The Matrix special extended ultimate box s~
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-08-04 02:13

Endelig kommer der en ultimativ udgivelse af the matrix I+II+III. I alt
bliver det til en 10 disc remastered udgave så lyd og billede skulle
være bedre end hvad vi hidtil har set.

Der er masser af info om det på www.thedigitalbits.com, men noget af
det jeg virkelig bed mærke i var følgende:

There will be two audio commentaries for each film - one from
philosophers Ken Wilber and Cornel West (who analyze the meanings
behind the films), and one from three professional critics who hated
all three films (no names given). According to Andy Wachowski, "It's
the best idea we've ever had. It's hilarious. They just sit there and
rip the shit out of us for six hours."

DET glæder jeg mig til.

sættet der har omkring 35 timers ekstramateriale (!) udkommer til
december og kommer til at koste omkring de 60 dollars.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-08-04 07:57

Lars Hoffmann wrote:
> Endelig kommer der en ultimativ udgivelse af the matrix I+II+III. I alt
> bliver det til en 10 disc remastered udgave så lyd og billede skulle
> være bedre end hvad vi hidtil har set.

Nyheden om denne box er "gammel".

> [...]
> all three films (no names given). According to Andy Wachowski, "It's
> the best idea we've ever had. It's hilarious. They just sit there and

LOL!!! Det havde jeg til gengæld ikke hørt før :) Det glæder jeg mig
også meget til!

/David

Fra : Cleo

Dato : 13-08-04 09:58

> Nyheden om denne box er "gammel".

Ikke for mig!

/ Cleo

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-08-04 10:39

David Rasmussen escribió / skrev

> Nyheden om denne box er "gammel".

I know, men nu er der kommet flere facts på bordet. bl.a. er det blevet
sikkert at reloaded IKKE bliver forlænget med alt det der blev filmet
til Enter the Matrix, det kommer med som ekstramateriale men bliver
ikke en del af filmen.

Fra : Thomas

Dato : 13-08-04 10:49

> sættet der har omkring 35 timers ekstramateriale (!) udkommer til
> december og kommer til at koste omkring de 60 dollars.

Så ved jeg hvad jeg IKKE skal bruge penge på... Jeg købte 1'eren for
omkring 70 kroner... Og sjældent har jeg dog set så dårlig og en film.

Nogen der vil købe Matrix DVD'en for en 50'er???

..Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-08-04 11:42

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> writes:

> Så ved jeg hvad jeg IKKE skal bruge penge på... Jeg købte 1'eren for
> omkring 70 kroner... Og sjældent har jeg dog set så dårlig og en film.

Fejlen var, at du ikke så den i biffen. Det var der, den excellerede.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Thomas

Dato : 13-08-04 13:37

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Fejlen var, at du ikke så den i biffen. Det var der, den excellerede.

Jeg vil vove den påstand, at en dårlig film, er en dårlig film uanset hvor
man ser den....

..Thomas

Fra : Emil Rune

Dato : 13-08-04 15:45

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil vove den påstand, at en dårlig film, er en dårlig film uanset hvor
> man ser den....

Smag kan ikke diskuteres.

Emil

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-08-04 15:51

Emil Rune wrote:
> "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

> Smag kan ikke diskuteres.

Så er det altså ok at sige, at sukker smager surt?

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 13-08-04 17:21

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> Så er det altså ok at sige, at sukker smager surt?

"Drama = action"?

Nej, men det er ok at sige at man ikke kan lide sukker.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk
jakob@dataloger.dk | Vinder af 1. division

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-08-04 17:24

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

> "Drama = action"?

Jeg forstår ikke dit spørgsmål.

> Nej, men det er ok at sige at man ikke kan lide sukker.

Ja, men det er ikke særligt interessant for os andre at høre om, hvis
ikke man er i stand til at sige mere end bare hhv.: "dét smager godt" og
"dét smager ikke godt".

Fra : PerX ...

Dato : 15-08-04 16:34

In article <411cd3bf$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
noreply@notpossible.na says...

> Smag kan ikke diskuteres.

Derimod kan vi diskutere hvordan vi skal straffe dem med dårlig smag ;)

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-08-04 15:56

Thomas wrote:

> Jeg vil vove den påstand, at en dårlig film, er en dårlig film uanset hvor
> man ser den....

Der er forskel på at "den er" en dårlig film, og så at "du synes" at det
er en dårlig film. Der findes en masse fornuftige mennesker som synes at
det er en glimrende film. Og en masse fornuftige der synes at den er
dårlig. Hvorfor har du mere ret end alle de fornuftige der synes at den
er god?

Den tilstand man er i, de omgivelser man er i, den biograf man er i, det
humør man er i, etc. er ret afgørende for ens opfattelse af en film
(efter egen erfaring). Det kan være en god idé at se en film flere gange
hvis man har mistanke om at den måske faktisk er god, selv om man fik et
andet indtryk første gang. Det kan dog være svært at glemme sin nu
velfunderede forudindtagethed anden og tredie gang. De fleste mennesker
vil hellere bare beslutte at filmen er dårlig, især hvis der er mange
andre der kan lide den.

/David

Fra : Thomas

Dato : 13-08-04 16:21

> [...]
> det er en glimrende film. Og en masse fornuftige der synes at den er
> dårlig. Hvorfor har du mere ret end alle de fornuftige der synes at den

Når jeg siger en film er dårlig, er det klart jeg burde sige at JEG syntes
den
er dårlig, hvis jeg skulle være helt korrekt... Det andet lyder jo som om
jeg
konstaterer at filmen er dårlig, som om det er et faktum. Og dette kan jo
langt
fra være tilfældet, da der jo er mange der kan lide filmen.
Men omvendt bør enhver vide, at når man siger "den film er dårlig", så er
det
vel underforstået "jeg syntes den er dårlig" - Netop fordi man kun kan give
sin
egen mening om filmen.

> [...]
> velfunderede forudindtagethed anden og tredie gang. De fleste mennesker
> vil hellere bare beslutte at filmen er dårlig, især hvis der er mange

Jeg er fuldstændig enig... Første gang jeg så filmen var ved højlys dag,
hjemme
på værelset, på min gamle VHS-maskine, på mit lille 20" fjernsyn... Altså
ikke
de bedste forudsætninger for at se filmen... Og jeg blev da også grumt
skuffet
over filmen... Og jeg vil da indrømme det til dels skyldtes der var lidt af
den jeg
ikke lige forstod dengang. (Jeg var jo ikke så gammel)

Senest genså jeg filmen herhjemme, på DVD på mit 28" fjernsyn, med fuld gang
på Sorround anlægget, om aftenen, med mørklægningsgardinerne trukket ned. Så
der var nær kulsort. Altså rimelig gode forhold at se en film under. Denne
gang
fulgte jeg _meget_ bedre med i handlingen, for at få det hele med...

Jeg fik skam også det hele med... Og forstod det hele.. (Måske bortset fra
en enkelt
ting) - Og jeg måtte bare konstatere, at jeg stadig syntes (Læg mærke til
ordene
"Jeg" og "Syntes" i denne sætning) at filmen er utrolig dårlig... Der er
nogen fede effekter.
Men jeg syntes bare filmen er for latterlig, mht. plottet... Der er også
nogen huller i det.

Jeg går ikke og siger filmen er dårlig, for at være på tværs af alle de
andre der godt kan
lide den... Jeg siger jeg syntes den er dårlig, fordi jeg vitterligt syntes
filmen er utrolig
dårlig!

..Thomas

Fra : eio

Dato : 17-08-04 12:45

> [...]
> på Sorround anlægget, om aftenen, med mørklægningsgardinerne trukket ned.

> der var nær kulsort. Altså rimelig gode forhold at se en film under.

Hvorfor købte du den på DVD hvis du allerede havde set den og ikke kunne
lide den??

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-08-04 16:29

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> writes:

> Jeg vil vove den påstand, at en dårlig film, er en dårlig film uanset hvor
> man ser den....

Det kommer an på hvad man mener med "dårlig film".

Matrix var fantastisk i biografen, fordi den var overraskende
intelligent skruet sammen[1] og fordi den viste en billedside og en
"coolness" som indtil da var fuldkommen uset.

Det har til gengæld dannet skole sådan så alle actionfilm nu har alle
mulige bullettime-effekter osv., så i dag - og måske allerede da den
udkom på DVD - er det forældet.

Men oplevelsen af The Matrix, da vi ikke anede hvad det gik ud på, hin
premiereaften i sidste årtusind, den var utrolig.

[1] Jaja, i de blindes land er den enøjede konge...

Fra : -V-

Dato : 13-08-04 17:14

Peter B. Juul wrote:
> Men oplevelsen af The Matrix, da vi ikke anede hvad det gik ud på, hin
> premiereaften i sidste årtusind, den var utrolig.

Amen.

En af de få gange, hvor jeg rent faktisk kan huske første gang jeg så en
specifik film.

-V-

Fra : Thomas

Dato : 13-08-04 20:26

> Matrix var fantastisk i biografen, fordi den var overraskende
> intelligent skruet sammen[1] og fordi den viste en billedside og en
> "coolness" som indtil da var fuldkommen uset.

Det er så din første påstand der jeg er hamrende uenig i... Jeg syntes
'plottet' (Hvis man kan tale om et sådant) er virkelig latterligt.
Men jeg er da enig i at billedsiden var banebrydende dengang... Utrolig
flotte billeder og effekter.

..Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-08-04 21:18

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> writes:

> Det er så din første påstand der jeg er hamrende uenig i... Jeg syntes
> 'plottet' (Hvis man kan tale om et sådant) er virkelig latterligt.

Du læste ikke fodnoten?

"I de blindes land er den enøjede konge"?

Nej, Matrix er ikke nogen specielt intelligent sag. Den er dog ret
prætentiøs, hvilket måske narrer nogle.

Men i forhold til super-slicke højbudget-film med mange effekter var
den overraskende intelligent. Der er sket meget siden dengang.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : PerX ...

Dato : 15-08-04 16:29

In article <411cb620$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk says...

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil vove den påstand, at en dårlig film, er en dårlig film uanset hvor
> man ser den....

Det var effekterne de flippede ud over (den gang de var nye :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-08-04 20:30

Thomas escribió / skrev

> Jeg vil vove den påstand, at en dårlig film, er en dårlig film
> uanset hvor man ser den....

Påstå du endelig det - Så kan vi jo syntes at du er sej fordi du er
anderledes

Fra : Morten DH

Dato : 13-08-04 10:53

> Endelig kommer der en ultimativ udgivelse af the matrix I+II+III. I alt
> bliver det til en 10 disc remastered udgave så lyd og billede skulle
> være bedre end hvad vi hidtil har set.

Hmm hvad blev der af de længere udgaver

Og stadig ingen DTS på grund af Warner

Fra : J

Dato : 15-08-04 14:31

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Og stadig ingen DTS på grund af Warner

Næ, men eftersom især "Matrix Reloaded" og "Matrix Revolutions" har noget af
det bedste DD-lyd der nogensinde er lavet, så synes jeg det er et meget
begrænset problem. Synd det er sådan nogle ringe film (altså de to nævnte -
ikke etteren!)

Jonas

Fra : Emil Rune

Dato : 13-08-04 15:46

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> [...]
> all three films (no names given). According to Andy Wachowski, "It's
> the best idea we've ever had. It's hilarious. They just sit there and

Direkte link (nu også med lækre billeder ;):
http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html

Emil

Fra : PerX ...

Dato : 15-08-04 16:28

In article <Xns954421F4A597FintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4>,
lars@intercambiodvd.com says...

> [...]
> all three films (no names given). According to Andy Wachowski, "It's
> the best idea we've ever had. It's hilarious. They just sit there and

Lol ja - det var da et ondt marketing trick, nu får jeg næsten lyst til
at købe den :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-08-04 20:35

PerX ... escribió / skrev

> Lol ja - det var da et ondt marketing trick, nu får jeg næsten
> lyst til at købe den :)

Ja det må man da sige. Det er virkelig at lægge sig i seng med fjenden.
Jeg vil vædde på at folk som Cybermerc køber den udgave for at kunne
sidde og brokke sig i kor over filmenens mangler i 6 timer.