[RF]: Bedste oplevelser?
Fra : -V-

Dato : 09-07-04 14:14

Vi har haft lidt spredt fægtning mht Roskilde Festivalen, men nu tager vi
den sgu i en seperat tråd.

Mine tre bedste oplevelser på den nyligt overståede festival:

1). Koncerten med The Hives på Orange Scene fredag (?) aften.
En times t o t a l t all-out rock'n'roll. Fuldstændigt uimodståeligt, og
måske en af de bedste koncerter, jeg nogensinde har set på Roskilde.
"Becaus' I wanna!!!!"

2). Scissor Sisters på Arena søndag nat.
Havde smuglyttet en del til pladen inden koncerten, som var overrumplende.
En brandgod guitarist og en forsanger, som var lige så meget entertainer og
showmand. Svært ikke at komme i godt humør af den slags - især når deres
intro er det dejlige 'Baby, I'm Burning' med Dolly P....

3). Franz Ferdinand på Arena søndag eftermiddag.
Det er ikke nogen hemmelighed, at deres plade er en af de mest spillede i
mit lille hjem, og de skuffede ikke. Super spilleglæde og entusiasme - bare
ærgerligt, at man pga menneskemængden havde svært ved at komme tæt på.
De spillede vist også lidt galt i enkelte af numrene....?

Hvad er jeres bedste oplevelser?

-V-

Fra : Peter Juhl

Dato : 09-07-04 15:36

-V- wrote:

> Hvad er jeres bedste oplevelser?

1) Slipknot
Et ord: enegi!

2) Pixies
Fordi Frank Black er gud.

3) Under Byen
En intens opblevelse af de store.

4) Wire
Fordi de styrer, men den lydmand skulle have en kugle.

5) Ingen MTV Bands
Jeg undgik de røvsyge MTV/Boogie bands - men også kun med stort besvær.

/Peter

Fra : Lina

Dato : 09-07-04 16:32

> 1) Slipknot
> Et ord: enegi!

Enig - Slipknot var virkelig gode. Man kunne mærke, de virkelig brænder for
det, de laver, og de var meget opsatte på at give publikum en god oplevelse.
Jeg synes, det var fantastisk!

Fra : Krumme

Dato : 09-07-04 19:51

Var der nogen der så

Matthew Herbert Big Band?

Det var monster fedt!!

Ellers kan jeg kune give ret i at Scissor Sisters leverede en forrygende
koncert.

Efter hjemkomst har vi i vores band taget "take your mama out" med på vores
setliste.
Lækkert nummer at synge og spille

mvh:
Krumme

Fra : Jakob

Dato : 10-07-04 14:45

Jamie Lidell sang FANTASTISK!

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 10-07-04 22:40

Jakob wrote:
> Jamie Lidell sang FANTASTISK!

Enig, ærgeligt at der på hans cd (som jeg købte) stortset ingen vokal er at
finde, men er fyldt med meget avant garde støj... som man vist liiiige skal
vænne sig til. Koncerten var genial, han var meget meget dygtig.

--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-07-04 00:10

"Lina" <

> [...]
for
> det, de laver, og de var meget opsatte på at give publikum en god

Men hvad f... lavede de der som erstatning for Bowie? Jeg nægter at tro på
der var nogen der købte en billet for at se Bowie, der efterfølgende så
Slipknot (og nød det)

Mvh.
Lars

Fra : Peter Juhl

Dato : 10-07-04 00:51

Lars Lauridsen wrote:

> Men hvad f... lavede de der som erstatning for Bowie? Jeg nægter at
> tro på der var nogen der købte en billet for at se Bowie, der
> efterfølgende så Slipknot (og nød det)

Mig.

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-04 02:27

Peter Juhl wrote:

> Mig.

1.

/David

Fra : Lina

Dato : 10-07-04 10:01

> Men hvad f... lavede de der som erstatning for Bowie? Jeg nægter at tro på
> der var nogen der købte en billet for at se Bowie, der efterfølgende så
> Slipknot (og nød det)

Jeg ville da gerne have set Bowie, men blev glad, da jeg hørte Slipknot
skulle spille som erstatning for ham, da jeg bedre kan lide dem.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-07-04 13:09

"Lina"

> Jeg ville da gerne have set Bowie, men blev glad, da jeg hørte Slipknot
> skulle spille som erstatning for ham, da jeg bedre kan lide dem.

Jeg snakker om dem der virkelig købte billetten for at se Bowie... Jeg ville
gerne se halvdelen af navnene :)

Mvh.
Lars

Fra : Lina

Dato : 10-07-04 13:26

> Jeg snakker om dem der virkelig købte billetten for at se Bowie... Jeg
ville
> gerne se halvdelen af navnene :)

Nå ja, det er klart. For dem må det have været virkelig skuffende :/

Fra : Daniel Skaarup

Dato : 09-07-04 23:45

1. Tim C...
Det var den bedste koncert, da det var den eneste hvor kan kendte alle
sangene der blev spillet.

2. Fatboy Slim
Synes det var mega fedt at se ham fyrer den af.. og den mand kan noget med
pladespillere..

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-07-04 00:13

"-V-"
[SNIP]
> Hvad er jeres bedste oplevelser?

1) Muse på Arena søndag aften

2) Muse på Arena søndag aften

3) Muse på Arena søndag aften

:)

Nej, for nu at være seriøs:

1) Muse på Arena søndag aften

Det var så sublimt. Jeg kendte alle numrene og de formåede med stor evne at
få folk helt op at køre til de "vilde" numre, og ned igen til de stille -
også i overgangene i eksempelvis Citizen Erased og Butterflies and
Hurricanes.

Folk virkede nærmest euforiske og høje efter koncerten, det var 1½ times bid
af himlen!

2, 3 og 4) Teitur, Tim C og Tiger Tunes...

Tja, den første var hyggelig og de små diskrete kommentarer til Slipknot
gjorde intet. Sikke en stemme!

Tim C overraskede mig positivt, jeg troede vi skulle have en lang gang
klynkerock...

Tiger Tunes fyrede den bare af som sædvanlig :)

Mvh.
Lars

Fra : kautaq

Dato : 10-07-04 00:24

[...]

Var der slet ingen der så Stooges?
(var ikke selv på Roskilde)

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-04 02:29

kautaq wrote:
> [...]
>
> Var der slet ingen der så Stooges?
> (var ikke selv på Roskilde)

Det tænker jeg også.

/David

Fra : -V-

Dato : 10-07-04 12:05

kautaq wrote:
> [...]
>
> Var der slet ingen der så Stooges?
> (var ikke selv på Roskilde)

Nej, der var ingen overhovedet, der så Stooges.

Jo, gu var der da det, men de er åbenbart ikke herinde.
Måske så de Wynonas afskedskoncert (øv...) eller Kings of Leon?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-07-04 02:28

Lars Lauridsen wrote:

> Tim C overraskede mig positivt, jeg troede vi skulle have en lang gang
> klynkerock...

Han kan jo ikke engang finde ud af at lave god såkaldt klynkerock.

/David

Fra : Lina

Dato : 10-07-04 10:05

> 2, 3 og 4) Teitur, Tim C og Tiger Tunes...
>
> Tja, den første var hyggelig og de små diskrete kommentarer til Slipknot
> gjorde intet. Sikke en stemme!

Små kommentarer til Slipknot? Det har jeg ikke hørt noget om... hvad var det
for noget? :)

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-07-04 13:10

"Lina"

> Små kommentarer til Slipknot? Det har jeg ikke hørt noget om... hvad var
det
> for noget? :)

De kunne jo høres ind i mellem... Så engang imellem måtte vi larme lidt for
at overdøve Slipknot. På et tidspunkt siger Teitur:"Denne sang vil jeg gerne
dedikere til Slipknot ovre på Orange"... Hvorefter han spillede en stille
sang om kærlighed :) I den retning det meste af tiden...

Mvh.
Lars

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 10-07-04 12:14

> [...]
> Hurricanes.
>
> Folk virkede nærmest euforiske og høje efter koncerten, det var 1½ times

1. Helt og aldeles enig i at Muse var sublimt! Havde måske lidt håbet at de
havde spillet på Orange, men Arena passede faktisk meget bedre til det show
de lavede. Enormt fedt med de store balloner til sidst! Faktisk er Arena en
dejlig scene når man står allerforrest, hvilket jeg specielt oplevede sidste
år ved Massive Attack! Nogle af de bedste oplevelser på Roskilde har jeg
helt klart haft på Arena / Grøn.

2. Tiger Tunes - Superfestligt... men lidt for tidligt på dagen, og alt for
varmt at stå foran.

3. En tøs der vist nok hed Julie og kom ned i vores lejr og spillede sig
egen sang... wow, der var jeg sgu solgt! Småt men godt!

---Jacob---

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 13-07-04 13:07

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> [...]
> ærgerligt, at man pga menneskemængden havde svært ved at komme tæt på.
> De spillede vist også lidt galt i enkelte af numrene....?

Har alle glemt Joss Stone? Hun synger fantastisk og ser også godt ud. Og
bandet groovede rigtig fedt.
Dropkick Murphys fyrede den af som et af de allerførste navne på Arena. Fed
(hoppe)stemning oppe foran.
Under Byen var rigtig godt og så er Tim Christensen og band jo altid
sublime. Endelig var der Santana - og så Dennis Chambers bag trommerne,
hvilket var en stor del af grunden til, at jeg valgte Santana fremfor Ben
Harper.

Fra : 8700

Dato : 09-08-04 16:41

The Hives