Ondt i bagkroppen
Fra : Snasse

Dato : 13-08-04 09:40

Hej

Nå, så er det vores tur til at skulle en tur til dyrlægen.

Puk, en dansk svensk gårdhund var frisk i aftes, men her til morgen kunne
hun næsten ikke støtte på bagbenene. Hun trækker maven op under sig og går
med helt stive bagben.
Hun havde tisset og kastet vand op i nat, heldigvis i vores computerværelse
hvor vi har linolium på gulvet.

Jeg ringede til dyrlægen som kom ud og kiggede på hende, mærkede hende her
og der, trykkede de der analkirtler ud, strakte hendes bagben helt ud. Men
han kunne ikke finde noget og sagde jeg skulle tage til en anden dyrlæge.

Vi har så fået en tid hos Årslev dyreklinik kl 13.

Er godt nok spændt på hvad det kan være, for som sagt, hun var frisk i aftes
da jeg gik i seng.

Nogen bud.?

--
Susanne
www.vufferne.dk

Fra : Winther

Dato : 13-08-04 12:13

"Snasse" <vick@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har så fået en tid hos Årslev dyreklinik kl 13.
>
> Er godt nok spændt på hvad det kan være, for som sagt, hun var frisk i

Forhåbentlig ikke spiserørsforstoppelse, tarmslyng eller mavedrejning...held
med vuffen....

Vh. Winther

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-08-04 12:49

Kunne forestille mig noget i retning af et hold i ryggen. Det forklarer dog
ikke opkast. Hvis der er mistanke om tarmslyng, så vil jeg anbefale et
brækmiddel, efter opkast, skulle den så gerne komme til at bevæge sig mere
frit. Hvis den bagefter kaster drikkelsen op, er operation nok ganske
tilrådelig, hurtigst muligt, for så er stoppet total. Det er vigtigt, at få
den til at bevæge sig, hvis det er tarmene. Derfor også masser at drikke,
for det kan både opløse stoppet, og forhåbentligt forhindre vædskemangel.
Ingen af delene er særligt underholdene. Det kan jo også skyldes, at den
fik vædskemangel igår, hvor der i hvert fald her, var meget varmt. Det kan
jo så have givet hunden mavekramper i nat. Det ville i høj grad forklare
hundens opkast, og meget stive gangart. For hele maveregionen er bare helt
kvæstet. Du må gerne have lidt ondt af den, for det gør saftsusemig ondt.
hvis det er nogle af de nævnte ting.
Men lad os håbe, det bare var varmen.. Krydser fingre for den.

M.V.H.....Benny..
Der er alt for rutineret i det hele.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 12:26

"Snasse" <vick@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Susanne !

> [...]
> med helt stive bagben.
> Hun havde tisset og kastet vand op i nat, heldigvis i vores

Sikke en grim oplevelse. Jeg håber i får stillet en ordentlig diagnose hos
den anden
dyrlæge.

> Nogen bud.?

Har desværre ingen bud. Søgte dog lidt på netdyredoktor, men blev ikke så
meget klogere. Diskusprolaps
var dog nævnt, som en af de ting der kunne give pludselig stivhed i
bagbenene.
Jeg håber ikke, at det er noget slemt hunden fejler.

Ønsker for dig og din hund, at din hund får det bedre hurtigt og at dyrlægen
har en god forklaring til dig.
De plejer jo, at være seje de små gårdhunde.

Meld gerne tilbage efter turen til dyrlægen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Snasse

Dato : 13-08-04 14:12

Så har vi været ved dyrlægen og selvfølgelig gik hunden normalt da vi kom
derhen

Det er maven det er galt med, han mente ikke det var forstoppelse, men
nærmere at der var noget tyndt på vej, så hun fik en sprøjte pencilin og
nogle piller med hjem. Desuden skulle hun have skånekost de næste par dage.
Hvis der ingen bedring er i morgen (feber på 39,3), skulle vi komme igen og
så skulle der tages nogle blodprøver.

Hun virker en anelse frískere, men ikke meget, håber bare det hjælper med
dette her.

Vi skal have hende parret i næste uge og der skulle hun gerne være frisk,
men nu må vi se, kan jo være vi bliver nødt til at udsætte det til næste
løbetid.

--
Susanne
www.vufferne.dk

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 17-08-04 20:46

> [...]
> men nu må vi se, kan jo være vi bliver nødt til at udsætte det til næste

Jeg oplevede engang at komme hjem til min hund efter at kun have været væk i
2 timer at min hund ikke ville stå på bagbenene,hun var frisk da vi tog
afsted, hun havde det vildt skidt kunne man se, og det viste sig at være en
maveinfektion, og hun havde så ondt at det var derfor hun ikke kunne stå,og
det skal lige siges at hun havde normal afføring og det undrede også
dyrlægen lidt, hun fik en masse medicin,og først virkede det ikke rigtigt,
hun blev lidt mere frisk men sørme ikke meget, og den stakkels dyrlæge, jeg
ringede konstant til ham, hun var kun en hvalp og jeg kunne ikke bære at hun
var syg, og jeg ville bare have at hendes smerter skulle høre op, jeg tog så
ud til ham igen igen for jeg var jo helt ude af den, jeg kender dem rigtig
godt heldigvis for jeg har arbejdet hos hans kone der er opdrætter og
hundefrisør, jeg er selv hundefrisør, og så gav han hende nogle flere
indsprøjtninger, og hans søde kone beroligede mig lidt og fik mig overtalt
til at tage hjem igen og vente på at det tog sin virkning, jeg var parat til
at lænke mig til dyrlægen
> og endelig fik hun det bedre..

Så i hendes tilfælde var det en mave infektion, for at gøre en lang historie
kort

Hilsen en meget pyldret hundeejer