Opel gearkasser! Ekspert søges...
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 20:40

Hej NG,

Jeg ved godt at jeg har mange gode kontakter i Opel verdenen - men de kloge
er desværre kommet til kort...

Jeg har som sådan ikke noget problem - endnu. Men er der en forhåbning om at
det kan lykkedes, springer jeg ud i det.

Jeg har en F28-gearkasse mellem hænderne til billige penge, denne gearkasse
plejer at være rimelig pebret. Grunden til at den er billig er
differentialet er kvæstet. Et nyt originalt differentiale koster langt over
10.000 kroner. Det er ikke sikkert at der findes et uorg., men det er også
ligemeget, det er ikke aktuelt med et sådan.

Nogle i Opel-kredsen mener så at man kan tage differentialet fra en
F20-gearkasse... men ingen kender nogen der har prøvet :/ En F20-gearkasse
hænger nærmest på hvert andet træ her i Danmark, så at skulle splitte en
sådan af for at få liv i en F28'er skal aldrig vare.. :)

Passer differentialet fra en F20 på en F28?

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94