Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
300D spg. (hvid ballance)
Fra : Maja

Dato : 12-08-04 19:03

Hejsa drenge

Måske fjollet spg. -men havde før et hp 850
kamera hvor jeg kunne skyde imod en hvid
farve for at sætte ballancen - rodet med mit nye
cannon 300D -kan man virkelig ikke manuelt
skyde imod noget hvidt?

Er det det man ser ved fx. pressefotografer -når
det først fokusere/skyder ud i luften og derefter
retter kameraet mod objektet?

Hilsen
Maja

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-08-04 19:58

Maja wrote:
> Måske fjollet spg. -men havde før et hp 850
> kamera hvor jeg kunne skyde imod en hvid
> farve for at sætte ballancen - rodet med mit nye
> cannon 300D -kan man virkelig ikke manuelt
> skyde imod noget hvidt?

Jo, ta' et billed af noget hvidt (svjh skal det fylde hele billedet),
tryk menu, gå til Custom WB, vælg billedet, tryk på WB-knappen og
vælg CustomWB-ikonet..

> Er det det man ser ved fx. pressefotografer -når
> det først fokusere/skyder ud i luften og derefter
> retter kameraet mod objektet?

Det er nok nærmere for at få flashen til at opføre sig ordentligt..

Personligt skyder jeg i RAW, så kan jeg justere på WB under
konvertering, hvis kameraet skulle gætte forkert.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Maja

Dato : 13-08-04 09:09

"Hans Joergensen" skrev > > skyde imod noget hvidt?

> Jo, ta' et billed af noget hvidt (svjh skal det fylde hele billedet),
> tryk menu, gå til Custom WB, vælg billedet, tryk på WB-knappen og
> vælg CustomWB-ikonet..

Jeg kan nå til menu-custom WB, vælge billedet -men så stopper det,
selvom jeg trykker Wb knap -eller andet..virker det ikke om at den
har justeret sig...

Mvh Maja

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-08-04 09:12

Maja wrote:
> Jeg kan nå til menu-custom WB, vælge billedet -men så stopper det,
> selvom jeg trykker Wb knap -eller andet..virker det ikke om at den
> har justeret sig...

Har du valgt et billed der kun indeholder hvidt? jeg husker muligvis
forkert mht. metoden, prøv at checke manualen.. ?

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Frederik Thorup

Dato : 13-08-04 10:35

Maja wrote:

> Jeg kan nå til menu-custom WB, vælge billedet -men så stopper det,
> selvom jeg trykker Wb knap -eller andet..virker det ikke om at den
> har justeret sig...

Den komplette rækkefølge er:

tag et billede af noget hvidt
gå ind i meuen og vælg Wb-konfiguration
du ser nu dit hvide billede på skærmen
tryk på "ok"
forlad setup
hold WB-knappen nede og drej på hjulet foran udløseren
stil WB på den sidste mulioghed "brugerdefineret"
skyd løs.

MEN husk: Flytter du dig og kameraet til en anden lokation, så bliver
billederne underlige, da lyser er anderledes. jeg har fået en del meget blå
billeder på den konto

MVH
Frederik.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-08-04 10:44

Frederik Thorup wrote:
> MEN husk: Flytter du dig og kameraet til en anden lokation, så bliver
> billederne underlige, da lyser er anderledes. jeg har fået en del meget blå
> billeder på den konto

Og derfor, RAW, AutoWB, og så kører vi

// Hans
--