Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bunden opgave i uge 33: Indkomne billeder
Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-04 18:52

Hej alle,

I forlængelse af tråden news:4113c388$0$19929$14726298@news.sunsite.dk bedes
I offentliggøre link til jeres forslag på løsning af denne uges bundne
opgave:

IS-SPISNING

i denne tråd.

Alle interesserede (aktive som ikke-aktive) opfordres til at kommentere,
kritisere og debattere de indkomne forslag. Jeg vil søndag aften efter kl.
20 suverænt beslutte, hvem der skal overtage staffetten og vælge emne/tema
for næste bundne opgave og dermed tage initiativ til at videreføre denne
idé.

Forslag til nye retningslinier for idéen om en bunden opgave til gruppens
skribenter imødeses også i denne tråd.

Jeg er sør'me spændt på, hvor mange der har taget handsken op?

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-04 20:22

Jamen jeg vover gerne et øje og poster det første link, når nu ingen andre
vil: http://www.fotolog.dk/archives/090804/HT0C1777.jpg. Skudt tæt på mit
arbejde i Amaliegade lige ved siden af Amalienborg i mandags.

Teknik:

- Canon EOS-1D Mark II
- Canon EF 24-70mm f/2.8L USM@60mm
- Canon 550EX flash
- 1/400 sek.
- f/4.0

Farvebalance, lys, skygge og skarphed justeret under konvertering fra RAW
til JPEG. Nedskaleret. Ellers intet foretaget.

--
-Jens B.

Fra : Jack L.

Dato : 12-08-04 22:07

Jens Bruun wrote:
> [...]
> andre vil: http://www.fotolog.dk/archives/090804/HT0C1777.jpg. Skudt
> tæt på mit arbejde i Amaliegade lige ved siden af Amalienborg i

Meget flot billede. Jeg ved ikke om baggrunden til højre for drengen virker
lidt for dominerende?

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 07:38

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message

> Meget flot billede. Jeg ved ikke om baggrunden til højre for drengen
virker
> lidt for dominerende?

Jo, lidt for dominerende. For en gangs skyld vare jeg helt opmærksom på
baggrunden, da jeg tog billedet, og det var den bedste vinkel, jeg kunne
finde. Drengen var meget sky, og hans voksne ledsager ikke helt tryg ved
situationen, så jeg havde ikke lyst til at flytte rundt på den lille fyr, så
baggrunden blev mere rolig.

Jeg tog fem-seks billeder af situationen, og lod det være godt med det.

--
-Jens B.

Fra : Pico

Dato : 12-08-04 23:19

Jens Bruun wrote:
> [...]
> andre vil: http://www.fotolog.dk/archives/090804/HT0C1777.jpg. Skudt
> tæt på mit arbejde i Amaliegade lige ved siden af Amalienborg i

Det første man ser er den hvide prik på håndledet, det er virkelig sjusket
du ikke har fjernet den det er hverken is eller lignende.
Pico

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 07:47

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> Det første man ser er den hvide prik på håndledet, det er virkelig sjusket
> du ikke har fjernet den det er hverken is eller lignende.

Enig. Det virker meget distraherende. Det _er_ krymmel, og det burde nok
have været klone væk, hvis billedet ikke skulle præsenteres umanipuleret.

Jeg så det først, da jeg hentede billederne ind på computeren og det har
skærpet min opmærksomhed, så jeg i fremtiden også vil kigge efter den slags
detaljer. Man lægger normalt ikke mærke til så små forstyrrende elementer
midt i situationen, men de skriger til himlen, når man efterfølgende ser det
på et fotografi.

Det er helt klart dér, hvor jeg har mest at lære og hvor alene erfaring
tæller. Jeg har stadig svært ved at "se" fotografiet gennem søgeren. Jeg ser
gennem søgeren med mine "normale" øjne og med en hjerne, der let og elegant
fjerne forstyrrende elementer og ikke behøver korrekt dybdeskarphed, og det
holder bare ikke.

--
-Jens B.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-08-04 08:25

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> Det første man ser er den hvide prik på håndledet, det er virkelig sjusket
> du ikke har fjernet den det er hverken is eller lignende.

Det er altså en gul prik og der ligger noget der ligner ovenpå isen, så det
er sådan en lille sukker ting, virkelig for dårligtr at du ikke kunne se
det

Mvh
Simon

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 02:41

"Jens Bruun"

> Jamen jeg vover gerne et øje og poster det første link, når nu ingen andre
> vil: http://www.fotolog.dk/archives/090804/HT0C1777.jpg.
> -Jens B.

Så er det med at holde tungen lige i munden, eller bare
at få isen til at sidde past på skeen, hehe - det er rigtigt
sødt af denne dybt konsentrerede knægt.
Lyset er lidt fladt og baggrunden er ikke genial, men
situationen er sød.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 07:52

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Lyset er lidt fladt og baggrunden er ikke genial, men
> situationen er sød.

Helt enig. Der lå en tynd dis, og knægten var i skygge, så jeg brugte min
flash direkte med påmonteret sto-fen. Jeg havde ingen mulighed for at bounce
mod en væg eller loft. Måske jeg skulle have undladt sto-fen, og dermed fået
et lidt skarpere lys?

Derudover er jeg pt. uden tele, så jeg måtte klare mig med min 24-70mm. Jeg
havde foretrukket en tele på et par hundrede mm af flere grunde: Bokeh og
afstand til knægten, der var lidt utryg ved situationen.

--
-Jens B.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 12:26

> [...]
>
> Farvebalance, lys, skygge og skarphed justeret under konvertering fra RAW
> til JPEG. Nedskaleret. Ellers intet foretaget.

Lidt synd med baggrunden, der på trods af uskarpheden er dominerende.
Men sig mig engang - Er ungen ikke også en smule uskarp?
For mig at se ligger skarphedsplanet på hans skuldre, hvorimod hænder,
ansigt og is er en anelse sløret.

Ellers et godt billede af en koncentreret unge.
Der kunne måske være en smule mere afrt i farverne, men jeg synes de svarer
meget godt til virkelighedens verden.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-08-04 16:44

> [...]
>
> Farvebalance, lys, skygge og skarphed justeret under konvertering fra RAW
> til JPEG. Nedskaleret. Ellers intet foretaget.

Det billeder siger ikke mig meget, da den lille knægt viser nogen kontakt.
Det ville da være rart om man så hans øjne....
Jeg synes lyset er kedeligt og som andre har kommenteret så er en noget
distraherende plet på hans arm.

mvh, Hans

Fra : Peter

Dato : 14-08-04 13:37

> Jamen jeg vover gerne et øje og poster det første link, når nu ingen andre
> vil: http://www.fotolog.dk/archives/090804/HT0C1777.jpg. Skudt tæt på mit
> arbejde i Amaliegade lige ved siden af Amalienborg i mandags.

Fint billede

Det træder tydeligt frem at det er en alvorlig process at få det fulde udbytte af sin is. -)
Jeg synes det er okay et der er krymmel på hånden...... det er med til at understrege de vanskelige forhold denne dreng arbejde
under.

Jeg kunne godt undvære linien (en dør ?) i bagrunden.
Men man skal ikke forstyrre et isspisende barn med bagateller som bagrunde, lys osv. -)
De skal nok fotograferes ligsom dyr ....... med tålmodighed og det rigtige (meget dyre) objektiv til sitationen.
Det kan max sikkert lære os noget om

Jeg har selv haft æren af at forsøge mig med is og børn. Det er ikke nemt.
Jeg valgte at fyre så mange billeder af som muligt og så håbe at der kom et brugbart i kassen.

Ellers vil jeg sige tak for et godt initiativ.

Det hjælper sådan en en som mig at få pisken over nakken
Sådan en opgave tvinger mig til at tænke over hvordan jeg skal tage billederne
og ikke mindst vælge ét billede (træffe et valg -hjælp)
Samt efterfølgende reflektere over resultatet og de gode råd.
Derfor synes jeg ikke vi skal indføre arkiv billeder ........ det ville kalde på min indre dovne hund -)

Jeg glæder mig til at få næste uges opgave.

Jeg kan se at tråden her (trods rimelig god disiplin) let bliver uoverskuelig.
Det ville være dejligt med et system hvor man let kan overskue de billeder der deltager.
og evt føre dialogen under billedet.
Men det er måske også synd at flytte fokus væk fra dk.fritid.foto ?
og så bliver det måske bare en gentagelse af de mange foto-sider der allerede findes ?

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 14-08-04 16:43

On Sat, 14 Aug 2004 14:36:38 +0200, Peter wrote:

> Jeg kan se at tråden her (trods rimelig god disiplin) let
> bliver uoverskuelig. Det ville være dejligt med et system hvor
> man let kan overskue de billeder der deltager. og evt føre
> dialogen under billedet.

Måske kunne man indføre, at hver deltager til opgaven laver sin
egen tråd?

Så hvis jeg f.eks. havde fået taget et isspisningsbillede, så
ville jeg oprette en ny tråd med link til foto og emnet:

Opgave uge 33: Stig J.'s billede

> Men det er måske også synd at flytte fokus væk fra dk.fritid.foto ?

Jeps. Men hvis man holder emnerne på indlæggene i nogenlunde
samme format - altså at de f.eks. starter med 'Opgave uge xx:',
så burde det være nemt både at følge med i opgave-billederne og
undgå opgave-trådene, hvis man ikke er interesseret.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Peter

Dato : 14-08-04 18:06

> Så hvis jeg f.eks. havde fået taget et isspisningsbillede, så
> ville jeg oprette en ny tråd med link til foto og emnet:
>
> Opgave uge 33: Stig J.'s billede

Man kunne måske også bare skrive sit navn i emnelinien
Selvom man poster under "Bunden opgave i uge 33: Indkomne billeder"

Fra : PJ

Dato : 12-08-04 20:48

> [...]
bedes
> I offentliggøre link til jeres forslag på løsning af denne uges bundne

Hej, jeg vil da gerne give et bidrag til det gode tema:

http://www.superfreak.dk/polaris/polarishunde.htm

..::Peter::.
Glad amatør

Fra : PJ

Dato : 12-08-04 21:20

> Hej, jeg vil da gerne give et bidrag til det gode tema:
>
> http://www.superfreak.dk/polaris/polarishunde.htm

Jeg har lige et spørgsmål til ovenstående billede, (mit eget):

Hvis jeg ville have gjort baggrunden mere uskarp,
hvordan kan det så lade sig gøre, her mener jeg ikke
med photoshop el. andet, men når billedet tages,
er det kun blænden eller skal focallængden også tages
i betragtning, eller kort spurgt:
Hvordan skal indstillingerne være?

Det vist nemt nok når motivet er inden for en meters penge,
men på 6-8 meters afstand, er det noget sværere.

.::Peter::.
Glad og lærerig amatør

Fra : Anders F

Dato : 12-08-04 21:34

"PJ" <ano@qwe.qw> wrote in message
> [...]
> med photoshop el. andet, men når billedet tages,
> er det kun blænden eller skal focallængden også tages

Stor blænde (stort hul = lavt tal).

> Det vist nemt nok når motivet er inden for en meters penge,
> men på 6-8 meters afstand, er det noget sværere.

Det afhænger jo af objektivet. Med mit yndlingsobjektiv (en 85mm på "kun"
1.8) skal man passe på at få alt det med man vil ha' skarpt

/Anders

Fra : PJ

Dato : 12-08-04 21:53

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"kun"
> 1.8) skal man passe på at få alt det med man vil ha' skarpt

Okay, Anders, det er ret fint,
men jeg har kun 2.0 på G3'ern
Og har lige bestilt et Powershot Pro 1 med mindre hul: 2.4/3.5
(som jo ikke er (D)SLR, med udskiftelig linse)

Men er det ikke muligt ved hjælp at focallængden,
at justere en del på DOF, eller...

Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 02:47

"PJ"
> Hej, jeg vil da gerne give et bidrag til det gode tema:
>
> http://www.superfreak.dk/polaris/polarishunde.htm
>
> .::Peter::.

Det er for rodet til mig - En tættere beskæring vil nok
hjælpe en hel del, for situationen er fin nok. Moske kunne
timeingen være bedre og et skridt til højre så havde alle
3 personer været med - Fyren ude i horisonten kan
klones væk, hehe må vi det.?
Tror næsten jeg bedre kan li det lille billede..! -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 07:08

> [...]
> 3 personer været med - Fyren ude i horisonten kan
> klones væk, hehe må vi det.?
> Tror næsten jeg bedre kan li det lille billede..! -max-

På det lille billede vokser der til gengæld bare en parasol op af pigens
hovede.
Måske det ku hjælpe med en ultrahård beskæring.

Og du har ret - det store billede er alllt for rodet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter

Dato : 14-08-04 11:58

> Hej, jeg vil da gerne give et bidrag til det gode tema:
>
> http://www.superfreak.dk/polaris/polarishunde.htm

Ideen er rigtig god
Jeg tror det er godt at du har skrevet en tittel, der fortæller hvad meningen er.

Der er mange linier og skrappe farver der kan lede mine øjne på afveje
Det er godt at der går en linie (parasolens stang) fra ordet "Polaris" ned til hunden, der så peger på isen.
Alle de andre linier kunne jeg godt undvære.
Måske kunne en beskæring fjerne nogle af de overflødige informationer.
Eller en kortere dybdeskarphed.

Fra : Peter

Dato : 12-08-04 23:22

> [...]
> I offentliggøre link til jeres forslag på løsning af denne uges bundne

Her er så mit forslag:
http://www.123-game.com/dk_fritid_foto_konkurence/33.asp

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-08-04 23:28

Peter wrote:
> Her er så mit forslag:
> http://www.123-game.com/dk_fritid_foto_konkurence/33.asp

Din side virker nærmest ufatteligt ringe i Mozilla.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Peter

Dato : 13-08-04 00:21

> Din side virker nærmest ufatteligt ringe i Mozilla.

Ok..Tak for oplysningen
*Rødme-rødme*

Jeg havde testet den ok i Netscape 6
Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; m18) Gecko/20001108 Netscape6/6.0

Nu har den fået en tur gennem " The W3C Validator "
Hvordan går med at se siden nu ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 02:53

"Peter"
> Her er så mit forslag:
> http://www.123-game.com/dk_fritid_foto_konkurence/33.asp
> --
> Mvh Peter

Det er et fint billede..! Men farverne er ikke så fede ungen
er rød, gul og grøn i hovedet, det må kunne rettes i ps.
Vinklen på isen har lige fanget lyset og den er blevet lidt
bleg.. Ellers er det sku godt..! -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 12:21

> [...]
> er rød, gul og grøn i hovedet, det må kunne rettes i ps.
> Vinklen på isen har lige fanget lyset og den er blevet lidt

Jeg er tilbøjelig til at give Max ret. Alle de farvestik trækker ned på et
ellers godt billede.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 12:27

"Peter" <send@ejspam.dk> wrote in message

> Her er så mit forslag:
> http://www.123-game.com/dk_fritid_foto_konkurence/33.asp

Godt beskåret (måske lige en anelse for tæt - især ved hånden), dejligt
udtryk, isen noget overbelyst, skarphed ser ud til at ligge et par mm. foran
øjnene. Havde været endnu bedre med dybblå himmel og knivskarpe øjne. Et
pol-filter kunne have gjort det godt her, tror jeg.

--
-Jens B.

Fra : PJ

Dato : 14-08-04 08:16

"Peter" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse
news:4113c388$0$19929$14726298@news.sunsite.dk bedes

> Her er så mit forslag:
> http://www.123-game.com/dk_fritid_foto_konkurence/33.asp

Jeg får først og fremmest fokus på knægtens øjne,
som man kunne tro var dem billedet handlede om,
og knægten har fokus på fotografen, og ikke på isen,
der er overbelyst, men som er det billedet handler om.

..::PP::.

Fra : Peter

Dato : 14-08-04 14:01

Tak for alle komentarene

Ja jeg lagde overhovedet ikke mærke til de der farvestik i kampens hede
Jeg har nu lært noget om at kigge efter farvestik og fjerne dem i photoshop.

Den "hvide" is sprang mig osse i øjnene da jeg skulle vælge billede.
Men valgte det aligevel (fremfor et billede med en grimmere grøn bagrund)
.......... og tænkte der kunne komme løsningforslag.

Men jeg kan godt se at hvidt er hvidt, og kan ikke ændres til andet end gråt,
medmindre man direkte begynder at "male" på sit billede.

Når jeg på mit kamera vælger info på et billede kan jeg også se
at den blinker på de udbrændte (hedder det det ?) områder .

Billedet er ikke beskåret ....... og jeg mente ikke jeg kunne vinde noget ved at skære i det.
Hvor ville i skære, hvis det var ?

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-08-04 23:33

On Fri, 13 Aug 2004 00:18:34 +0200

> Det første man ser er den hvide prik på håndledet, det er virkelig
> sjusket du ikke har fjernet den det er hverken is eller lignende.

det er da krymmel

Fra : Emil

Dato : 13-08-04 00:38

Jens Bruun skrev:

>Forslag til nye retningslinier for idéen om en bunden opgave til gruppens
>skribenter imødeses også i denne tråd.

Egentligt synes jeg godt om idéen om, at billeder skal være helt
nye. Det giver en udfordring, hvilket er udmærket.

Emnet giver mig minder om et gammelt S/H foto af min datter. Det
er 'cloce-up' med tele, hvor hun i sommervarmen forsøger at spise
en is; men sådan én smelter, så man fornemmer sommervarmen og
lykken ved at spise en is. Portrættet er taget i 'landskape' så
strithåret, ispinden og de brede barnekinder bliver fremhævet.

Lige nu bruger jeg mest digital foto. Et sådant billede vil
aldrig blive så godt, da dybdeskarpheden er alt for stor.
Så jeg slæber også rundt med det gamle udstyr; men indrømmet: det
er *for* sjældent det kommer i kamp.

Derfor vil jeg foreslå, at der ikke sættes tidsbegrænsning på
optagelsen; men krav om, at billedet ikke må have været
offentligtgjort før.
Det vil så udelukke billeder som er blevet promoveret på de
skulderklappende fotosider. Til gengæld kommer der (måske) et par
guldkorn fra de gamle arkiver, til stor glæde for mange.

Just my 25-øre.
m.v.h. Emil

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 07:31

"Emil" <emilsen@oestbirk.invalid> wrote in message

> Derfor vil jeg foreslå, at der ikke sættes tidsbegrænsning på
> optagelsen; men krav om, at billedet ikke må have været
> offentligtgjort før.

Tja, men så forsvinder idéen med en tvungen, tidsbegrænset opgave lidt. Gode
skud har de fleste jo liggende i gemmerne. Det er ulig meget sværere at få
et godt skud, når motivet er valgt på forhånd af andre og tiden stærkt
begrænset.

> Det vil så udelukke billeder som er blevet promoveret på de
> skulderklappende fotosider. Til gengæld kommer der (måske) et par
> guldkorn fra de gamle arkiver, til stor glæde for mange.

Enig. Det ville da være en fin kombination at se arkivbilleder inden for
emnet/temaet. Inspiration er jo altid godt

--
-Jens B.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 00:44

> [...]
> skribenter imødeses også i denne tråd.
>
> Jeg er sør'me spændt på, hvor mange der har taget handsken op?

Hej Jens!

Du lagde ikke mit bud op på din site?

Nå men ellers ligger den her:

Her er mit forslag:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 03:00

"Frodo Nifinger"
> Her er mit forslag:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992
> --
> Mvh
>
> Jesper Nielsen

Hvis hun havde stået med front mod kameraet, men ellers
samme placering ville jeg have syntes det var rigtigt fedt.
De overbelyste buske kan jeg ikke li' men det er en svær
scene at få exponeret korrekt. Ellers kan jeg li lyset på
kjolen, gætter på der står et træ til venstre, det lys kunne
du have udnyttet bedre.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 08:01

> [...]
> scene at få exponeret korrekt. Ellers kan jeg li lyset på
> kjolen, gætter på der står et træ til venstre, det lys kunne

Tjah, jeg ville ønske, jeg havde mere tid, da jeg tog billedet.
Jeg fulgte efter hende, da jeg så hun gik med en is, og med opgaven i
baghovedet håbede jeg på et godt motiv.
Desværre kunne jeg ikke komme foran hende uopdaget, og søen bremsede min
videre fremfærd.
Andrea står på en gangbro, der krydser søen på det smalleste sted.

Du har ret med lyset. Lyset i træets skygge er noget særligt, og var også en
af de ting jeg faldt for, da jeg udvalgte billedet.

Jeg kunne også have valgt dette:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=90976

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 12:10

> [...]

Du har ret med lyset. Lyset i træets skygge er noget særligt, og var også en
af de ting jeg faldt for, da jeg udvalgte billedet.

Ps!

Jeg undskylder hvis denne besked optræder 2 gange, men jeg kan ikke se mit
første indlæg, hverken via news.tele.dk eller via Google, og nu er der da
gået nogle timer siden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 07:25

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Du lagde ikke mit bud op på din site?

Nope, som jeg skrev, kunne jeg ikke åbne filen, og så forstod jeg på dig, at
du ville lægge den online på en alternativ måde. Hvis jeg har misforstået
dig, så må du undskylde. Under alle omstændigheder er jeg glad for, at du
fik lagt dit billede online og er med her i tråden

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 12:35

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Her er mit forslag:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992

Ærgeligt, du ikke har hende forfra. Lyset ser godt ud og kjolen gør sig godt
i solskin under en trækrone. Billedet virker lidt overbelyst, og skarpheden
ser ud til at ligge foran pigen. Det kan give en god virkning at have noget
med i forgrunden af billedet, men jeg synes ikke, det virker godt her med
toppen af blomsterne. Lidt luft tl venstre og over pigen havde gjort
underværker.

Er du tilfreds med din telekonverter?

--
-Jens B.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 13:00

> [...]
> med i forgrunden af billedet, men jeg synes ikke, det virker godt her med
> toppen af blomsterne. Lidt luft tl venstre og over pigen havde gjort

Jeg er foreløbigt godt tilfreds med telekonverteren. Kvaliteten er i top med
ED-glas og en god tyngde.
Men med den på opdager man pludseligt, hvor svært, det er at tage
actionbilleder eller fange et hurtigt insekt hen over vandfladen.
Man kan ikke bruge søgeren til at sigte med og er 100 % afhængig af
LCD-skærmen, der bare ikke er hurtig nok.

Havde forresten en rigtig sjov oplevelse søndag morgen, da jeg tog til
Dystrup sø for at jagte fugle.
Jeg tog før solopgang stilling i fugletårnet derude.
der missede jeg flere billeder dels fordi lyset var for svagt til billeder
af flyvende fugle og dels fordi mit kamera slukker efter 5 min. og tager 10
sek om at blive klar.

Jeg tog en rask beslutning om at gå helt ned på engen og ud til søbredden i
en lysning i sivene.
Jeg havde godt set de 4 heste, der gik på marken, men håbede på at de ville
ignorere mig.

Jeg blev klogere. Jeg så godt de kom nærmere, menjeg valgte at ignorere dem.
2 sek senere bliver jeg puffet blidt i ryggen. Bag mig står 4 nysgerrige
heste, alle omkring 1,5 m - 1,6 m i stang. nr 1 prøver på at løfte låget på
kameratasken, nr 2 skal lige smage lidt på bæreselen, nr 3 puffer lidt til
kameraet på stativet (jeg holder ved kameraet ) men det, der virkeligt tog
koncentrationen ud af mig var nr 4. Den lagde blidt sin hage på min venstre
skulder ladge højre næsebor ovenpå mit øre og sagde hmmmmffff lige ind i
øregangen, alt mens den tyggede græs. YRK varm hesteånde i øret.
Så jeg blev nødt til at klappe dem lidt og gå, så ingen fuglebilleder denne
gang.
Men jeg fik da en flot solnedgang og det var en lækker morgen.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=90004

Lidt senere bommede jeg det perfekte billede af 2 hejre i glideflugt - igen
fordi kameraet havde slukket - ØV ØVØV

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : PJ

Dato : 14-08-04 08:18

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Her er mit forslag:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992

Rigtig flot sommerbillede, jeg synes det er ligemeget om pigen
ikke vender front til eller ej, men hvor er ISEN?

Billedet viser ikke umíddelbart at der er en is, på billedet,
og det er is-spisnig det handler om.

..::PP::.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-08-04 11:42

"PJ" <ano@qwe.qw> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke vender front til eller ej, men hvor er ISEN?
>
> Billedet viser ikke umíddelbart at der er en is, på billedet,

Der er skam en is.

Hun holder den bare i venstre hånd, mens hun slikker højre hånds fingre rene
for smeltet is.
Ispinden kan lige ses.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter

Dato : 14-08-04 12:30

> Her er mit forslag:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992

Fint billede .... lyst, venligt , sommerligt

Måske ville det styrke billedet med mindre skarphed på den modsatte bred

Ville der komme mere drama i biledet, hvis man kunne se mere af broen ?
En pige balancere over en tynd og "farlig" gangbro mens hun skal
koncentrere sig om både isen, der drypper, broen og vandet.

Jeg synes at de små røde blomster i forgrunden vejer meget i billedet (trods deres størrelse)
Måske bidrager de til stemningen ........ måske tager de opmærksomhed fra pigen ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 02:32

En mand og hans is.. -max-
http://www.amarzone.dk/isspiser/ismand.html

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 07:35

> En mand og hans is.. -max-
> http://www.amarzone.dk/isspiser/ismand.html

Han ser ikke helt tilfreds ud med, at du sådan fotograferer ham. Var han sur
på dig eller ser han bare sådan ud? Perfekt dybdeskarphed, vi kommer tæt på
manden (på flere måder), men lidt ærgeligt med billygten. Sådan et billede
er med til at huske _mig_ på, at også passerende biler langt væk i
baggrunden skal tages med i betragtning, når jeg trykker på knappen.

--
-Jens B.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-04 07:40

> En mand og hans is.. -max-
> http://www.amarzone.dk/isspiser/ismand.html

Skal du fotograFERE MIG!! Man blir næsten helt bange for ham. Han har
tydeligvis spottet dig og hører sandsynligvis til typen, der hader at blive
fotograferet.
Men det er også med til at give stemningen i billedet. En rå børste og hans
is. Jeg kan godt lide detaljen med den lille blæktatovering på hånden.
Motivet er knivskapt og med perfekt dybdeskarphed
Godt fanget! Men det ligner dig jo, Max, at spotte gode motiver.

Til gengæld er det en frygtelig skam med den voldsomme outoffocus refleks
lige over isen. men den er ikke værre, end at Photo Shop kan trylle den væk.

Men nu er jeg bare nødt til at spørge:

Den høje farveintensitet og kontrast, der går igen i alle dine fotos,
hvordan opnår du den?
Den får mig til at tænke på Kodak Ektachrome fremkaldt hos Mai-Color og
reproduceret på Ciba-Chrome papir.

Den lidt varmefarveglød og den høje kontrast ser man ellers ikke ret tit.,
og den er også en tand over det helt naturlige, men uhyre flot.

Fortæl, hvordan du gør.
Jeg gætter på, at et pol-filter er med inde i billedet, men det alene kan
ikke gøre det.
Fortæl, Please!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 13:37

"Frodo Nifinger"

> "-max-"

> Men nu er jeg bare nødt til at spørge:
>
> Den høje farveintensitet og kontrast, der går igen i alle dine fotos,
> hvordan opnår du den?

Jeg ved ikke rigtig om farverne er så intense, er det ikke mere
den farverige uskarpe baggrund i forhold til det skarpe motiv..?
Men - originalen er mørkere og mere mættet og varmere, jeg
skyder konsekvent på overskyet indstilling og justerer i ps hvis
det blir for meget af det gode, jeg bruger tit "Hue/Saturation"
til at justere de forskellige farver (elsker det værktøj) og altid
må jeg ind og øge kontrasten i "Kurver"

> Den får mig til at tænke på Kodak Ektachrome fremkaldt hos Mai-Color og
> reproduceret på Ciba-Chrome papir.

Ektacrome blev altid kold og brutal neutral, brugte den kun i studie med flash
på ting der skulle være helt neutrale, imo en lidt kedelig film.

> Den lidt varmefarveglød og den høje kontrast ser man ellers ikke ret tit.,
> og den er også en tand over det helt naturlige, men uhyre flot.

Jeg kan godt li det varme, måske ens farve opfattelse ændrer sig med
alderen, det blå cool look er nok en yngre ting, Picasso voksede også
ud af den blå periode, hehe..

> Fortæl, hvordan du gør.
> Jeg gætter på, at et pol-filter er med inde i billedet, men det alene kan
> [...]

Pol filteret stjæler for meget lys i den lange tele, det er ikke så smart..
Ellers kigger jeg bare på andres billeder og prøver at gøre det lige så
godt, photoshop arbejdet går jeg meget op i, når man har stået i
mørkekammer i - phew - rigtig mange år så er photoshop lidt af en
drøm at arbejde med. Har prøvet at lave CibaCrome kopier, damn
det var omstændigt.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-08-04 20:21

> Ektacrome blev altid kold og brutal neutral, brugte den kun i studie med
flash
> på ting der skulle være helt neutrale, imo en lidt kedelig film.

Så har du fået den fremkaldt det forkerte sted
Mai-Color i Århus havde i sin tid verdens bedste E6 fremkaldele, så længe
man holdt sig til Kodak og Fuji
Især Ekta-Cromen gjorde sig godt der!
Dengang skulle man som amatør aflevere sine E6-film til S-Foto (Brugserne og
købmændene)
Så blev filmene fremkaldt hos Mai-Color, da S-Foto ikke havde sin egen E6
dengang.
Men det er bare historie.
I dag er verdenen en helt anden.

> [...]
> mørkekammer i - phew - rigtig mange år så er photoshop lidt af en
> drøm at arbejde med. Har prøvet at lave CibaCrome kopier, damn

Ja, men de var nu vildt lækre i kontrasten og farverne.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger - Der har arbejdet hos Gabs Foto i Professionelt håndarbejde,
Kodak & H-Color i hængefremkalderne, Mai-Color i Diaskopier og S-Foto/CeWe
Color i papirfremkalderne og negativfremkalderne, men som har rodet alllt
for lidt med foto som hobby.

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-08-04 16:40

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> En mand og hans is.. -max-
> http://www.amarzone.dk/isspiser/ismand.html

Ikke et billede på dit sædvanlige niveau vil jeg sige. Jeg synes billygten
og cyklisten er noget distraherende og hvorfor så meget space i højre side?
Jeg synes lyset er kedeligt og manden ser sur ud. Smager isen dårligt?
Hvad vil du sige med dette billede? Nej max, ikke for at være hård, men det
lever ikke op til din vanlige standard. Du har jo selv forvænt os, ikke??

mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 17:06

"Hans Kruse"
> [...]
> lever ikke op til din vanlige standard. Du har jo selv forvænt os, ikke??

Du lægger hårdt ud, Hans Men jeg tænkte, han gemmer nok
det positive til sidst - hehehe, det er fiske klaskern på kajen
i Monthy Phyton..
Jeg er spændt på at se din is spiser - for du skal da også
deltage med et underholdnings bidrag ikk´, hehe..! )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-08-04 20:45

> Du lægger hårdt ud, Hans Men jeg tænkte, han gemmer nok
> det positive til sidst - hehehe, det er fiske klaskern på kajen
> i Monthy Phyton..

Ja, jeg synes det er ok at klaske lidt, når du ellers præsterer så gode
billeder. Selvfølgelig skal man passe på med glashuset

> Jeg er spændt på at se din is spiser - for du skal da også
> deltage med et underholdnings bidrag ikk´, hehe..! )-max-

Max, har du glemt at mit kamera er til reparation? Det er også temmelig
ærgerligt, da jeg har set så mange isspisende motiver på det sidste !!
Der er stadig 1-2 uger tilbage før det forbandede spejl er på plads igen, så
må jeg jo se om jeg kan bidrage med noget, hvad det så end er.

Mvh, Hans

Fra : PJ

Dato : 14-08-04 08:26

> En mand og hans is.. -max-
> http://www.amarzone.dk/isspiser/ismand.html

Kanon billede, men hvorfor beklager, nogle sig altid over baggrunden?

Cyklen?
Man kan ane det er en cykel, men hvis baggrunden var mere synlig,
synes jeg at den, baggrunden, kunne have givet is-spisningen mening,
varm asfalt, solstrejf el.lign.
da han ellers ligeså godt kunne have stået i en kælder.

Må der ikke være en baggrund der er med til at give
manden/isen/billedet,
identitet, og tilstedeværelse, der trods alt en verden uden for
kameralinsen.

..::PP::.

Fra : Peter

Dato : 14-08-04 12:43

> En mand og hans is.. -max-
> http://www.amarzone.dk/isspiser/ismand.html

Et skarpt billede af en skarp mand med is

Det er som om han truende siger:
"Jeg har en IS ............ og jeg er ikke bange for at BRUGE den"

Jeg har prøvet at fjerne bilen og cykelisten
og mener de skal være der ellers bliver det for kedeligt.

Jeg havde ellers glædet mig til at se en isspisende fugl, men det må jeg så have tilgode -)

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-08-04 06:03

[snip]
> Nu har den fået en tur gennem " The W3C Validator "
> Hvordan går med at se siden nu ?

meget bedre.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-08-04 08:08

Kim Schulz wrote:
> meget bedre.

Ja jeg vil endda sige, rigtig godt :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Langgaard

Dato : 13-08-04 11:19

> [...]
bedes
> I offentliggøre link til jeres forslag på løsning af denne uges bundne

Hej

Fortjener hvert billede ikke sin egen tråd, som det er nu ligger det på
grænsen til at være uoverskueligt, syntes jeg. Tråden bliver jo også kanon
lang.

Men det er dejligt at se hvordan "snakken" går !

Skide godt initiativ.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : René Sørensen

Dato : 13-08-04 21:29

Hej Gruppe,

Her er mit bidrag til konkurencen:

http://home19.inet.tele.dk/res/images/test/malenes_droemmeis_3.JPG

Taget med Nikon CP5700
1/100 sek, f/7 , ingen blitz. Taget i Youghal, Irland i juni måned
Korrigeret for lys, kontrast, DOF

- René S

Fra : Rene Krogh

Dato : 13-08-04 22:30

"René Sørensen" <res@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Taget med Nikon CP5700
> 1/100 sek, f/7 , ingen blitz. Taget i Youghal, Irland i juni måned

Hej Rene,

Umiddelbart et rigtig godt motiv med god portion humor.

Men jeg er bange for at billedet ikke overholder konkurrence reglerne, da
det bærer tydelig præg af at at dele af billedet er redigeret selvstændigt,
mht til udtværing af baggrund vha gausian blur ell lign.

OT, der kan hentes et par forbedringer ved udtværing af baggrunden, hvis
dette nu var tilladt:

1. Bedre udmaskning af hovedmotivet. Nederst på jakken ses en del lyse
pixels som om det ikke har været det ikke har været beskåret godt nok.

2. Stroppen der hænger ned fra jakken er også udtværet, det må den ikke
være.

3. nederste højre hjørne bør også være udtværet, det virker forkert at dette
står skarp når nu resten af baggrunden står uskarp.

4. På selve baggrunden, bør du kopiere baggrunds materialet lidt ind over
hovedmotivet, ca 5 - 10 pixels, for at undgå at hovedmotivet træder frem på
baggrunden og giver en sjov ulden kant.

Prøv at komme med billedet hvor det kun er redigeret i sin helhed, jeg tror
at der stadig er noget potentiale i det.

mvh
René

Fra : René Sørensen

Dato : 13-08-04 23:19

Hej René

Jeg tolker nu 'reglerne' i tråden
news:4113c388$0$19929$14726298@news.sunsite.dk som det er ved at ændre
billedet ved kloning, samkopiering mm som ikke er tilladt. Jeg har kun skabt
kidt DOF i billedet - det mener jeg ikke er i uoverensstemmelse med
reglerne.
Jeg blev dog lige opmærksom på at det også skulle have været taget i denne
uge - det er det ikke... men jeg er ikke alene kan jeg se

Men ellers er jeg enig med din kritik af den manglende omhyggelighed i
retucheringen - jeg har kun prøvet det et par gange før og synes det er
svært at opnå en rimelig 'neutral' effekt.

- René

Fra : Rene Krogh

Dato : 14-08-04 00:07

Fra : Rene Krogh

Dato : 14-08-04 00:24

Prøver igen

> [...]
skabt
> kidt DOF i billedet - det mener jeg ikke er i uoverensstemmelse med

Ved følgende: "Billedet må kun manipuleres som en helhed" forstår jeg det
som at filtre m.m. kun må applyes til hele billedet, og ikke kun dele heraf.
Derfor mit min tidligere kommentar. Men det er selfølgelig en fortolknings
sag.

> Jeg blev dog lige opmærksom på at det også skulle have været taget i denne
> uge - det er det ikke... men jeg er ikke alene kan jeg se

Det havde jeg så ikke bidt mærke i.

> Men ellers er jeg enig med din kritik af den manglende omhyggelighed i
> retucheringen - jeg har kun prøvet det et par gange før og synes det er
> svært at opnå en rimelig 'neutral' effekt.

Hvilket program anvender du. Hvis du bruger photoshop eller et andet program
som anvender layers, vil jeg foreslå at fritlægge hovedmotivet i et nyt lag,
for derefter at blurre baggrunden. Det er derefter lidt nemmere at fjerne de
sidste forstyrrende pixels fra hovedmotivet.

Samtidig kunne man måske lave en resize af baggrunden til 95%, inden at der
ligges blur på, så vil man undgå at hovedmotivet fremtræder som en del af
den blurrede baggund.

mvh
René

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 23:20

"René Sørensen"
> [...]
>
> Taget med Nikon CP5700
> 1/100 sek, f/7 , ingen blitz. Taget i Youghal, Irland i juni måned

Det er rigtigt sødt - en god ide og fine farver.. Baggrunden er lidt
distraherende, måske hvis du gik ned i knæ og en lidt anden
vinkel du kunne slippe for bilerne og kun have de fine farverige
facader i baggrunden..? Din manipulering af baggrunden er fin,
men nogle områder er lidt grove i kanten..
Mel Brooks lavede engang en scene med en kæmpe whisky
flaske, hehe.. Dit billede fik mig til at tænke på den.. )-max-

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 23:46

"René Sørensen" <res@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Taget med Nikon CP5700
> 1/100 sek, f/7 , ingen blitz. Taget i Youghal, Irland i juni måned

På mig virker dette billede totalt kikset.
Motivet er sødt nok, men det du har præsteret
med billedbehandlingen for at sløre baggrunden ?
Især omkring pigens jakke på maven/ryggen.
Og så har du glemt området under hagen og
over armen. Billedet bliver hurtigt til et "find fem fejl"
i stedet for at nyde motivet.

PJ

Fra : Peter

Dato : 14-08-04 13:05

> Her er mit bidrag til konkurencen:
> http://home19.inet.tele.dk/res/images/test/malenes_droemmeis_3.JPG

Sjov ide

Tanker omkring sammenkopiering:

Jeg plejer at få det bedste resultat når jeg frilægger med curves
(Den goe gamle besværlige måde) i photoshop, i høj opløsning med flittig brug af luppen.
(og har elementerne i hver deres lag, så de kan justeres individuelt, indtil helheden bliver troværdig)

Det er også vigtigt at lyset (styrke og retning) i de sammenkopierede elementer passer
sammen, hvis man skal få indtryk af at de står i samme miljø.
Når man tilføjer et element, er de smart også at tilføje dets skygge.

Fra : Erik W.

Dato : 15-08-04 08:21

"Jens Bruun" skrev i meddelelse news:cfgao7$2ukk$1@news.cybercity.dk...
> [...]
bedes
> I offentliggøre link til jeres forslag på løsning af denne uges bundne

Her kommer jeg halsende bagefter med et billede taget i går eftermiddags
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/erik-w-33.jpg

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-08-04 10:45

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> bedes

> Her kommer jeg halsende bagefter med et billede taget i går eftermiddags
> http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/erik-w-33.jpg

Tjahh, ideen er da meget god, men havde du nu gået om foran hende, kunne du
have undgået masteskoven i baggrunden.
Billedet er meget rodet med et utal af forskellige linier, og vaflen falder
helt sammen med hendes arm.
det havde også været bedre, om vi kunne se lidt mere af hendes ansigt.

Prøv at forestille dig billedet, hvis du havde siddet på vippen i den anden
ende meg kamearaet!
Det havde været fedt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 19:28

Ugens "vinder" er

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

med billedet: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992

Jesper har udvist en entusiasme, der lover godt for næste uges emne/tema.
Jeg overlader derfor trygt stafetten i Jespers hænder og glæder mig allerede
til at skulle løse en tvungen opgave.

Tak til alle, der gad at bruge tid på at bakke denne ídé op.

--
-Jens B.

Fra : Frederik Thorup

Dato : 15-08-04 19:38

Jens Bruun wrote:

> med billedet: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992

Udemærket valg.

> Jesper har udvist en entusiasme, der lover godt for næste uges
> emne/tema. Jeg overlader derfor trygt stafetten i Jespers hænder og
> glæder mig allerede til at skulle løse en tvungen opgave.

Mener du ikke en bunden opgave??? Der er vel næppe nogen her der tvinger dig

> Tak til alle, der gad at bruge tid på at bakke denne ídé op.

Ja, her fra sidelinien var det i hvertfald spændende. Jeg er endnu lidt for
usikker til at ville sende noget ud, men det kommer...

MVH
Frederik

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-04 06:21

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> Mener du ikke en bunden opgave??? Der er vel næppe nogen her der tvinger
dig

Hmm. Hvad hjertet er fuld af... Jeg får min nye tele i dag, så et eller
andet sted føler jeg mig meget tvunget

> Ja, her fra sidelinien var det i hvertfald spændende. Jeg er endnu lidt
for
> usikker til at ville sende noget ud, men det kommer...

Det glæder jeg mig til. Jo flere, der kommer ud af busken, jo bedre for os
alle.

--
-Jens B.

Fra : MuLLe

Dato : 15-08-04 19:37

"Jens Bruun" wrote
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger
>
> med billedet: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=89992
Tilykke Jesper.

Hvorfor kan jeg ikke se de billeder, i ligger ind i fotokritik.
Kan i hjælpe mig med det, det er lidt træls når man gerne vil følge med.

MvH MuLLe

Fra : MuLLe

Dato : 15-08-04 20:42

"Mig selv skrev"
> Hvorfor kan jeg ikke se de billeder, i ligger ind i fotokritik.
> Kan i hjælpe mig med det, det er lidt træls når man gerne vil følge med.

Har fundet ud af det.
Ellers tak, og undskyld.

MvH MuLLe

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-08-04 20:01

> [...]
allerede
> til at skulle løse en tvungen opgave.
>
> Tak til alle, der gad at bruge tid på at bakke denne ídé op.

Jamen dog

Sikke en ære. - Og lidt ufortjent!
Jeg personligt synes bedre om Max's billede af den rå børste med hans is.

Nå men jeg må vel løfte stafetten med en ny opgave.

Ugens opgave bliver så:
"Portræt af en bums"
Altså en subsidiensløs person - ikke noget med acne her!

Til dem, der ikke har mulighed for at tage til storbyerne for at finde
sådanne personer eller til markeder, hvor de findes, er her så en alternativ
opgave:

"Hårdt Arbejde!"

Jeg håber på nogle spændende løsninger både i farver og S/H.

Hvornår er så næste deadline?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-08-04 20:47

> Nå men jeg må vel løfte stafetten med en ny opgave.
>
> Ugens opgave bliver så:
> "Portræt af en bums"

Jens Bruun, hvis du deltager, så husk ikke at retouchere bumsen væk. ;)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-04 06:22

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Jens Bruun, hvis du deltager, så husk ikke at retouchere bumsen væk. ;)

Det kommer an på, om der er tale om en teknisk bums eller ej

--
-Jens B.

Fra : Erik W.

Dato : 15-08-04 20:53

"Frodo Nifinger" skrev i
> [...]
>
> Til dem, der ikke har mulighed for at tage til storbyerne for at finde
> sådanne personer eller til markeder, hvor de findes, er her så en

Tillykke med sejren Jesper - Jeg synes ikke at det var ufortjent.
Det er et godt emne du har valgt, men hvorfor definere det så stramt, at du
er nødt til at lave en alternativ. Lav hellere opgaven lidt tvetydig så folk
er lidt frie til at vælge overraskende fortolkninger.
Jeg vil prøve at være med hvis jeg får tid her i ugen.
Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-08-04 21:13

> [...]
folk
> er lidt frie til at vælge overraskende fortolkninger.
> Jeg vil prøve at være med hvis jeg får tid her i ugen.

det behøver jo ikke være en farende svend, men den lokale drukmås kan også
bruges, bare han ser tilstrækkeligt brugt ud
Så vi kan da godt nøjes med "billede af en bums"

Ja, det bliver det så:

Ugens emne er "Billede af en bums" og igen: - ikke noget med acne her!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 15-08-04 21:39

"Frodo Nifinger" skrev i

> [...]
>Så vi kan da godt nøjes med "billede af en bums"

> Ugens emne er "Billede af en bums" og igen: - ikke noget med acne her!

Okay - skidegodt.
Post det i en ny tråd med navnet Bunden opgave i uge 34, så der er flere der
ser det,
Husk regler og deadline.
Undskyld jeg hundser med dig, men som gammel rotte ved jeg at det er vigtigt
at få den slags skudt rigtigt igang, ellers fiser det ud i ingenting.

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-08-04 04:54

> [...]
vigtigt
> at få den slags skudt rigtigt igang, ellers fiser det ud i ingenting.

Det gør jeg så!

Jeg har lige fintænkt over emnet så her i nat og retter opgaven til "Billed
af en skæv eksistens"

Jeg poster i en ny tråd!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-08-04 21:10

> [...]
> opgave:
>
> "Hårdt Arbejde!"
>
> Jeg håber på nogle spændende løsninger både i farver og S/H.

Jeg foreslår, at deadline lægges på torsdag i uge 35.
På den måde har vi, der må arbejde for føden, en weekend til at jage
fyldebøtter

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger