2 spørgsmål
Fra : Christopher Stein

Dato : 10-08-04 22:09

hej alle i dk.fritid.bil

jeg har lige 2 spørgsmål:

1: en ford galaxy årg. 99 i god stand, og uden større elektriske
problemer. Når man sætter den i bakgear, låser centrallåsen alle døre.

hvad kan det skyldes?

2: en opel vectra fra 92: den venstre bagvange er angrebet af rust.
bilen skal snart synes.. må man lappe i vangerne eller skal den skiftes?

på forhånd tak

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-08-04 08:45

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2: en opel vectra fra 92: den venstre bagvange er angrebet af rust.
> bilen skal snart synes.. må man lappe i vangerne eller skal den skiftes?

Til 2 >>
Du må ikke lappe i en bærende del. Den skal udskiftes helt, da du ellers
fjerne stabiliteten i bære-evnen. Sådan mener jeg absolut det er. De var, da
de nye regler blev indført for nogen år siden, MEGET hidsige med, at man
ikke måtte svejse i bilen inden for en bestmt lægde fra samliger, men det er
de gået bort fra igen, hvis ellers svejsningerne er udført ordentligt.

Jesper

Fra : Lasse C. Johansen

Dato : 11-08-04 17:44

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4119ce4a$0$73950$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
er
> de gået bort fra igen, hvis ellers svejsningerne er udført ordentligt.

Man må godt reparere en vange, men svejsningerne skal være synlige således
at synsmanden kan kontrollere dem. I vognbunden punktsvejses der og i selve
vangen skal der foretages en fuldsvejsning.
De fleste tæringer klasificeret som zone B på svejses, hvorimod alle zone A
tæringer ikke på svejses. Det gælder f.eks. en bærearm.
Visse dele af et anhængertræk kan blive klacificeret som zone B, men den må
man tilgængæld ikke svejse i.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Fra : Anders Ravn

Dato : 11-08-04 12:29

> [...]
>
> 1: en ford galaxy årg. 99 i god stand, og uden større elektriske
> problemer. Når man sætter den i bakgear, låser centrallåsen alle døre.

Er en Galaxy ikke af amerikansk oprindelse? Mange amerikanske biler låser
dørene, når bilen sættes i gear (er den med automatgear?)

- Anders

> hvad kan det skyldes?
>
> 2: en opel vectra fra 92: den venstre bagvange er angrebet af rust.
> bilen skal snart synes.. må man lappe i vangerne eller skal den skiftes?
>
> på forhånd tak

---

Fra : Christopher Stein

Dato : 13-08-04 08:06

Anders Ravn wrote:

> Er en Galaxy ikke af amerikansk oprindelse? Mange amerikanske biler låser
> dørene, når bilen sættes i gear (er den med automatgear?)
>
> - Anders

> ---

Jo den er jo af merikansk opringelse, men det er en europæisk udgave..
den er ikke med automatgear.. og den har ikke gjort det fra starten af..
FOrd har heller ingen forklaring.. for centrallåsen virker ikke
normalt meed nøglen..