Hvor er "Danmark" skiltet ved broen fra Sv~
Fra : Nenad Dragic

Dato : 10-08-04 19:31

Hejsa

Jeg skal snart hente gæster i lufthavnen og de har en tradition med at
få taget et billede ved hver grænse.

Hvor liger skiltet ved broen, jeg kørte idag ud til Rundkørelsen lige
før broen ude ved "SAS Cargo" og ned på motorvejen igen men der var
ingen skilte.

Jeg kører ikke over til sverige og tilbage igen for et billede:))

Nogen der kan huske om hvor den er og om den er ude på motorvejen, der
kan man ikke bare lige stoppe....

På forhånd tak
Nenad

PS Er der byttet om på start og landings banerne i CPH? Jeg mener at
de altid lettede mod boren og ikke lande den vej?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-08-04 19:49

> [...]
>
> Jeg kører ikke over til sverige og tilbage igen for et billede:))
>
> Nogen der kan huske om hvor den er og om den er ude på motorvejen, der

Hvis du tænker på et blåt skilt med Danmark eller Sverige i midten med gule
stjerner i cirkel omkring, så befinder det skilt sig langt ude på
Øresundsbroen. Så du skal desværre over til Sverige og hjem igen hvis du vil
have et billede af det.

> På forhånd tak
> Nenad
>
> PS Er der byttet om på start og landings banerne i CPH? Jeg mener at
> de altid lettede mod boren og ikke lande den vej?

Flyverne letter og lander alt efter vindforholdene. Så det skifter ofte.

Mvh

Emil

Fra : TGD

Dato : 10-08-04 19:50

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Nogen der kan huske om hvor den er og om den er ude på motorvejen, der
> kan man ikke bare lige stoppe....

Den er ude på broen selv efter utallige krige med dem derovrer, går Danmark
et godt stykke ud i pløresund, det lader til du har glemt peberholmen hvor
broen bliver til tunnel..

Fra : Allan Møller

Dato : 10-08-04 20:34

> Den er ude på broen selv efter utallige krige med dem derovrer, går
Danmark
> et godt stykke ud i pløresund, det lader til du har glemt peberholmen hvor
> broen bliver til tunnel..

Eller nærmere tunnelen bliver til en bro - hvis man da kommer fra Danmark.

Mvh. Allan

Fra : Michael Reiche

Dato : 10-08-04 19:50

Tue, 10 Aug 2004 20:31:11 +0200, Nenad Dragic skrev:

> PS Er der byttet om på start og landings banerne i CPH? Jeg mener at
> de altid lettede mod boren og ikke lande den vej?

Fly starter og lander altid mod vinden! Vindretningen afgør derfor
hvilken af de 3x2 retninger der anvendes. Da vi for det meste har
vestenvind i danmark, så burde de for det meste starte og lande væk fra
broen.

/Reiche

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 11-08-04 08:29

> [...]
> hvilken af de 3x2 retninger der anvendes. Da vi for det meste har
> vestenvind i danmark, så burde de for det meste starte og lande væk fra

Du mener starte væk fra broen og lande fra øresund af ikke? Det gjorde det i
hvert fald sidst jeg var ude og flyve...

Fra : TGD

Dato : 11-08-04 12:00

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Du mener starte væk fra broen og lande fra øresund af ikke? Det gjorde det
> hvert fald sidst jeg var ude og flyve...

Det ændrer sig alt efter hvordan vinden er.

Fra : Nenad Dragic

Dato : 11-08-04 18:57

On Wed, 11 Aug 2004 12:59:52 +0200, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Det ændrer sig alt efter hvordan vinden er.

Hejsa

Jeg kan se at jeg har vundet en tur til Helsingør for at få taget det
billede...

Tak for hjælpen

Mvh
Nenad

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-08-04 21:40

> Jeg kan se at jeg har vundet en tur til Helsingør for at få taget det
> billede...
>
> Tak for hjælpen

Helsingør!? Du kan da nøjes med en tur til Malmø, det ligger lige ovre på
den anden side af Øresundsbron.

Mvh

Emil

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-08-04 12:06

Emil Jensen [2100] fik på mystisk vis skriblet følgende:

> Helsingør!? Du kan da nøjes med en tur til Malmø, det ligger lige
> ovre på den anden side af Øresundsbron.

Mon ikke der menes at det er billigere at køre til Helsingør og tage et billede
af skiltet på havnen deroppe i stedet for at tage en tur til Malmø og så tage
billedet af skiltet på motor(retur)vejen, mens man kører....

/Jakob

Fra : Nenad Dragic

Dato : 12-08-04 20:49

On Wed, 11 Aug 2004 22:39:39 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:
or hjælpen

>Helsingør!? Du kan da nøjes med en tur til Malmø, det ligger lige ovre på
>den anden side af Øresundsbron.

Hej Emil

Der er meget billiger at kører til Helsingør end at tage en smut over
broen.

Mvh
Nenad

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-08-04 22:19

> Hej Emil
>
> Der er meget billiger at kører til Helsingør end at tage en smut over
> broen.
>
> Mvh
> Nenad

Okay, på den måde

Mvh

Emil

Fra : GiWeo

Dato : 12-08-04 15:40

Hejsa

>Jeg kører ikke over til sverige og tilbage igen for et billede:))

Det bliver du nødt til - skiltet befinder sig ca. halvvejs mellem
broen og tunellen !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk