Santana på Roskilde
Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 05-07-04 23:25

Læs: http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=289658:fid=100300146/

Hvordan f***** kan Steffen Jungersen fra BT give Santana kun 2 ud af 6
stjerner? Den anmeldelse er i hvert fald ikke objektiv og kigger man videre
i BT ser man hurtigt at han er rockfan, hvilket giver udslag i de 6 stjerner
til Iggy.
Folk var vel kommet for at høre noget latin(rock) og nogle svedige musikere,
så hvorfor ikke "evighedslange, hvinende guitarsoli, hylende horn og en
endeløs kanonade af percussion"? Det er det musikken appellerer til.
"Selv et trick, som velsagtens daterer sig tilbage omtrent til guldhornene,
nemlig en kvarterlang trommesolo, holder Santana sig ikke for gode til." -
for det første varede trommesoloen 5 minutter, og for det andet, hvad er der
galt i en trommesolo, når den leveres af en af verdens bedste trommeslagere?
Det var da det fedeste med en trommesolo på Orange.
"Okay, synes man den slags er fedt i lighed med så meget guitarlir, at det
tager bandet over en halv time at spille to ekstranumre..." - jeg tror de
fleste er kommet på grund af guitarlir, og hvad er der galt i lange numre?
Og igen overdriver han sgu. Så længe de formår at holde intensiteten oppe
(hvilket de gjorde), hvorfor så ikke lange numre? Og det var virkelig
dygtige musikere, der strålede af spilleglæde. For eksempel
percussionisternes og trommeslagerens drillen og improviseren, som
frembragte smil og grin på scenen indtil flere gange.
Og sidst men ikke mindst: endelig en koncert af ordentlig længde, nemlig 1
time og 45 minutter.
Giv mig jeres bud på koncerten. Jeg synes den fortjener 5 stjerner for
vellyd og spilleglæde strømmende fra Orange Scene i syv kvarter. I hvert
fald derfra hvor jeg stod - anden række helt oppe foran til højre.

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-07-04 00:25

Jeppe Schaumburg Jensen wrote:
> Læs: http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=289658:fid=100300146/

Snip

> [...]
> vellyd og spilleglæde strømmende fra Orange Scene i syv kvarter. I
> hvert fald derfra hvor jeg stod - anden række helt oppe foran til

Min far ringede til mig på vej hen til sin bil efter at han havde hørt
koncerten, for at fortælle mig hvor fedt han synes det havde været. Så
jeg synes min far skal have 5 stjerner.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Peter Risager

Dato : 06-07-04 09:50

[Snip]

Anmelderne fra BT og Extra Bladet er totalt talentløse i den sammenhæng, og
de kan godt glemme at forsvare sig.

I 2001 (mener jeg) da Aqua spillede, gav den ene avis dem 1 stjerne, og den
anden 6 stjerner. *fnis*

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 06-07-04 19:14

scripsit "Peter Risager" <prr03@GIRAFstud.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> de kan godt glemme at forsvare sig.
>
> I 2001 (mener jeg) da Aqua spillede, gav den ene avis dem 1 stjerne, og

Vil det sige, at der findes en facitliste, og at anmeldelserne ikke er
subjektive?

Torben

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 06-07-04 21:55

Torben Bjørgheim Abilgaard <toa@fjernezbt.dk> wrote in message
> [...]
> og

> den
>
> Vil det sige, at der findes en facitliste, og at anmeldelserne ikke er

Der findes selvfølgelig ikke facitlister, men Steffen Jungersen fra BT var i
hvert fald subjektiv.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 07-07-04 01:21

scripsit "Jeppe Schaumburg Jensen" <jsj@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Torben Bjørgheim Abilgaard <toa@fjernezbt.dk> wrote in message

> Der findes selvfølgelig ikke facitlister, men Steffen Jungersen fra BT var
> hvert fald subjektiv.

Er det ikke netop anmelderens kvalitetsstempel, som gør at vi kan stole på
ham?
vh/Torben

Fra : Morten Steen

Dato : 07-07-04 10:35

> Er det ikke netop anmelderens kvalitetsstempel, som gør at vi kan stole på
> ham?

Det kan du nok mene, men så skal Hr. Jungersen holde sig til KUN at anmelde
rock/heavy. Han er SÅ forudindtaget mod alle andre musikgenrer, at hans
anmeldelser af disse er total overflødige.
Jeg kan ikke mindes hvornår jeg sidst så en heavy-CD/koncert anmeldt i BT,
af Jungersen, til under 5 stjerner (sat lidt på spidsen).

Morten

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 07-07-04 11:11

scripsit "Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan ikke mindes hvornår jeg sidst så en heavy-CD/koncert anmeldt i BT,
> af Jungersen, til under 5 stjerner (sat lidt på spidsen).

Arltså ikke helt korrektomundo, men enig, manden er bidt af en gal spade og
er hurtig på aftrækkeren. Til gengæld er han ærlig og måtte i selverkendelse
gendrive sin anmeldelse af "Sange fra glemmebogen"/Kim Larsen og Kjukken.

Jungerzen-citat, B.T. 26. december 2001 i den traditionelle julegennemgang
af året i skiver:
>ÅRETS ATYPISKE ANFALD AF SELVERKENDELSE: Kære Kim Larsen: jeg skal i den
grad undskylde min mådelige anmeldelse af din faktisk fine, følte og
kærlige »Sange fra glemmebogen«. De to stjerner, der manglede i min
trestjernede anmeldelse, får du hermed<

Skriv dog til ham (steff@bt.dk) og klag din nød! Han vil sikkert blive glad
for livstegn fra den virkelige verden . . .

vh/Torben

Fra : Morten Steen

Dato : 07-07-04 11:23

> Skriv dog til ham (steff@bt.dk) og klag din nød! Han vil sikkert blive
glad
> for livstegn fra den virkelige verden . . .

Ha-ha, utvivlsomt. Jeg nøjes dog bare med at ignorere alt han skriver. Det
fungerer for mig.

Morten

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 08-07-04 14:10

> [...]
videre
> i BT ser man hurtigt at han er rockfan, hvilket giver udslag i de 6

Vil en anmeldelse ikke altid være subjektiv? Ellers kan anmelderen jo stort
set ikke skrive andet end hvilke numre der blevet spillet, hvem der spillede
hvad og hvor lang tid de spillede. Anmeldelser kan efter min mening heller
ikke bruges til andet end underholdning, og så måske som en ledetråd hvis
man ellers er godt bekendt med hvad anmelderen ellers har skrevet.

/Troels

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 08-07-04 16:22

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> mælte sligt:

>Vil en anmeldelse ikke altid være subjektiv? Ellers kan anmelderen jo stort
>set ikke skrive andet end hvilke numre der blevet spillet, hvem der spillede
>hvad og hvor lang tid de spillede.

Jo, selvfølgelig. Men ideen er vel, at professionel musikkendere er
tilpas trænede til i nogen grad at kunne sætte sig ud over personlige
præferencer og antipatier, således at de kan bedømme musikken efter mere
universelle kriterier. Det synes at være et krav, for at andre kan bruge
en musikanmeldelse til at få en idé om musikken - ganske som med alle
mulige andre slags anmeldelser.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"If geiger counter does not click, the coffee, she is just not thick."