Dig og mig og vi to sejlede i en træsko
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 16:57

Jeg troede det bare var en sang - men nu har jeg set træskoen !
..... på min ferie i Holland
Se den i dk.binaer ....... den er sød - passer lige til sangen.

--
Morten Hansen

Fra : Kemster

Dato : 12-08-04 17:10

He he.... cute

Kemster

Fra : Mogens

Dato : 12-08-04 18:40

On Thu, 12 Aug 2004 17:56:35 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>.... på min ferie i Holland

Halløjsa!
Hvodden gik det så? !!! :)

Mvh...

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 18:53

"Mogens" <no@mail.dk> wrote in message

> Halløjsa!

Hej Mogens

> Hvodden gik det så? !!! :)

Det var den perfekte ferie !!
Det levede klart op til forventningerne
En smule stresset da programmet var lige stramt nok,
men det ved jeg så til næste gang

DET skal gøres om.

Toppen blev dog taget af på hjemturen..... se posten i d.f.b

--
Morten Hansen

Fra : Mogens

Dato : 12-08-04 19:12

On Thu, 12 Aug 2004 19:52:59 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Det var den perfekte ferie !!

Fortæl, fortæl

>Det levede klart op til forventningerne

Billeder?
(kaptajn på broen inkl. kasket)

>En smule stresset da programmet var lige stramt nok,
>men det ved jeg så til næste gang

Sagde vi jo

>DET skal gøres om.

Jep...

>Toppen blev dog taget af på hjemturen..... se posten i d.f.b

Hold da kæft en historie. Ring til Carsten på tlf. 2835 1074 - han
kører fast til/fra Tyskland med biler...

Mvh...

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 20:03

> Fortæl, fortæl

Vi ankommer i god tid. Ungernes første kommentar:
(Vi har ellers skridtet den op i haven) Neeeej er den SÅ stor.
- YES tænker jeg indvendigt

En lille rundtur med en af dem fra udlejningsselskabet - det
var ikke meget andet end at vende båden en omgang - og af
han var igen.

Vi fik lige besøg af min hollandske ven da vi ankom, så vi
var (som sædvanligt) dem der kom sidst afsted.

Jeg var jo godt forberedt, så vi ringede og fik anvist en plads
(G66) i ankomsthavnen på vej derhen. Et lille kiks da vi
skulle lægge til - jeg glemte de forreste fortøjninger da jeg
bakkede ind, så det havde de andre meget sjov ud af

Dagen efter var det planlagt at vi skulle på Ijsselmeer.
Damerne kom tilbage og sagde det blæste for meget
(Der var vindmåler ved toiletterne) .... styrke 6.
Så farmand og jeg gik op og tog et kig........
2 minutter - max styrke 2, så vi begav os trygt afsted.
Efter fem minutter på Ijsselmeer fløj bordet tværs
gennem salonen, og jeg besluttede at droppe Ijsselmeer

Et par dage senere skulle vi igennem den kendte 3-vejs-sluse.
Vi kommer fint ind og får fortøjningerne på. Kort efter
skriger alle op.... vores yacht driver udaf. Efter lidt råben
og skrigen går det op for mig at jeg - ikke som alle andre -
skal have fortøjningerne skråt ind, men derimod lige ind.
(Idiot til slusemester - han kunne da se det danske flag
på broens bagbords stolpe, så han skulle nok ikke have
startet med at råbe på hollandsk).
Nå der kom styr på tingene - og der skulle så lige en mere
ind bag mig..... 10 cm. fra vores gummibåd (der er bundet
op bagpå) skubber jeg ham baglænds. Idioten giver så gas
og brager ind i gummibåden - han ødelægger heldigvis kun
det ene åre-blad. Vi stopper efter slusen (som i et andet
færdselsuheld) og han får lov at slippe 50 eur. (25 for et
sæt årer, 5-10 i forsendelse + noget til at finde nogle
erstatningsårer for, så ungernes ferie ikke bliver spoleret)
Vi sejler nu for fulde kraft (der er max 6km/t her) gennem
kanalen for at nå den sidste bro inden den lukker.
(undskyld til alle siv på breden)
18:59:15 sejler vi igennem

Dagen efter finder jeg et sæt Sevylor årer i en bådforretning
.... til 10 eur - bladene var lige til at sætte over.
Nu har jeg så et sæt årer. En paddel. og 40 Eur

En enkelt aften var det ikke til at finde plads nogle steder
kl 22:30 - efter også at have forsøgt at kaste anker, men
uden at finde greb - fik vi en halv plads i naturen.
Det var lidt anstrengende ikke at have noget sted
at fortøje så sent - men flot aften... 20 til 30 luftballoner
på aften himlen ved solnedgang - Et fantastisk syn !

> Billeder?
> (kaptajn på broen inkl. kasket)

Haha - jeg skal finde et par af de bedre frem og poste.

> Sagde vi jo

Man vil jo gerne se så meget som muligt....

> Jep...

> Hold da kæft en historie.

Ja det var ikke så godt

> Ring til Carsten
Jeg prøver at snakke med ham.

--
Morten Hansen

Fra : Mogens

Dato : 13-08-04 19:29

On Thu, 12 Aug 2004 21:03:18 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

<clip af en go' fortælling>

Nice story :)

>Jeg prøver at snakke med ham.

Result?

Jeg vil jo gerne med, hvis du mangler en mand...
(i fald du vælge at køre selv)

Mvh...

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 19:41

> On Thu, 12 Aug 2004 21:03:18 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
> <Morten.Hansen@ivao.org> wrote:
>
> <clip af en go' fortælling>
>
> Nice story :)

Oplevelsen var mange gange bedre
Er allerede begyndt at overtale familien til at
tage derned igen.... hvis økonomien kan klare
det oven på den omgang.

> Result?

Fik en ca. pris.
Det kan vist dårligt betale sig at køre selv
3x bro eller færge + 3x benzin (1 bil ned og hjem + bimmeren hjem)

> Jeg vil jo gerne med, hvis du mangler en mand...
> (i fald du vælge at køre selv)

Takker ! Men eneste grund til at hente selv, skulle være
at det er lidt hurtigere.... og at man har mulighed for at
checke bilen inden den kommer ud af Holland.

--
Morten Hansen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 19:56

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Oplevelsen var mange gange bedre

Det var faktisk så godt at jeg allerede er ved at få abstinenser
Jeg vil dog anbefale at finde et sted der ikke ligger mellem
to broer. Det begrænser mulighederne for sen afgang og
ankomst.

Så næste gang bliver det en fra www.veldman-sneek.nl !
Helios eller Aurora hvis vi tager afsted alene.
Zeus hvis mine forældre vil med.

Alternativt Pacific Queen fra www.muidenyachtcharter.nl
Det ligger nær Amsterdam, så der er mulighed for et besøg her.
Det er også lidt sydligere = knap så fladt.
Den er dog noget dyrere

--
Morten Hansen