service på klimaanlæg?
Fra : chrsof

Dato : 13-08-04 19:01

Mit klimaanlæg har en sur lugt.

Har spurgt et par forhandlere om man kan gøre noget ved det.
DEn ene siger nej, og den anden ja. Det vil koste ca 700 for at komme af med lugten siger han.

Findes der en billige løsning?, og hjælper det ?

Mvh Lene

Fra : Basil

Dato : 13-08-04 19:09

"chrsof" <chrsof@chrsof.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme af med lugten siger han.
>
> Findes der en billige løsning?, og hjælper det ?

Jeg kan huske at den har været oppe og vende et par gange.
Det er noget med kondensvand der ligger i systemet, som bliver råddent,
mener jeg.
Det kan vist slåes ned med noget spray ?
Hvis ikke der kommer et ordenligt svar i løbet af weekenden, så vent bare
til mandag, når folk er tilbage på arbejde.
Kai

Fra : ENN

Dato : 13-08-04 19:20

Du skal sprøjte en gang A/C rens ind gennem indsugningen til kabinen - og
sikre dig at drænhullerne fra fordamperen ikke er tilstoppede - rensevædsken
kan købes hos en valassorteret autoudstyrsforretning.

Det er som skrevet står bakterier der gror i det fugtige miliø omkring
fordamperen.

Fra : alexbo

Dato : 13-08-04 19:26

"chrsof" skrev

> Mit klimaanlæg har en sur lugt.
> Findes der en billige løsning?, og hjælper det ?

Hvis det ikke hjælper er det ikke nogen løsning.
Problemet er baktusser, man kan købe airconspray, i tilbehørsbutikker, men
jeg vil tro at ethvert desinfektionsmiddel kan bruges, bare man kan få det
sprøjtet ind til kølelegemet.

Ind i luftindtaget med midlet, er der et pollenfilter så fjern det, så langt
ind som muligt.
Jeg har ikke selv haft brug for metoden, men det er det der skal til,
værkstedet gør noget lignende.

mvh
Alex Christensen

Fra : Claus