Hurtig hjælp søges (Ondt i maven)
Fra : Jan Kristensen

Dato : 13-08-04 21:10

Hej

Jeg har en lille hund som ikke kan komme af med sin afføring
hendes mave er helt hård og piver så snart man røre ved den..
jeg har været ud og gå en lang tur med hende men det hjalp ikke..
hvad kan jeg gøre for at hjælpe her og nu.

Mvh Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 21:53

"Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har været ud og gå en lang tur med hende men det hjalp ikke..
> hvad kan jeg gøre for at hjælpe her og nu.

Jeg ville ringe til dyrlægevagten og høre, hvad de siger.
De siger sikkert, at de skal se på hunden, men hellere tage den ekstra tur
til dyrlægen, en gang for meget, end en gang for lidt - også selvom det er
dyrt her i aftentimerne.

God bedring med vovsen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : René & Mette

Dato : 13-08-04 23:17

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> "Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville ringe til dyrlægevagten og høre, hvad de siger.

hvordan mon det går med vovse?

René

Fra : Hanne Brøgger-Jensen

Dato : 14-08-04 08:38

Hej Jan

Du skal købe noget parafinolie, det hjælper på hård mave, det fik vi af
vores dyrlæge da vores hund havde problemer med maven. hvad har hunden fået
før den fik problemer med afføringen ?

Venlig hilsen
Hanne Brøgger

Fra : Jan Kristensen

Dato : 14-08-04 09:36

"Hanne Brøgger-Jensen" <hr.brogger-jensen@getnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du skal købe noget parafinolie, det hjælper på hård mave, det fik vi af
> vores dyrlæge da vores hund havde problemer med maven. hvad har hunden

Jeg har prøvet at give den noget spiseolie på dens ynglingsmad (leverpostej
mad)
men den gider det ikke rigtig.

den fik lidt pasta igår samme med tørfoder fra dyrlægen.

Her er det som Dyrlægevagten har skrevet til mig.

"Man kan prøve med madolie.
Men det er nok ikke det reelle problem.
Forstoppelse hos hund er sjældent.
Det kan dog ses i forbindelse med et stort benfoder,
så der er sikkert et andet problem"

så nu vil jeg tage en rask gåtur med hende
for at prøve at få lidt gang i systemet igen

Mvh Jan

Fra : Heidi Jensen

Dato : 14-08-04 13:27

> [...]
> så der er sikkert et andet problem"
>
> så nu vil jeg tage en rask gåtur med hende
> for at prøve at få lidt gang i systemet igen

En god vens hund, fik også meget hård mave, og kunne ikke komme af med det
den skulle, dyrlægen sagde at de skulle tvinge et par svesker i hende, det
brød hun sig ikke om, men når det endelig kom ud, ligenede hun en kæmpe
tilfredsstillelse :0) Det er ganske ufarligt, så prøv det engang!

Heidi

Fra : Hans B.

Dato : 14-08-04 14:34

Prøv med figensaft. Det virker på Børn. Lidt på en ske (eller i en sprøjte)
Det ordner maven

Hans

Fra : Jan Kristensen

Dato : 14-08-04 22:31

"Hans B." <Baldrianremove@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med figensaft. Det virker på Børn. Lidt på en ske (eller i en
sprøjte)
> Det ordner maven
>
> Hans

Hurra

Nu har vi været på en tur sydpå idag efter vores første travtur
og gik Gråsten slotspark rundt 2 gange og så kom det ud.
så nu er hun helt på toppen igen.

jeg har så også hørt at hunde ikke må få kogt pasta uden soovs eller olie
da det ikke glide så godt i tarmene.
passer dette.

mvh jan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 09:38

"Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> så nu er hun helt på toppen igen.
>
> jeg har så også hørt at hunde ikke må få kogt pasta uden soovs eller olie

Hvis det er farligt så var vores hund død flere gange.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 11:30

"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Heidi

Jeg syntes lige, at det var på sin plads, at henlede opmærksomheden på
sådanne problemer. Forstoppelse er på ingen måder sjovt, og jo.... Det gør
ondt. Rigtigt forbandet ondt. Så Svesker.. Ja de hjælper da i visse
tilfælder, og skader i lige så mange andre. Vand, er rimeligt harmløst,
motion, eller kort og godt, bevægelse... Hvis tarmen står stille, må hunden
ikke gøre det. Har hunden meget ondt, så brug et lavement i stedet. Det
hjælper jo ikke, at sætte gang i maven, hvis det ikke kan komme videre i
systemet. Så gør man kun problemet større. Derfor lavement, for det må
være løsningen, at løse problemet bagfra, da det jo ofte er et sted i
tarmen, stoppet sidder, så der skal sikres plads og smørelse bagfra. Det er
måske ikke så behageligt, men at se lettelsen bagefter, når det kommer, er
vist gevinst nok.

M.V.H.....Benny..