Alien vs. Predator - ØV også... den stinke~
Fra : Kong Kent

Dato : 13-08-04 17:27

Jeg har siden 1998 været fast læser af TheBitz ( www.thedigitalbits.com ),
og har fundet ud af, at de som oftest har ret i deres udmeldinger. Derfor
ærgrer det mig også, at de skriver følgende omkring deres første
biograf-oplevelse af AVP:

---
Morning, campers. Matt and I just got back from a Midnight screening of 20th
Century Fox's Alien vs. Predator, which opens today. Ugh.

You know, AVP is mildly entertaining in a sort of B-movie kind of way, but
die-hard fans of either the Alien or Predator franchises are going to be
left seriously wanting. There's not a lick of intelligence or sophistication
in this film whatsoever. It's a total exercise in style over substance. The
entire concept, as you might guess from the title, is just the setup for a
series of Matrix-esque fight scenes. Yes, that's right... CGI aliens,
Klingon-style Predators and bullet time wire-fu. There's one good line and a
couple cool moments, but by and large, AVP is terribly written, poorly
directed and acted, and (like Alien³ and Alien: Resurrection before it)
features seriously mediocre creature effects. Why is it that in 1977 and
1986 they were able to show us creatures that looked and felt like REAL and
dangerous organisms, and in 2004 we get creatures that look like videogame
cannon fodder? Very, very, very disappointing.
---

Pis også. Havde lige håbet, at det ville blive den helt store
drengerøvs-oplevelse...

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : PerX ...

Dato : 13-08-04 17:31

In article <411cebde$0$73941$14726298@news.sunsite.dk>,
kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk says...
> [...]
> og har fundet ud af, at de som oftest har ret i deres udmeldinger. Derfor
> ærgrer det mig også, at de skriver følgende omkring deres første

De negative vælter også ind på imdb.

Fra : Erik

Dato : 13-08-04 18:20

PerX ... wrote:

> De negative vælter også ind på imdb.

På rottentomatoes er den også rådden:
http://www.rottentomatoes.com/m/alien_vs_predator/

--
Erik

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-08-04 18:42

paul w s anderson - need i say more...
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 13-08-04 19:16

On Fri, 13 Aug 2004 19:41:50 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>paul w s anderson - need i say more...

Hehe, jeg blev sablet ned for at hævde at det var en rimelig elendig
instruktør, men ja.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-08-04 21:40

> Hehe, jeg blev sablet ned for at hævde at det var en rimelig elendig
> instruktør, men ja.

jeg har set en håndfuld af hans film og de er allesammen ufatteligt ringe på
den ene eller anden måde.
han har stadig en positiv overraskelse tilgode hos mig

Fra : ML-78

Dato : 15-08-04 10:33

Erik skrev:

> På rottentomatoes er den også rådden:
> http://www.rottentomatoes.com/m/alien_vs_predator/

Samt på Mobius:

http://www.mhvf.net/forum/scifihorror/posts/124258124262894.html

Men hvem havde helt ærligt forventet den ikke ville stinke?

ML-78

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 13-08-04 18:52

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> Pis også. Havde lige håbet, at det ville blive den helt store
> drengerøvs-oplevelse...

Den eneste mening som gælder i forbindelse med en film, er ens egen mening
om filmen!

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-08-04 19:02

Feeling 102, acting 17 wrote:

> Den eneste mening som gælder i forbindelse med en film, er ens egen
> mening om filmen!

Hvorfor er du så her?

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 13-08-04 21:31

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Hvorfor er du så her?

For at irritere og provokere.

Fra : -V-

Dato : 13-08-04 21:36

Feeling 102, acting 17 wrote:

> For at irritere og provokere.

Truer words were never spoken.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-08-04 21:46

-V- wrote:

> Truer words were never spoken.

Det kan være noble formål i sig selv.

/David

Fra : -V-

Dato : 13-08-04 22:40

David Rasmussen wrote:

> Det kan være noble formål i sig selv.

Helt sikkert.
En for tiden ganske omtalt dokumentarfilmsinstruktør har det vel som *et* af
sine kardinalpunkter.

Jeg savner bare et defineret formål fra F102A17/Alias/Heinrich([indsæt
selv].

Et af formålene kunne være at holde os andre på dupperne efter hans udkik på
hans nyeste alias.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-08-04 23:43

-V- wrote:

> Helt sikkert.
> En for tiden ganske omtalt dokumentarfilmsinstruktør har det vel som *et* af
> sine kardinalpunkter.

Heheh :)

> Jeg savner bare et defineret formål fra F102A17/Alias/Heinrich([indsæt
> selv].

Også her...

> Et af formålene kunne være at holde os andre på dupperne efter hans udkik på
> hans nyeste alias.

Ja, han fangede mig denne gang.

/David

Fra : J

Dato : 15-08-04 14:44

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv].
>
> Et af formålene kunne være at holde os andre på dupperne efter hans udkik

Hvis der er nogen rimelighed til, vil hans næste handle være: Feeling 102,
acting 13!

Jonas

Fra : -V-

Dato : 15-08-04 17:09

J wrote:
> Hvis der er nogen rimelighed til, vil hans næste handle være: Feeling
> 102, acting 13!

Måske vi allesammen kunne komme med forslag til et nyt handle?

Jeg foreslog tidligere 'Alias' og Herre Jemini! om han/hun ikke senere
brugte det.

-V-

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 13-08-04 19:15

On Fri, 13 Aug 2004 18:27:09 +0200, "Kong Kent"
> [...]

>og har fundet ud af, at de som oftest har ret i deres udmeldinger. Derfor
>ærgrer det mig også, at de skriver følgende omkring deres første

Ja jeg tænkte det jo nok :D

Den elendige instruktør. ØV, øv og 3 gange ØV.

Fra : Silver

Dato : 13-08-04 22:25

> Pis også. Havde lige håbet, at det ville blive den helt store
> drengerøvs-oplevelse...

Jeg fik allerede det indtryk ved at se traileren :(, lader til at jeg
desværre fik et rigtigt førstehåndsindtryk....

Surt show, gad vide hvordan den ville have været hvis enten Cameron eller
Scott havde directed den....hmmm....det må stå i min fantasi så.. :/.

Så jeg tillader mig at bruge det udtryk som Mark Jensen brugte i sit indlæg.

STORT ØV HERFRA!

Vil dog lige sige at jeg da helt sikkert skal se den alligevel så den ER
set.

Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-04 00:50

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> Pis også. Havde lige håbet, at det ville blive den helt store
> drengerøvs-oplevelse...

En PG-13 film m. Aliens OG Predators - og det skulle være en god film?
Naaah - sikkert ikke. Med en PG-13 rating, så foregår alt action vel nærmest
off screen i den film.

Mine penge er stadig på Resident Evil: Apocalypse - "Rated R for non-stop
violence, language and some nudity"; Det kan vi li'

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-08-04 18:17

> Mine penge er stadig på Resident Evil: Apocalypse - "Rated R for non-stop
> violence, language and some nudity"; Det kan vi li'

den har anderson ikke directed MEN han har skrevet lortet, så mine penge er
ingen steder endnu - men jeg vil vende tilbage med flere tilsvinere når jeg
har set den

Fra : Brian

Dato : 14-08-04 18:51

Hejsa

sniper_Nolight skrev:

> den har anderson ikke directed MEN han har skrevet lortet, så mine
> penge er ingen steder endnu - men jeg vil vende tilbage med flere
> tilsvinere når jeg har set den

Jeg forstår ikke den store anti-sympati ( er det overhovedet et ord?)
mod den mand. Så vidt jeg ved, har han hovedsaligt lavet film, der har været
ude som computerspil først. Og der er sgu da ikke en gruppe der er sværere
at gøre tilfreds, end folk der har brugt alt for lang tid på at spille
computer

Desuden synes jeg nu også at Resident Evil er ganske vellykket, det samme
med
Event Horizon....

/Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-08-04 21:03

> Desuden synes jeg nu også at Resident Evil er ganske vellykket

problemet med resident evil er at den på ingen måde minder om det spil den
er bygget over - de har kun navnet tilfælles - jeg ved godt man ikke kan se
en pige gå rundt i et hus i 2 timer men der var nu langt fra spil til film
(hvor blev the mansion af?)... desuden er jeg bare en bitter tosse der måtte
se romero blive vraget som instruktør på samme til fordel for anderson -
event horizon har jeg ikke set og med det kendskab jeg har til anderson er
der mange andre film jeg hellere vil bruge mit liv på - alt jeg har set er
ringe - jeg har det lidt på samme måde med roland emmerich - dog ikke nær så
slemt - emmerich kan godt underholde mig... lidt

Fra : Brian

Dato : 14-08-04 21:36

Hejsa

sniper_Nolight skrev:

> problemet med resident evil er at den på ingen måde minder om det
> spil den er bygget over - de har kun navnet tilfælles

Netop, det er dét jeg mener med at det er umuligt at gøre en gruppe
tilfreds, der har brugt meget tid på at spille computer.

Jeg har aldrig spillet Resident Evil, så jeg sad ikke og tænkte over hver
eneste detalje, men tog den for det den er... let fordøjeligt underholdning
med frække Milla Jovovich rendende rundt i et stykke stof

> event horizon har jeg ikke set og
> med det kendskab jeg har til anderson er der mange andre film jeg
> hellere vil bruge mit liv på

Den burde du nu ikke snyde dig selv for pga. du ikke kan lide manden...

> - alt jeg har set er ringe

Hvor meget er det så ?
Det er alligevel begrænset, hvor meget han egentlig har lavet

> lidt på samme måde med roland emmerich - dog ikke nær så slemt -
> emmerich kan godt underholde mig... lidt

Der skal du heller ikke holde øje med om alle detaljerne fra spillet er med,
som du
skal ved en typisk Anderson film....

/Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-08-04 07:26

> [...]
underholdning
> med frække Milla Jovovich rendende rundt i et stykke stof

skal vi se milla i et stykke stof foretrækker jeg the fifth element...
damn!

> Den burde du nu ikke snyde dig selv for pga. du ikke kan lide manden...

hmm - hvis jeg støder på den ser jeg den - nu er ejg blevet lidt nysgerrig.
Mange nævner den som hans bedste.

> Hvor meget er det så ?
> Det er alligevel begrænset, hvor meget han egentlig har lavet

jeg har vel set halvdelen af hans film.

jeg ved det måske er for tyndt et grundlag at dømme manden på - jeg mener
bare at hans film er så gennemført ringe at jeg umuligt kan forestille mig
at de andre pludselig skulle være bedre - jeg håber osse inderligt at avp
måske er reddet af en anden instruktør - men jeg frygter at andersons
skriblerier er nok til at ødelægge det - desuden er den pg13 = ingen af den
splat og vold vi er vant til fra alien Q og predator 1 og 2.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-08-04 07:34

- jeg håber osse inderligt at avp
> måske er reddet af en anden instruktør -

det er så den nye resi der har anden instruktør og ikke avp - my bad
(tidligt søndag morgen)

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 22:18

In article <411e6fe9$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...
> jeg ved godt man ikke kan se
> en pige gå rundt i et hus i 2 timer

Det kommer vel an på hvem pigen er? ;)

> men der var nu langt fra spil til film
> (hvor blev the mansion af?)...

Var der ikke noget med at filmen forgik før spillet? At spillet startede
kort efter filmen sluttede.

(Den undskyldning kan de så ikke bruge næste gang)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-08-04 07:33

> Var der ikke noget med at filmen forgik før spillet? At spillet startede
> kort efter filmen sluttede.

muligvis - jeg husker det ikke rigtigt... min nye favorit zombie film er
dawn of the dead 2004. Jeg er superfan af den gamle fra 78, ja faktisk nørd
fan (finder en masse underlig viden om filmen på nettet og den slags) -
derfor var det med ret lave forventninger jeg så dotd 2004, men jeg synes
den var helt fantastisk og glæder mig til den 10 min længere dvd - det var
en film der blev lavet i den gamles ånd, men uden at være den samme film -
også af en debutant! - flot! - anderson kunne sagtens have lavet en bedre
resi film uden at den skulle være kedelig - den var nærmere action end den
var zombie... nu husker jeg ikke om det var noget prequel agtigt noget, men
at fjerne the mansion fra filmen ville være at fjerne hajen i jaws... eller
noget

> (Den undskyldning kan de så ikke bruge næste gang)

nej vi må se hvad de kan byde på

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-08-04 16:37

On Sat, 14 Aug 2004 22:02:51 +0200, "sniper_Nolight"

> [...]
>en pige gå rundt i et hus i 2 timer men der var nu langt fra spil til film

Apropos RE, så bliver det spændende at se hvad de får ud af Alone In
The Dark licensen.

http://www.imdb.com/title/tt0369226/

Men desværre er det vist endnu en under middel instruktør.

--
Kasper Aae

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-08-04 01:52

Kan desværre kun give TheBitz ret. Hold da kæft hvor var den skuffende.
Sjovt nok så syntes jeg rent faktisk at på trods af at historien var
elendig så kunne en bedre instruktør måske havde fået en rimelig
fornuftig film ud af det.

Nu er det rimelig længe siden jeg sidst har set Predator filmene så jeg
kunne ikke helt finde ud af om det bare var mig der huskede dem bedre
lavet eller om de nye bare ikke var ligeså gode. Aliensne syntes jeg dog
fungerede ganske godt men kunne godt have undværet et par af
Matrix-scenerne.

Tenz.

Fra : Brian k

Dato : 23-08-04 20:08

Kong Kent wrote:

> Pis også. Havde lige håbet, at det ville blive den helt store
> drengerøvs-oplevelse...

Hej

Jeg har lige set den.... jeg syntes det var en fed film, kunne dog godt have
undværet de sidste 3 sekunder (hvor alien kommer ud af..... you know)

Den kunne ikke leve op til de originale film, men stadig en fed film der
skal ses

mvh
brian

Fra : PerX ...

Dato : 24-08-04 01:11

In article <cgdfb3$dpa$1@news.cybercity.dk>, brian@nospam.com says...
> [...]
> undværet de sidste 3 sekunder (hvor alien kommer ud af..... you know)
>
> Den kunne ikke leve op til de originale film, men stadig en fed film der

Især hvis man slipper for at betale for det ;)

Fra : Brian k

Dato : 24-08-04 01:38

PerX ... wrote:

> Især hvis man slipper for at betale for det ;)

Og nu var tråden lige ved at stoppe....... Per altså

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-08-04 20:50

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message

> [...]
> undværet de sidste 3 sekunder (hvor alien kommer ud af..... you know)
>
> Den kunne ikke leve op til de originale film, men stadig en fed film der

*FLERE SPOILERS*

Jeg har også set den (2 gange allerede).... tja hvad har man venner for !

Men altså! Jeg skal helt sikkert ind og se den i biografen når den kommer,
og jeg kan klart anbefale den!

Jeg forstår slet ikke alt den hysteriske kritik der er lavet af filmen....
Min tanke er at nutidens filmanmeldere virkelig forventer hjulet-
genopfundet igen, hver gang de går ind og anmelder en film....eller ogås har
de bare ik fået nok søvn og derfor er gnavne...

Men jeg vil kort sige at filmen lever op til alt hvad den og dens trailer
lover! En sammenfletning af Alien og Predator filmene, og rigeligt
(ordenligt udført) action.. (glæder mig allerede til DVD'en hvor vi kan få
alle de udklippede "splat" effects med, som man savner fra de gamle film)
Jeg havde måske virkelig også forventet en rigtig ringe film da jeg så den
(pga. alle de Am.reviews jeg havde læst) så filmen overraskede mig meget.
Jeg havde forestillet mig en Resident Evil (filmen!) stemning hvor et hold
super soldater skulle ind og rive alting rundt, men istedet introducerer
filmen en ret effektiv stemning i den forladte forladte outpost på Antaktis,
der kunne minde lidt om "The Thing". Selve templet og dets dynamiske
skiften, virker også fint, selvom nogle måske kunne påråbe at det var "The
Cube" rip-off.
Predatoren der opnår en slags hovedrolle i filmen er utrolig rå og selvom
mange siger den ikke fungerer som "helt", så fik han ihvertfald min og mine
kammeraters bifald.

At man så kan pånævne slutscenen som unødvendig, så vidste jeg allerede den
var der, så den generede mig ikke det mindste. Jeg ser frem til en 2'er der
måske foregår i Alien 1-2-3 tiden, hvor man kunne håbe på lidt locations fra
spillene (AvP 1+2) og opleve Marines i action.
Note: Avp2-Expansion-set'et (PC) introducerer Preda-alien karakteren for os

Mvh. Martin - der (nu) elsker både Alien quadrologien, Predator 1+2 og AvP

Fra : Lampen

Dato : 08-12-04 23:12

Efter de første 20-30 min. tænkte jeg: ok, det her må være en TV-film,
og med en masse ukendte b-skuespillere.

Resten af filmen havde nogle få fede action effekter, men ikke engang
det helt vilde, og så synes jeg både alien og predatorens image er helt
phucked up i denne her film

Da hovedpersonen blev ven med predatoren, så var jeg virkelig ved at
falde ned af stolen, det var simpelt hen så tilgrin latterligt. Hun
kunne ligeså godt have givet ham en stor tungeslasker, så havde det da i
det mindste været sjovt.

Tilgengæld er der sikkert nogle personer over i hollywood der griner af
at have malket nogle fede koncepter tør for penge.

TUUUUUUUUUUUUD :(

Fra : Michael VF

Dato : 08-12-04 23:51

"Lampen" <lampen68@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Tilgengæld er der sikkert nogle personer over i hollywood der griner af
> at have malket nogle fede koncepter tør for penge.

Enig. Kunne heller ikke lide at aliens gennemkig deres metamorfose så
pokkers hurtigt, og at de predators virkede så pokkers gumpetunge i de kæmpe
rustninger...

pokkers..

/Michael

Fra : Tommy

Dato : 12-12-04 17:11

Michael VF wrote:
> [...]
> pokkers hurtigt, og at de predators virkede så pokkers gumpetunge i de kæmpe

Hvis man ha læst nogle af bøgerne, så vil man vide at i en af dem så
bliver et mennesker faktisk accepteret af Predators som værene en af
dem, med det siger jeg så ikke at filmen ikke er en bunke skidt - og at
bogen retfærdigør det der sker i filmen, fordi det er virkelig langt ude.

Men ok, der var da også enorme forventninger til denne film, det at de
så ikke engang er tæt på at levere varen, både fordi de har skuespillere
med der ikke engang er på A-listen. Den eneste jeg kendte af dem var
Lance Henriksen der er kendt for sin rolle som Frank Black i TV-serien
Millennium, resten var ikke engang særligt overbevisende skuespillere.

Det kunne godt virke som om hvem end der har skrevet screenplay havde
læst nogle af bøgerne og så tager ideerne derfra, problemmet er blot at
det er umuligt at kræmme bøgerne ned til en 1½ times film. Det har vi jo
set mange gange hvordan sådan noget altid går galt.

Men bøgerne er fede.

Tommy