Grrr...møgfisk
Fra : Brizz

Dato : 13-08-04 21:20

Hvor er jeg dog træt af at skulle fange fisk i et akvarie med mange
stenopsætninger.
Har en hun jeg gerne ville flytte over i et lille akvarie pga hun går med
unger i munden jeg gerne ville beholde. Men kunne simpelthen ikke fange
hende...så må hun sq selv om det må hun.

Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-08-04 21:34

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> [...]
> unger i munden jeg gerne ville beholde. Men kunne simpelthen ikke fange
> hende...så må hun sq selv om det må hun.

Hej Brian.

Jeg har det selv på samme måde med mit 660L og fast baggrund (
http://cmnielsen.dk/akv.jpg )

Jeg har besluttet at når først de er kommet i, skal de ikke op før de er
døde. Jeg har godt nok nogle vildtfangede Geophagus som jeg håber at få
unger af, men de bliver nok umulige at få op hvis/når tiden kommer.

God weekend.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jasper Norman

Dato : 13-08-04 22:16

Du er nødt til at spærre hende inde i en 1/3 af akvariet med en glas/acryl
plade. Fjerne stenene og herefter kan den vilde jagt gå ind. Jeg har selv
været tæt på at smadre akvariet et par gange pga. manglende held. Men har
indset at man er NØDT til at fjerne stenene. De kan sgu gemme sig i selv de
mindste sprækker

/Jasper

Fra : Carsten Jensen

Dato : 14-08-04 06:14

PUHAAAAAAAAA, jeg troede jeg var den eneste der havde det problem. Jeg har
også besluttedet de bliver i til de dør, så må man tænke sig om inden man
køber nye fisk.

Carsten

Fra : Palle

Dato : 14-08-04 09:02

Jeg lider under samme problem.

Det jeg gør er, at jeg sættet nettet ned i akvariet og så er det bare at
vente. På et tidspunkt kommer hun forad nettet så skal man lige "slå" på
ruden så drøner hun ind i nettet.

Jeg fik fat på en af mine mbuna hunner på den måde i går. Det tog ca. 1
time.

Palle

Fra : Brizz

Dato : 14-08-04 10:27

> [...]
> ruden så drøner hun ind i nettet.
>
> Jeg fik fat på en af mine mbuna hunner på den måde i går. Det tog ca. 1

Jeg tror at min fisk har en IQ på 100 eller deromkring for alle de andre
fisk suttede på nettet og svømmede ud og ind i det men hende jeg skulle have
fat i lå nede mellem stenene og kiggede ud på mig. kunne næsten se hvad hun
tænkte " Hvor dum tror du jeg er? jeg ved da godt det er mig du skal have
fat i! kan du se min røv? nu svømmer jeg" så blev jeg bare mopset til sidst
og pakkede sammen.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-08-04 10:07

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote in message
> Du er nødt til at spærre hende inde i en 1/3 af akvariet med en glas/acryl
> plade. Fjerne stenene og herefter kan den vilde jagt gå ind. Jeg har selv
> været tæt på at smadre akvariet et par gange pga. manglende held.

Alternativt kan en blå filtersvamp bruges, Den kan formes efter en evt.
baggrund så fisken ikke kan smutte forbi.

Fra : Brizz

Dato : 14-08-04 10:25

> [...]
> indset at man er NØDT til at fjerne stenene. De kan sgu gemme sig i selv

Ja men vil nødig fjerne mine sten da der går helt nyfødte unger i dem og dem
mister jeg hvis jeg fjerner deres gemmesteder. og det er hurtigere end jeg
kan sige sygeplejelev eksamenspapirer

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 14-08-04 10:24

> [...]
> døde. Jeg har godt nok nogle vildtfangede Geophagus som jeg håber at få
> unger af, men de bliver nok umulige at få op hvis/når tiden kommer.

Mine er også vildtfanget dog bare Metriaclime Esthrea så derfor vil jeg
gerne have fat i ungerne. Men det får jeg nok ikke. Det er heldigvis ikke
første kuld de har lavet hvor jeg har ca 5 overlevende fra sidst.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk