Lopper
Fra : Simone

Dato : 13-08-04 13:42

Hej alle,

Min kat har fået lopper.
Jeg har søgt lidt på nettet. Og det som jeg umiddelbart synes lyder mest
effektivt, er Program Vet kombineret med Capstar.
Men hvad siger I, nogle erfaringer I vil dele?

Og kan man kun købe loppemidler hos dyrlæger og på nettet?
Jeg troede faktisk, at man også kunne købe det på apoteket og hos Matas.

/Simone

Fra : Tanja Petersen

Dato : 13-08-04 15:26

Hej Simone

Du kan købe loppemiddel både hos matas og på apoteket.
Jeg vil anbefale både Program Vet eller Frontline til nakken.
Jeg har ingen kendskab til Capstar, jeg har dog hørt om det, men har
heldigvis ikke haft behov for det.

Jeg har hørt at Capstar hjælper på de levende lopper "her og nu" men jeg
tænker på æg og larver.
Ved brug af Frontline eller Program Vet er du rimelig garderet, men du
bliver ikke loppefri på én dag, der går lidt tid, da det lige skal have lidt
tid til at virke.

Hilsner
Tanja

Fra : Kari Eiffert

Dato : 13-08-04 18:12

> Og kan man kun købe loppemidler hos dyrlæger og på nettet?
> Jeg troede faktisk, at man også kunne købe det på apoteket og hos Matas.

Du kan skam købe det hos matas. Hos "vores" matas kan man endda købe en
6-pak til 240 kr, og så sparer man da lidt. Kan dog ikke lige huske om det
er frontline eller program vet. Du kan også købe capstar i matas. Jeg mener
det koster 100 kr for ca 6 piller. Vi har prøvet dem, og de er meget
effektive, men selvfølgelig kun sammen med frontline eller program vet.

MVH Kari