Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto for begyndere...?
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 20:02

Hej

Jeg vil gerne vide mere om ISO, hvidbalance, lukketider etc. Jeg ved nemlig
ikke noget om det.

Er der nogen som kender links på internettet og alternativt bøger for
begyndere...?

Hilsen
Thomas

--
Hvis du vil skrive til mig skriv til tholsnabelaget2netpunktumdk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-08-04 20:05

Thomas Olsen wrote:
> Jeg vil gerne vide mere om ISO, hvidbalance, lukketider etc. Jeg ved nemlig
> ikke noget om det.
> Er der nogen som kender links på internettet og alternativt bøger for
> begyndere...?

dpreview.com's learn-sektion er god.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : den ægte fotomand

Dato : 13-08-04 21:22

Jeg så en digitalfotobog nede i den lokale kvickly mener den kostede 30 kr,
og den indeholder de ting du spørger efter

Vh

Per

--
min email virker ikke. Så det er ikke muligt at maile mig direkte
og billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 22:14

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kr,
> og den indeholder de ting du spørger efter

Tak for svarene

Jeg tror jeg vil smutte en tur i Kvickly i morgen...

Thomas

Fra : Emil

Dato : 13-08-04 23:43

"Thomas Olsen" skrev:

>"den ægte fotomand" skrev

>Jeg tror jeg vil smutte en tur i Kvickly i morgen...

Jeg har bemærket, at Kvickly (Horsens) har to fotobøger til salg,
begge for kr. 30,-

Den ene er den gamle udgave af Politikkens Fotobog. Heri er der
også et afsnit om digital fotografi. Bogen indeholder herudover
alt hvad en begynder ønsker at vide + en del mere.
Jeg købte et ekssemplar til min datter (som lige selv har købt et
Canon A80), og jeg kan ikke huske om førsteudgivelsen var år 2000
eller 2002. Så den er ikke 'Up to date', men absolut
anbefalingsværdig.

Den anden var kun om digital fotografi, en lille, tynd og skrabet
sag, som ikke fortalte ret meget om noget, som ikke kunne læses i
et enkelt afsnit i Politikkens Fotobog. Den kan ikke anbefales.

m.v.h. Emil

Fra : KNL DtP

Dato : 14-08-04 11:46

"Thomas Olsen" <no spam> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne vide mere om ISO, hvidbalance, lukketider etc. Jeg ved nemlig
> ikke noget om det.

Der er lidt læsning her:

ISO: <http://www.fotoportal.dk/artikler/iso.aspx>

Blænden: <http://www.fotoportal.dk/artikler/den_fotografiske_iris.aspx>

.... og inden alt for længe skulle der også gerne komme en om lukkertid :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk