætter ikke på den metaltrætte, infantile, pzycho ledelse i DR har
ringet og sagt de havde bestilt biletter til Oslobåden og spurgte om du
skulle med til hal-bal ?

Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-04 07:44

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:40f012f5$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Hej igen Åge

Jamen ingen tvivl om, at den slags musik, hvor man rører ved pigen, når man
danser, er i stor fremgang. Alt andet ville også være kedeligt, for det så
sgu da trist ud, at se dem stå ude midt på gulvet, og ligne en aktie i DSB.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 18:58

Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40f00f6b$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis jeg ikke tager meget fejl, så holder Åge
> også meget af, ja måske ikke ligefrem, hvad der kaldes Rock i dag, men
60'er
> og 70'er Pop og Disco.

SV: Arhhh. Johhh. Deeetttttt..... Bare det gynger og er fut i fejemøjet. Jeg
kan lide en masse engelske slagere, f.eks.: Wee are going down, I can help,
Please mr. postman, Yellow submarine and so wieter

Derfor skal jeg også lytte til Nrk-Norge i aften kl. 21. Da sender de det
faste lørdagsprogram:
"ALLE TIDERS PLETSKUD".
Det er den absoluttte top af den absolutte top af toppen af de
topplacerede topslagere på engelsk indefor de sidste 50 år. For syvtal hvor
det fløjter derudaf. Det er udelukkende sån nogle som de navne jeg lige
nævnte ovenfor. I den forbindelse er der ikke nogle svipsere. Der er ikke
een eneste svipser imellem. 75% engelsk - 25% norsk/svensk/dansk. Sådan!

I kan høre programmet med ret kraftig styrke på mellembølge fra Norge på
1314 khz. på jeres hank-radio. Men drej lige lidt med den for at få den
rigtige retning.

> Men handlingen skal man nok ikke spørge ham om.

SV: Nej tak

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-04 07:33

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja de var gode dengang. We are going down efter jordbær, gør vi. Les
Humphries singers, Beatles, og hvad de nu hed alle sammen. Det var jo i
øvrigt nok en af de første, som blev beskyldt for Pirateri, ham Les
Humphries. Han ændrede lidt småting i tekst og musik, og kaldte det så hans
eget. Mexico, for at tage et eksempel, hed jo oprindeligt Battle of New
Orleans. Det kan jeg huske der var nogle vilde slagsmål om dengang. Det
var dengang, hvor det kunne være lykken, at skulle synge i en slik reklame

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas

Dato : 10-07-04 23:43

> "Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
>
> Se det er jo netop det, som er Åge's problem.

Nope... Åges problem er, at han ikke accepterer at folk kan lide andet
end dansktop musik...

Så længe man snakker om dansktop er Åge helt med... Men nævner man
et band som ikke hører under dansktop paraplyen, så er det "næserings-musik"
ifølge Åge...

OK, det er heldigvis blevet bedre de sidste par måneder (Fordi Åge har været
væk) - Men ellers har Åge en evne til kalde alt der ikke falder i hans smag,
for elendigt.

..Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-07-04 07:02

Thomas wrote:

> [...]
> væk) - Men ellers har Åge en evne til kalde alt der ikke falder i hans smag,

Det sjove er at Åge har alle tiders chance her for at skabe opmærksomhed
og respekt for de ting som for ham er gode ved dansktoppen. Men det gør
man sjældent ved at være intolerant og ikke have forståelse for hvad
andre mennesker tænker og føler og kan lide. Eller ved hovedløst at
kritisere alt andet end dansktop.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-04 07:56

> [...]
>
> Så længe man snakker om dansktop er Åge helt med... Men nævner man
> et band som ikke hører under dansktop paraplyen, så er det

Hej Thomas

Det ligger meget langt fra min opfattelse. Hvis det var det du læste af
Åge's indlæg. Så var der vist noget, som du ikke havde forstået. Det er
altså ikke Åge's fejl. At du så ikke var den eneste, det kan man altså
heller ikke laste Åge for. Det kan måske være, at i snakker for meget Nik &
Jay, til at forstå Åge, men igen, det er ikke Åge's fejl. Åge har hele
tiden udtrykt, at han da helt klart også spiller, Mud, Sweet, Les Humpries
singers, Beatles og måske nok med en tendens til lidt ældre Rock / Pop. Men
det er ikke noget, som han diskuterer indholdet i, for han fatter ikke en
brik af hvad de synger. De kunne synge om Kirke og englekor, eller prise
hårde stoffer, Åge ville ikke vide, hvilken af delene det var. Han har til
tider kritiseret noget af den moderne Rock, og der må jeg sgu give ham ret.
Der skal man sgu have ring i næsen. Så har man da noget at trække i, så man
kan opdage, at der er noget der gør mere ondt, end den systematiske voldtægt
på begrebet musik.

M.V.H.....Benny..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-07-04 14:57

> Hvilke af de nyeste sange kan du så lige nævne _med_ indholdsrige tekster
?

ca........ ingen

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 10-07-04 16:18

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<40eefa08$0$212$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
> vide hvilken ubønhørlig optankning af ligegyldige tekster hun fyldte mit
> lille hoved med - og ja, jeg kan maaange af dem

Det sjove er bare for mange danske tekster er det de ligegyldige
lalleglade tekster folk husker og ikke TV2's eller andre
"selvhøjtidelige". Udbudet fejlede ikke noget den gang, så der tager
du fejl.
Dansk musik havde meget meget længe samme skavank som film (meget
udtales maget og så videre) og som POP musik sprog duer affekteret
tale bare simpelthent ikke. Det var først meget sent at man turde
tale/synger som en Århusianer, hvis man kom derfra og som Københavner
hvis man var fra hovedstaden.
Mvh
Klavs.

Fra : Adonai

Dato : 09-07-04 21:59

Åge Halldorsson wrote:
> Hvorfor er det altid dansktopsange fra før ca 1977-78 eller
deromkring i kan
> udenad???.
Fordi det var den gyldne tidsalder

Det er aldrig de allersidste nye dansktopslagere i kan.
Fordi de sutter røv

mvh
Adonai

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-07-04 22:44

> Hvor kender i sangene fra???
>
> Er der en som vil give et helt alvorligt svar på dette spørgsmål?

Vi har ligesom haft lidt længere tid til at øve os på dem og de dårlige er
glemt for længst.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-04 13:16

Hej Åge

Hvilket hul har du gemt dig i ??

Den med at ingen Danske tekster har indhold, kan kun være skrevet af en
xxxxxxxxxxx person. Det må være relativt hurtigt at fastslå.

Hvorfor man husker John Mogensen. Nemt at besvare, der var indhold i alle
hans sange, og han sang dem, som havde han selv oplevet det hele.
Peter Belli's evne til at synge en sang, så den brændte sig fast, er vel
også svær at eftergøre. Den satte sig fast, uanset om man kunne li' den
eller ej. Kim Larsen, er vel også et typisk eksempel, man behøver ikke være
køn, for at være et guldkorn, man kan godt ligne en bredmundet frø, og
alligevel gøre sig. Kim har jo gjort, alt hvad man ellers ikke skal gøre,
og blev bare mere kendt på det ... Han er vist også den eneste Danske
kunstner, hvis største efter pressen's mening flop, har et salgstal, der
gør de fleste Danske kunstnere grønne af misundelse.

Et dramatisk hul i F.eks Dansktoppen, hvilket gjorde, at mange grupper &
solister måtte lægge op. Fordi ingen ville hyre noget ukendt. Da Dansktoppen
jo så at sige, var et udstillings vindue for Dansk musik, fik dens bortgang
jo store følger, og mange spillesteder forsvandt.

Da Dansktoppen så endelig kom igen, blev den sendt på håbløse tidspunkter.
Hvilket jeg syntes den stadig gør.

Hvad der jo også er værd at bemærke. De største på Dansktoppen idag,
faktisk er de samme som dengang. Hvad var det, var det i 1967 Bjørn & Okay
udsendte deres første LP..?? Her 37 år efter, er de der sgu stadig, og er
stadig god for en 1'ste plads i ny og næ, selv om sønnen måske camperer der
lidt mere nu. Keld Heick stikker også snuden indenfor af og til. Klaus
kludder & Co, selvom Co.. er blevet noget anderledes, ( Kunne bedre lide
Jes, Jesper & Lars ) er vendt tilbage, efter et længere fravær. Det var
åbenbart nogle solide årgange dengang. Richard Ragnvald, er vel idag mere
populær end nogensinde før, men de gamle sange, som han dengang sang sammen
med Solveig, er jo lige så populære nu, som de var dengang, om ikke mere.
Alle skråler dem jo til hver en fest. Sådan kunne vi blive ved, rækken af
gamle kunstnere er jo næsten uendelig, det hjælper vel også lidt til, med at
holde liv i de gamle sange. Vi kan jo så nok foranlediges til at tro, at så
længe de gamle står så stærkt på markedet, så må det være pokkers svært som
ny, at bide sig fast. I dag skal man vel også blive landskendt på en aften,
hvis man skal have en chance. Man kan ikke idag, blive landskendt for at
spille til enkebal på Hotel Phønix i Thisted gennem længere tid, som Bjørn
jo gjorde ganske Okay

Der er måske en grund mere, at der er lagt loft over, hvor længe man må
ligge på Dansktoppen. Er det ikke sket et par gange, at en melodi er blevet
smidt ud, selvom den lå nummer 1.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-04 13:57

Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40efde7c$0$271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Der er måske en grund mere, at der er lagt loft over, hvor længe man må
> ligge på Dansktoppen. Er det ikke sket et par gange, at en melodi er
> [...]
___________

Jo og det er en national katastrofe med det loft. Man lægger sgu (ups) da
ikke loft over hvor længe en plade må ligge på en hitliste. En hitliste er
jo ikke et almindeligt musikprogram. Det er en øhhh, ja en hitliste. Er der
loft over hvor mange gange man må have lov at have stemt på et politisk
parti når Gallup ringer rundt og laver vælgerundersøgelser?. Det har jeg
aldrig hørt om.
Desuden modarbejder Dansktoppen faktisk Dansktoppen. Den opgave burde,
ligesom tidligere, faktisk være at skabe kanon-slagere. Det gjorde den bedre
tidligere fordi der ikke var det loft. Et par plader lå et års tid på
listen. Vi husker vist alle "Hvor er det sted" med de royale strenge og
senere "Aldrig mer må jeg se dig" også med de royale strenge og Lars Stryg
som strøg til tops. Stryg strøg, haha:
For at skabe en slager skal en plade spilles det antal gange lytterne
ønsker. Det er den måde pladerne for alvor bliver kendt på. Når man nu
kaster dem ud efter 20 uger skal der nye ind og hvis der ikke er nok gode
testere, ja så må man stemme på den mindst dårlige.
Idag havde alle 4 testere f.eks. en kritisabel kvalitet. De 3 var lavet
på et badeværelse tror jeg og den sidste var sån noget p3-agtigt noget.
Altså intet at stemme på, hvis der smides 2 plader ud næste lørdag.
Dansktoppens opgave er ikke ukritisk at præsentere nye danske plader
upåagtet kvaliteten. Der laves simpelthen ikke 4 gode danske slagere til
test hver lørdag.
Der er kun ganske få gode dansktopgrupper og man bør satse på dem. Hvis
andre vil ind på listen, så må de lavet noget af samme kvalitet. Indtil det
sker bør man kun teste grupper som f.eks.
Bjørn og det er helt i orden - Kim og halløjsovs - Blå Hawai - Klaus og
tjenerne - Jan og solskinsdrengene. An solister bør man holde sig til f.eks.
Birthe Kjær, Richard Ragnvald og lignende af samme høje kvalitet.
Der er altså ikke mange forskellige kunstnere at teste, men det er også
ligemeget. Når der kun bliver testet topkvalitet ligger plader på listen
meget længere tid. Hvis de altså får lov. Dermed er der ikke brug for så
mange testere.
Hvis man vælger en ny sjov metode, hvor man også tester en svensk og
norsk plade og lader listen være en skandinavisktop, så er der bare brug for
at teste een enkelt dansk plade hver gang og i tillæg en svensk og norsk. Så
kommer der saftsuseme kvali over programmet. Mums.
En liste som en tilfældig uge måske kom til at se sådan ud
Nr. 1: Bjørn og Okay
Nr. 2: Vikingerne
Nr. 3: Kandis
Nr. 4: Scandinavia
Nr. 5: Richard Ragnvald
Nr. 6: Kim og Hallo
Nr. 7: Birthe Kjær
Nr. 8: Johny Reymer
Nr. 9 Ole Ivars
Nr. 10: Thorleifs

Tester a: Trond Erich
Tester b: Klaus og Tjenerne
Tester c: Steen og Stanley, som tager to skrifdt frem og et tilbage

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-04 14:03

> [...]
> at teste een enkelt dansk plade hver gang og i tillæg en svensk og norsk.

> kommer der saftsuseme kvali over programmet. Mums.

så kunne man vel ligeså godt lave en slagertoppen i stedet for, jeg kan lige
forestille mig Helmut Lotti synge en fortolkning af et eller andet Richard
Ragnvald nummer på tysk....

næ den var et nummer for kvalmende.....

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-04 14:36

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen Åge

Det er efter min mening ikke Dansktoppens opgave, at sortere, om en melodi
er kvalitet, eller kvantitet. De har deres Jury, det er den, som skal
afgøre, om det er godt nok til at ende på Dansktoppen. Folk er jo
forskellige, nogle vil have en slags musik, andre en anden. Begge dele må
anses for værende lige gode, eller lige dårlige, alt efter, hvem der hører
dem. Derfor er Juryen en blandet skare. Det forekommer mig helt absurd, at
en melodi smides ud, efter 15 uger tror jeg det er. Så en god uge at blive
testet, er en uge, hvor en melodi ( eller flere for den sags skyld ) bliver
tvunget ud, for så er mindst i bobler nødt til at komme ind, og det giver
automatisk næstheldigste bobler en chance mere. De skal altså dårligt nok,
gøre sig fortjent til det, det ene medfører automatisk det andet. Efter som
der vist ikke udgives så pokkers mange Danske plader, så skulle der nok
kunne blive sådan, at alle får en chance. Så skulle man måske lave en
Dansktop som præsenterede de nye plader, og så ellers lod salgstallene
bestemme, hvem der skulle ind på listen. Så kan man jo sige, at alle nye
Danske plader fik 3 forsøg. Jeg ved da godt, at DR vil sige, at det er der
ikke tid til. Jamen hvorfor ikke. Om Dansktoppen varer den time, som den
allernådigst har stillet til rådighed nu, eller den varer 3 timer, er mig
uden betydning. Det kunne måske give nogen den chance, at nå herop til mig.

Jeg ved jo, ved at læse denne gruppe, at F.eks The Flying Hotdogs har
udgivet en CD.... Jeg ved de siger " Ikke så meget snak - Bare god musik ".
Men jeg aner ikke, hvordan de ser ud, eller hvordan de lyder, om de kan
spille, eller bare snakke. De kunne være det dårligste jeg nogen sinde
havde hørt, eller de kunne være forrygende gode, jeg ved det ikke, og går
det som det plejer, finder jeg sikkert heller aldrig ud af det. De vil
således ende med at være en af de grupper, som ikke magtede at slå sig
igennem, for at ende i de butikker hvor jeg kommer

M.V.H.....Benny..

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 10-07-04 20:05

Benny Mortensen <wrapup1@kittymail.com> wrote:
> [...]
> heller aldrig ud af det. De vil således ende med at være en af de
> grupper, som ikke magtede at slå sig igennem, for at ende i de

Det har du helt ret i
Men bare lige for at indføje en lille fodnote. Det der med at "slå
igennem" - tja det er der jo sikkert mange der går efter, - bare ikke os. Vi
spiller kopirockogrul fordi vi synes det er sjovt at spille den musik vi
selv kan lide for folk, ikke for at blive "verdensberømte i Danmark". Det
kræver nok mere talent end vi kan præstere på en god dag

Derudover kan de fleste af danske musikere efterhånden findes på nettet, med
hjemmesider der fortæller alt om deres musik, optræden o.s.v. Især alle de
kunstnere der jævnligt huserer på Dansktoppen. Så i modsætning til tidligere
er der da nu , qua nettet, i højere grad mulighed for at lære kunstnerne at
kende, også uden at købe samtlige sladderblade hver uge. De fleste har
lydprøver på deres hjemmesider - så der kan man høre deres musik og bedømme
om det er noget man har lyst til at høre mere af.
Feks
www.kisser-soren.dk
www.blue-heaven.dk
www.2be1.dk

o.s.v.

Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-04 07:10

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Anette & Søren Faarborg
> The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Hej Søren & Anette

At jeg brugte jer som eksempel, var jo ikke helt tilfældigt. I var her i
gruppen. Så i kunne lige som svare for jer selv, hvis jeg skulle sige
noget forfærdeligt vrøvl. Jeg mener ikke nogen skal bruge undskyldninger
for at spille musik, uanset hvilken stil, og om man spiller på instrumenter,
eller på en cd spiller. Til gengæld kan man vel næppe bebrejde en musiker,
at han vil tjene så mange penge som muligt. Det vil man vel også i alle
andre jobs. Fede tider skal udnyttes, for der kommer jo sikkert også magre
tider. Brød på bordet, er jo også en nødvendighed, når man er musiker, og
det er vel enhver musikers drøm, at kunne leve af sin musik. Jeg mener til
gengæld heller ikke, at folk skal nedgøre musik, bare fordi det er Dansk.
Hvis de føler sig for fine, til at høre på Birthe Kjær, når der er noget der
hedder Saybia, jamen så fred være med dem. Birthe Kjær er ingen konkurrent
til Saybia, til gengæld er de heller ingen konkurrent til Birthe Kjær.
Jeg tror ikke jeg kunne vælge, om jeg ville tage Dansktoppens parti, eller
Rockens, eller for den sags skyld andre stilarter. De letteste at vælge
fra, ville blive Jazz og Klassisk, da ingen af disse har min store
bevågenhed.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-07-04 13:46

> [...]
kan
> udenad???. Det er aldrig de allersidste nye dansktopslagere i kan. Hvorfor

Jeg kan da ikke nogen dansktop-sange men det er jo sikkert fordi jeg ikke
kan fordrage lortet. Jeg slukker nemlig for hvad som helst der skulle smide
sådan noget støj ud gennem højttaleren.

Her i København har vi nemlig ikke så meget imod næserings-generationen som
en bondejokke som dig, Åge, har. Det har vi jo læst adskillige gange i denne
gruppe.

Skal i øvrigt til Århus i næste uge til Århus Jazz-festival hvor jeg håber
at høre en masse god ny-Jazz og fusions-Jazz (som f.eks. Jazz-Rock) men
absolut ikke traditionel Jazz eller Swing-Jazz.

Med lidt held i sprøjten undgår jeg både Åge og dansktop i Århus

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-04 14:54

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40f1366d$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> at høre en masse god ny-Jazz og fusions-Jazz (som f.eks. Jazz-Rock) men
> absolut ikke traditionel Jazz eller Swing-Jazz.

Jov-jov. Jamen det er jo vældig. Det er forresten ugen før det fræser løs i
Vildsund. Selv om det ikke på nogen måde slår de skandinaviske
danseband-festivalen i Seljord, Malung, Nordsel og Sunne. Måske skulle vi
lige snuppe programmet.

DANSKTOP PÅ VILDSUND STRAND (ved Vildsund-broen Mors-Thy):

Tirs 21. juli kl. 17.00-17.30: Kisser og Søren
Tirs 21. juli kl. 18.00-24.00: Kim og Hallo
Tirs 21. juli kl. 18.00-24.00: Kandis
Tirs 21. juli kl. 20.00-20.30: Kisser og Søren
Ons 22. juli kl. 18.00-24.00: Kim og Hallo
Ons 22. juli kl. 18.00-24.00: Kandis
Tors 23. juli kl. 18.00-24.00: Kim og Hallo
Tors 23. juli kl. 18.00-24.00: Kandis

......men det er måske ikke liiiiiiige noget for dig? - 37 timers dansktop på
3 dage

Hilsen Åge