REG 3 ??
Fra : Yildizhan

Dato : 12-08-04 20:37

På CD-wow website kan man købe Hellboy i en reg3 udgave. Men hvordan er
billede-kvaliteten på disse udgaver ??

Nogen der har en udgave derhjemme...som kan bedømme kvaliteten ??

På forhånd tak

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-08-04 20:58

> På CD-wow website kan man købe Hellboy i en reg3 udgave. Men hvordan er
> billede-kvaliteten på disse udgaver ??

mener du reg 3 generelt?

> Nogen der har en udgave derhjemme...som kan bedømme kvaliteten ??

jeg har army of darkness reg 3 fra mgm - den udgave af army er stort alle
steder udråbt som den bedste dvd udgave af filmen - og der er mange - dels
er billedkvaliteten i top (noget den kun deler med en enkelt af de andre
udgivelser) - desuden er den længere og lyden er 5.1 - så i mit tilfælde er
reg 3 helt fin - det skal siges det er den eneste jeg har og kan derfor kun
tale for den - generelt tror jeg nu reg 3 er ligeså godt som reg 2 og 1, men
ikke noget jeg ved med sikkerhed - husk at tjekke dvdcompare.net inden du
handler. der går du sjældent forgæves og jeg har endnu ikke opdaget en
eneste "dom" jeg er uenig i... altså selvfølgelig inden for min begrænsede
viden - jeg ejer (desværre) ikke alt
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-08-04 21:42

Yildizhan escribió / skrev

> På CD-wow website kan man købe Hellboy i en reg3 udgave. Men
> hvordan er billede-kvaliteten på disse udgaver ??

Jeg har købt adskillige reg 3 udgaver af film via cd-wow og de er alle
i lige så god kvalitet som deres respektive reg 1 eller 2 udgaver.

Hellboy kommer snart som en 3-disc special edition, så måske du skulle
væbne dig med tålmodighed?

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 12-08-04 21:59

"Yildizhan" <yildizhan@XXXishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> På CD-wow website kan man købe Hellboy i en reg3 udgave. Men hvordan er
> billede-kvaliteten på disse udgaver ??
>
> Nogen der har en udgave derhjemme...som kan bedømme kvaliteten ??
>

> På forhånd tak

Hvis du er i tvivl om en udgivelse, så prøv at kør den igennem den her:
http://www.dvdcompare.net/
De bedømmer både lyd, billede og extra-materiale. Et rigtig godt stykke
værktøj når man handler film fra andre verdens dele....

MVH

Morten

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-08-04 22:49

Morten Wulff Nielsen <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> wrote:

> [...]
> De bedømmer både lyd, billede og extra-materiale. Et rigtig godt
> stykke værktøj når man handler film fra andre verdens dele....

De bedømmer kun objektive kriterier, f.eks. om billedet er anamorphic
eller ej, og om der er DTS lyd, samt selvfølgelig ekstramaterialet. Kun
for meget få udgivelser er der kommentarer om video kvaliteten (mere
subjektivt). Et eksempel er Shawshank Redemption, hvor den skandinaviske
R2 udgave får kritik. Mht video kvaliteten kan www.dvd-basen.dk til
gengæld være en stor hjælp; der er links til anmeldelser fra en masse
forskellige sites.

Jeg tror at man i mange tilfælde kan regne med at videokvaliten på R3 er
identisk med R1. Jeg har købt et par R3 udgivelser og jeg har ikke noget
at udsætte på billedkvaliteten der. R3 bruger også NTSC, så hvorfor
skulle man lave en ny master til R3? Der kan være forskelle i subtitle
tracks (her er der faktisk den lille fordel at R3 ofte har engelske
subtitles, mens R1 har engelsk for hørehæmmede/captions). Nogle gange
ser man at R3 kommer samtidig med R1, eller i hvert fald før R2. 21
Grams er f.eks. først lige kommet i R2, mens den længe har kunnet købes
i R3 (og R1). Sidst, men ikke mindst, er R3 for nye udgivelser ofte 4-5
pund billigere end R1.

Hvis man f.eks. preorder Godsend hos cd wow, koster R1 12.99 pund, mens
R3 koster 8.99 pund. Her kommer R3 samtidig med R1.

En ulempe ved R3 er at der kan være lidt kinesisk (eller koreansk?)
tekst på coveret. Det gælder dog ikke for den Master and Commander R3
2-disc edition, som jeg lige har købt hos cd wow.

--
Jesper Lund

Fra : Morten DH

Dato : 13-08-04 10:46

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tracks (her er der faktisk den lille fordel at R3 ofte har engelske
> subtitles, mens R1 har engelsk for hørehæmmede/captions).

Billed og lykvaliteten er ofte den samme - specielt hvis der er tale om
"store" titler som Hellboy hvor samme distributør har rettighederne i begge
regioner... Begger er jo NTSC, så jeg ville umiddelbart tro der er tale om
samme master; men har desværre endnu ikke kunnet finde nogen som kan
bekræfte det fx ved hjælp at dato og størrelse på VOB filerne...

Anderledes er det hvis der er tale om forskellige distributører som udgiver
filmen i de forskellige regioner - her er det ikke sikket at begge har
adgang til samme master osv, så i de tilfælde kan det være meget svært at
afgøre på forhånd... men genrelt synes jeg R3 udgivelser er ganske udmærkede
hvis man holder sig fra lavbudget udgiverne; men det problem kender vi jo
også fra R1 og R2 (Brentwood, ON-Air video m.fl.).

Køber man asiatiske film skal man være særligt opmærksom - mange R1
udgivelser er både klippede og med ny (forkert) musik på lydsporet...
Specielt Colombia/Tristar har lavet et par bøffer i den kategori (Black Mask
fx.) - men de ved nok bedre end den originale instruktør hvad vi kunder vil
have... NOT!

Endelig vil jeg give dig ret mht. undertekster - det er rart at have
engelske undertekster i stedet for tekster for hørehæmmede... Desuden er R3
udgivelser oftere med DTS - desværre er der så ofte ingen engelske tekster
på ekstra materialet - så alt i alt skal man nok lige kigge sig lidt for
inden man køber R3 hvis det er for at spare de 10-20 kr i forhold til R1
udgivelsen

Og omvendt, så kommer nogle af de flotteste collector's editions fra R3 -
specielt korea

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 13-08-04 20:28

> På CD-wow website kan man købe Hellboy i en reg3 udgave. Men hvordan er
> billede-kvaliteten på disse udgaver ??
>
> Nogen der har en udgave derhjemme...som kan bedømme kvaliteten ??

Jeg købte selv reg3 udgaven af Hellboy fra Cd-wow og der er bestemt ikke
noget at komme efter, hverken på billed- eller lyd-siden og da slet ikke til
den pris :)

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-08-04 22:50

Johnny Jakobsen wrote:

> Jeg købte selv reg3 udgaven af Hellboy fra Cd-wow og der er bestemt
> ikke noget at komme efter, hverken på billed- eller lyd-siden og da
> slet ikke til den pris :)

Enig, så den igår. Reg 3 fra CD-wow. Fed film, godt billede. Ron Perlman er
genial!

Jacob

--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/