Hvad skal man tro?
Fra : claus b. p.

Dato : 12-08-04 22:33

Søndagsavisen 8/8:
"Færre biler i København. Nye tal viser at biltrafikken i København er på
det laveste niveau i seks år."
Metro Express 10/8:
Trafikken og antallet af biler i København stiger og stiger, og nu må der
gøres noget! (frit citeret)

Det er vel nok let at være politiker. Man kan bare vælge det udsagn der
passer en bedst.

/Claus

Fra : Teddy

Dato : 12-08-04 23:18

Søndagsavisen 8/8:
> [...]
> gøres noget! (frit citeret)
>
> Det er vel nok let at være politiker. Man kan bare vælge det udsagn der
-----------------------------------

Der må jo være sket meget på de 2 dage....

Teddy

Fra : onix

Dato : 13-08-04 13:42

http://www.vejdirektoratet.dk/imageblob/cache/77335.pdf

Fra : claus b. p.

Dato : 13-08-04 23:04

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in message
> http://www.vejdirektoratet.dk/imageblob/cache/77335.pdf

Kortet indeholder da ingen negative tal?

Nå men sagen er jo egentlig at trafikmængden ind og ud af byen er faldet
gennem de sidste år. Men da Københavnerne selv får flere og flere biler,
bliver der altså flere flere biler inde i byen. Det lader ikke til at
journalisten fra Metro Express havde fattet en brik af det, og politikerne
vil selvfølgelig igen begynde at tale om roadpricing og bompenge, selv om
problemet er, at der ikke er P pladser nok til Københavnerne selv.

/Claus

Fra : onix

Dato : 14-08-04 20:46

Nej ingen "negative" tal - ordet negativt må i denne sammehæng være et
relative normativt begreb for hvad er positiv og negativ i denne
kausalitet - for superbilisten kan stigningen være positiv og for andre
samme tal negativ - det handler om grundlagt for ens synspunkt i forhold til
hvordan man statistisk tolker talene i tabellen, men indiskutabelt er det at
trafikke til og fra København stiger og den logiske slutning heraf må være
en stigende mængde af biler i hovedstaden.

Nb. Jeg har ikke forholdt mig til om det udfra mit syn er positivt eller
negativt men blot formidler statistisk materiale.

Onix