Fartkontroller
Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-08-04 14:04

Hej NG...

Mig og min kammerat var på hjem i dag på hovedvej 9 fra Odense mod
Svendborg.

Folk fra denne egn kender nok godt det sted ved Ringe, hvor politiet altid
står, når de laver kontrol.

Det gjorde de så i dag, og (heldigt for os) var betjentene travlt optaget
med at udskrive bøder, så vi kunne lige liste os forbi.

Så kommer vi til at diskutere, hvornår politet egentlig kan udstede bøder.

Min kammerat mener, at det i hvert fald ikke var nok, at de stod og målte
med deres laserudstyr og at der skulle foreligge et billede fra f.eks. en
fotovogn eller en video fra en politibil, der har fulgt ens bil mindst en
kilometer, før politiet kan udskrive en fartbøde.
Jeg mener så, at det er rigeligt, at betjentene har målt bilens fart med
udstyret og sagtens kan vinke bilen ind og give en bøde.

Men vi blev aldrig helt enige, så hvad mener I?

mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-04 14:09

"Thomas Hansen" <thomas-h@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg mener så, at det er rigeligt, at betjentene har målt bilens fart med
> udstyret og sagtens kan vinke bilen ind og give en bøde.

Selvfølgelig kan de give en bøde, blot ud fra en måling med laser'eren. Det
er faktisk nok at der står én enkelt betjent med en laser.

M.v.h.

Fra : H.S.

Dato : 11-08-04 14:31

> Selvfølgelig kan de give en bøde, blot ud fra en måling med laser'eren.
Det
> er faktisk nok at der står én enkelt betjent med en laser.

Men de gør det aldrig..... De udskriver bødeforlæg, som man kan acceptere
eller lade være. Accepterer man får man bøden tilsendt med posten,
accepterer man ikke bødeforlæg'et, får man en indkaldelse til retten.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-04 14:30

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det
> >
> Men de gør det aldrig..... De udskriver bødeforlæg, som man kan acceptere

Hvad gør de aldrig? Står én mand? Jo det gør de, har jeg set ved flere
lejligheder.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 14:56

> Hvad gør de aldrig? Står én mand? Jo det gør de, har jeg set ved flere
> lejligheder.

Enig.

Jeg har en meget meget god bekendt, der rent faktisk ligner mig. Jeg set
flere eksempler på, hvor der står 1 betjent og betjener laseren, og en anden
der stopper bilister og skriver bødeforlæg ud.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-08-04 15:24

Hvad gør de aldrig?

Jeg tror han mente de aldrig skriver bøder, men bødeforlæg...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-08-04 19:06

"Thomas Hansen" <thomas-h@mobilixnet.dk> wrote in message news:411a192c$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Svendborg.
>
> Folk fra denne egn kender nok godt det sted ved Ringe, hvor politiet altid

Jeg kommer fra Randers så det gør jeg ik
(Men nu gør jeg

> Det gjorde de så i dag, og (heldigt for os) var betjentene travlt optaget
> med at udskrive bøder, så vi kunne lige liste os forbi.

Det skulle vel aldrig ha været en sølvfarvet Ford Mondeo St.car de havde
travlt med ??
Det kostede lige 1000kr (også var min mor enda med)

> [...]
> udstyret og sagtens kan vinke bilen ind og give en bøde.
>
> Men vi blev aldrig helt enige, så hvad mener I?

En jeg træner hund med er politimand og jeg spurgte ham om det samme en dag,
og med en laser kan de prikke dig på stedet (som de gjode med mig) fik en
måling på 105km/t men den blev skruet ned til 100km/t pga de +/- 3%.
Så det blev en halvdyr dag på Egeskov slot.)
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.