indavlede vildtype guppyer
Fra : Thomas Kristensen

Dato : 13-08-04 09:01

Til NG

Jeg vil høre om der er nogen der har kendskab til en "stamme" af
indavlede vildtype guppyer, helst her i DK.
Det behøver ikke være kontrollerede søskende-parringer, en lille
population holdt i et isoleret akvarium i en række generationer vil
være højst sandsynligt være tilstrækkelig. Jeg skal kun bruge 3-4 af
hvert køn og vil naturligvis betale for dem.

Mvh. Thomas Kristensen

Fra : Torben Lundvall

Dato : 13-08-04 10:42

Hej Thomas,

Kan jeg godt klare. Men de befinder sig i Bagsværd.

Torben

Fra : Thomas Kristensen

Dato : 14-08-04 08:10

Hej Torben

Det lyder interessant. Gider du beskrive stammen og indavlsregimet
lidt nærmere så jeg ved om det er turen fra Århus værd... Er det en
lille pop. der har gået isoleret i et antal generationer eller er det
kontrollerede søskende parringer?
Du kan evt. istedet skrive dit tlf nr til min mail, så kan jeg ringe
og høre nærmere.

Mvh Thomas

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-08-04 10:11

"Thomas Kristensen" <thomaskkristensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kontrollerede søskende parringer?
> Du kan evt. istedet skrive dit tlf nr til min mail, så kan jeg ringe

Hej Thomas.

Jeg kender én i nærheden af aalborg der måske har det du søger. Det er
caracas gyppyer der har gået i et 900 i længere tid (flere år tror jeg). Det
er de eneste fisk som er i akvariet, så stammen er helt ren. Men hvor
indavlet den med tiden er blevet, det kan jeg ikke svare på. Hvis du er
interesseret, kan jeg evt. formidle et tlf. nr. så kan du jo ringe og spørge
ham.

God weekend.
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Thomas Kristensen

Dato : 15-08-04 19:31

Hej, jeg er ikke så meget inde i guppy-avl, men er caracas ikke en
fremavlet variant? det skal helst være vildtype formen som blot er
(kraftigt) indavlet. Hvis caracas er vildtyper er jeg meget
interesseret i et telefonnr.

Mvh Thomas

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-08-04 19:57

> [...]
> fremavlet variant? det skal helst være vildtype formen som blot er
> (kraftigt) indavlet. Hvis caracas er vildtyper er jeg meget

Så vidt jeg er informeret, så er Caracas guppyer de oprindelige guppyer hvor
alle andre stammer fra. Men det ved han meget mere om end mig.

Læser du denne mail adresse? thomaskkristensen@hotmail.com
Eller så send en mail til mig fra denne adresse og jeg giver dig
telefonnummeret: http://cmnielsen.dk/sendmailindex.asp