Anbefal et a/c service sted i kbh-omr.
Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-08-04 06:49

Nu er svigerfars a/c gået i udu og han Ford siger op til 20.000kr (de
har ikke set bilen endnu), jeg anbefalede ham at gå til et andet sted,
men hvor?

Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?

Når han holder i tomgang går den ujævn så det er muligt der er noget
der hænger.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 10-08-04 08:48

> [...]
> men hvor?
>
> Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?

Prøv det kølerfirma der ligger i Birkerød, husker ikke lige hvad de hedder.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Martin Christiansen

Dato : 10-08-04 10:25

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?

I Lynge..

http://klamersauto.boschcarservice.dk/default.asp?pageid=205&department_id=899

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-08-04 10:30

Martin Christiansen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> I Lynge..
>
> http://klamersauto.boschcarservice.dk/default.asp?pageid=205&department_id=899

Det ser da meget tilforladeligt ud.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : ENN

Dato : 10-08-04 10:32

Hvorfor tror du at den ujævne tomgang har sammenhæng med A/C?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-08-04 10:38

ENN wrote:
> Hvorfor tror du at den ujævne tomgang har sammenhæng med A/C?

Fordi kompressoren er drevet fra krumtappen med en rem.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : ENN

Dato : 10-08-04 10:52

Har du fået målt trykket på tryk og sugesiden af kompressoren? så vil man
kunne fastslå om der mangler kølemiddel etc.

Hvis motoren varierer lidt i tomgang kan det skyldes at kompresoren kobles
ind/ud hele tiden - her kunne fejlen være stoppet fordampersyse eller filter
men det vil blive afsløret ved at måle trykkene.

Bliver filtret koldt når kompresoren kører? hvis ja er det stoppet (der
opstår trykfald over dt - og det virker som fordamperen i systemet og bliver
koldt)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-08-04 12:44

ENN wrote:

> Har du fået målt trykket på tryk og sugesiden af kompressoren? så vil man
> kunne fastslå om der mangler kølemiddel etc.

Jeg mener han sagde der var 12 bar.

> [...]
> opstår trykfald over dt - og det virker som fordamperen i systemet og bliver

Jeg skal viderebringe tippene.
Mange tak.
Han sveder lidt her i varmen uden a/c :)

Fra : ENN

Dato : 10-08-04 16:08

Sugesiden skal være ca. 1-2,5 bar (kommer sig ikke så nøje) og tryksiden
skal være udetemparatur + 15``C - ja skalaen er opgivet på den måde) der er
også en bar skala men jeg husker ikke hvad det svarer til.

Hvis tryksiden er meget høj og sugesiden meget lav kan det tyde på stoppet
fordamper dyse eller filter (hvis det er filtret bliver det så koldt) hvis
både tryk og sugeside er lave mangler der kølemiddel. hvis sugeside er høj
og trykside normal eller lav er det kompressoren der er defekt.