Maling af motor
Fra : Alvin A. Bang

Dato : 13-08-04 18:43

Er der nogen, som har erfaring eller et tip til en god maling til en rusten
indenbordsmotor. Jeg er klar over at den skal renses af for løst rust og
affedtes men jeg vil gerne slippe for at skulle rense den helt i bund. Jeg
har set noget, der hedder Hammerite er det noget der dur?

Hvad er det bedste til at løsne meget rustne bolte med?

MVH
Alvin

Fra : Per Svendsen

Dato : 13-08-04 20:42

> Er der nogen, som har erfaring eller et tip til en god maling til en
rusten
> indenbordsmotor. Jeg er klar over at den skal renses af for løst rust og

Vedr. maling : du skal bruge to-komponent maling ( det er det eneste der
holder),
og nej du slipper ikke for at rense den i bund, en stålbørste på
boremaskine......

> Hvad er det bedste til at løsne meget rustne bolte med?

Det billigste er petrolium ( evt læg en gennemvædet klud i flere dage ).

mvh Per S

Fra : Morten

Dato : 13-08-04 21:56

> affedtes men jeg vil gerne slippe for at skulle rense den helt i bund. Jeg
> har set noget, der hedder Hammerite er det noget der dur?

Du skal nok bruge en malking som kan tåle varme og det kan
Hammerite ikke. Volvo har nogle malingerne som tåler varme
og der er også andre. Blot check at den tåler varme
--
- Hilsen Morten

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 14-08-04 01:59

Hejsa....

Der er ingen vej uden om at du skal i bund, dvs nul rust og ALT fedt stof og
olie skal af.
Du kan købe speciel motormaling der kan tåle varme, men hvis den skal holde
efterfølgende skal den have en lettere konservering, dvs klar tectyl på
bundkaret og andet på resten. Hvis det er i et lukket motor rum, hvor der
kommer meget små mængder saltvand og dampe så kan du tømme 2-3 dåser VD40 på
hele motoren (- udstødningssystem). Min er feks meget udsat, der bruger jeg
HRS 2000 noget forb... klisterede stas, men der gøre en stor forskel. Husk
at lufte ud i motor rummet efterfølgende.

Leon

---

Fra : pc

Dato : 14-08-04 08:16

Rens den så godt af du kan, og affedt den med affedtningsmidel, det kan du
købe på spraydåse så
du kan komme langt ind i krogene.

Køb så noget autolak, det kan godt tåle varmen, giv den
3 gange eller mere så får du en flot motor som er blank
i lakken.

Det er en luftnøgle til at spænde hjulbolte på en bil ,
hvis bolten ikke er så stor stiller du den lidt ned i styrke,
Men giv den lige lidt rustopløser først.

Kan købes hos Hjem og fix.