De satans lopper
Fra : Allan Knaap

Dato : 14-08-04 00:20

Hvad gør med lopper der har været på kattene, men som nu er i gulvtæppet
(der er rigtigt mange).
Det er faktsik så slemt i knægtens værelse, at han ikke kan opholde sig der.

Nogen gode råd?

Allan

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-08-04 07:39

Hej Allan

Det er rigtig lang tid siden at jeg har haft loppe-problemer,
men en _grundig_ støvsugning, efter støvsugning husk at skifte
støvsugerposen, sprøjtning med loppemiddel til omgivelser og sidst men ikke
mindst, et effektivt middel til kattene.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-04 09:00

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> mindst, et effektivt middel til kattene.

Jeg ville leje en tæpperenser og rense alle tæpperne i huset og så derefter
sprøjte omgivelserne med loppemiddel.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : H. Sørensen

Dato : 14-08-04 09:05

På Shell har jeg set en blok til at hænge op i stalde mod skadedyr! Den kan
sikkert også bruges hjemme i en periode. Husk at små dyr, fugle killinger
osv. nok ikke kan tåle det!

Mvh
Henning

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-08-04 09:18

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> (der er rigtigt mange).
> Det er faktsik så slemt i knægtens værelse, at han ikke kan opholde sig

Rolig nu. Det er ikke verdens undergang. Se at få behandlet dine
katte.Loppen skal have nogle at suge blod på for at overleve. Frontline
tager de levende. Program Vet sørger for at de ikke kan formere sig. Da en
levende loppe kan leve i 2-3 uger, så er den bedste løsning for dig lige nu
nok Frontline. Kan købes på apoteket, matas, dyrlægen eller på nettet.
Støvsug grundigt, især kattens sovesteder. Vask sengetøj og gerne i
tørretumbler.
Loppeæg kan leve op til to år i huset, så sørg for at kattene er behandlet
fremover, ihverttilfald i loppehøjsæssonen.
Det spray der findes synes jeg er noget giftigt stads, ville ikke turde
bruge det.

Du vil hurtigt se at de er væk

Hilsen Nina

Fra : Brian A.

Dato : 18-08-04 11:17

> [...]
> (der er rigtigt mange).
> Det er faktsik så slemt i knægtens værelse, at han ikke kan opholde sig

Vi sprøjtede rummene med flue-/insekt-gift efter anvisningen bag på dåsen.
Det virkede fortrinligt.