Erfaringer med Touran TDI som trækdyr
Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-08-04 15:48

Hej.

Er der nogen her der har erfaringer med VW Touran TDI (101 HK) som
campingtrækker ?

Hilsen Tommy

Fra : Michael Fjordby Jens~

Dato : 13-08-04 20:31

Hej Tommy

VW's TDI motorer er generelt gode til at trække campingvogne. De
får endnu bedre trækkraft og økonomi med en chip. Har selv golf
TDI 90 hk, mens min far har en Touran 110 hk, begge med chip -
perfekt campingtrækker. Begge mellem 16 og 23 km pr. liter ved
normal kørsel. Chip kan fåes f.eks. ved vw i tønder for cirka 3000.

Fra : Søren

Dato : 16-08-04 07:38

> VW's TDI motorer er generelt gode til at trække campingvogne. De
> får endnu bedre trækkraft og økonomi med en chip.

Jeg er med på at den får flere heste, men forklar lige det med økonomien ?
Så vidt jeg er informeret kører en TDI da kortere på literen når man
chiptuner den.

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-08-04 18:30

Søren wrote:

> Jeg er med på at den får flere heste, men forklar lige det med
> økonomien ? Så vidt jeg er informeret kører en TDI da kortere på
> literen når man chiptuner den.

Hej Søren

Hvis du udnytter de extra kræfter så bruger den godtnok mere disel men
hvis du kører med mellemgas sår går den længere på literen.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Allan Jørgen Hansen

Dato : 15-08-04 14:27

Yes det har vi købte i foråret en 2,0 tdi 136 hk. har været i
sverige med den i sommer (Østersund). har kørt ca. 11km/l, trækker
godt i 5 gear 1800 omdrejninger, man skal helst over 85-90 km/t i 6
gear. Klarede Hallandsåsen (6 pct.) med 90 km/t i 5 gear. vi havde en

LMC 510 MD totalvægt 1300 kg på slæb. Så den kan godt anbefales.