Erfaringer med chiptuning af Mondeo 2,5
Fra : Kim Eichen

Dato : 13-08-04 18:17

Hej gruppe

Har I nogen erfaringer med chiptuning af en Mondeo 2,5V6.
Bilen er fra 1997 hvis det skulle have nogen betydning.
Hvor stor effektforøgelse vil jeg kunne opnå?
hvor meget vil det koste?
og hvilken betydning vil det have for benzinforbruget og slid på bilen?

Mvh Kim Eichen

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 18:24

> [...]
> hvor meget vil det koste?
> og hvilken betydning vil det have for benzinforbruget og slid på bilen?

Du skal i stedet for købe et nyt bundstykke til EFI'en fra en ST200 og et
par dele mere som er beskrevet flere steder på nettet. Det vil give små 200
HK og så er det Fords originale tuning.

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 13-08-04 18:31

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Du skal i stedet for købe et nyt bundstykke til EFI'en fra en ST200 og et
> par dele mere som er beskrevet flere steder på nettet. Det vil give små
> [...]

Ok, men har du nogen ide om hvor meget det vil løbe op i?
Vil det kunne give problemer ved syn?

Mvh Kim

---

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 18:35

> Ok, men har du nogen ide om hvor meget det vil løbe op i?
> Vil det kunne give problemer ved syn?

Mener at have set at hvis man bestiller delene i USA som ham fra den engelsk
mondeo org har gjort, så koster det ca. 5-7.000 Kr for 30 HK mere. Det er
umuligt for bilinspektionen at se da delene ikke ser stort anderledes ud end
det bilen er født med.

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 13-08-04 20:16

> [...]
>
> Du skal i stedet for købe et nyt bundstykke til EFI'en fra en ST200 og et
> par dele mere som er beskrevet flere steder på nettet. Det vil give små

Du kan vel ikke lige huske et af de gode links til beskrivelse af processen
og præcis hvilke dele, der skal bruges?
Er monteringen mon meget tidskrævende og besværlig (og dermed dyr)?

Mvh Kim

---

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 20:40

> Du kan vel ikke lige huske et af de gode links til beskrivelse af
processen
> og præcis hvilke dele, der skal bruges?
> Er monteringen mon meget tidskrævende og besværlig (og dermed dyr)?

http://www.fordmondeo.org/modules.php?name=Encyclopedia&op=content&tid=4

Ved ikke hvor svært det er, men det lyder rimelig simpelt

--
Tom