"ny" bil 50.000 - 70.000 kr
Fra : Elbarto

Dato : 08-08-04 20:07

Hvad kan man få til de penge når der er følgende krav:
min. 2 liters motor og godt med plads (Har Ford Sierra nu helst samme str
eller større) Aircon og gerne soltag (kan jo eftermonteres for billig
penge)

Bilen skal helst være af nyere årgang (90 mindst) og ikke af følgende mærker
Opel WV og kia

Elbarto Simpsoniac

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 08-08-04 20:25

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> penge)
>
> Bilen skal helst være af nyere årgang (90 mindst) og ikke af følgende

Ford Mondeo vil da være et oplagt valg her, jeg kan kun anbefale den

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8, nu med anlæg....

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 08-08-04 20:31

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> mærker
>
> Ford Mondeo vil da være et oplagt valg her, jeg kan kun anbefale den

Jeg skulle lige til at skrive det samme, eller en Toyota Corolla/Carina.

Fra : Psypher

Dato : 08-08-04 20:44

> [...]
> penge)
>
> Bilen skal helst være af nyere årgang (90 mindst) og ikke af følgende

Jeg har en Carina E fra 95´ den har jeg været mega glad for,
jeg skal måske til at udskifte den nu her da jeg flytter til Sverige.

Det er en 2.0 GLI elruder/spejle og org. el soltag.
4 dørs oprindelig rød
men blev omlakeret sidste år i Januar til sølvmetal.
den har kørt 151000 nu bruger intet olie, vand eller
Servovæske for den sags skyld.
Den kører perfekt og har ikke givet nogle problemer
jeg har kørt ca 50000 i den på de 2,5 år jeg har haft den.

Den har fået skiftet bremsekaliberne, bremseskiver og bremseklodser,
tandremmen er også ligeblevet skiftet.

Der kommer en ny forrude i den da den anden er flækket efter et
stenslag.
Ved bare ikke helt hvad den skal koste men den er til at få for under
75000,-
det kan jeg da garantere.

Den ligger i snit på 13-14 km pr liter benz.

--
Mvh Lars

CBR954RR 02
http://www.dfmc.dk/?id=562

Fra : Elbarto

Dato : 08-08-04 21:04

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> [...]
> 75000,-
> det kan jeg da garantere.
>
> Den ligger i snit på 13-14 km pr liter benz.

Noget i den retning jeg er på jagt efter sierraen jeg har nu går i snit
under 10km/l og det er en 1.6 derfor vil jeg min. have en 2 liters motor da
en del trailer og campingvognskørsel ikk kan undgåes

Elbarto

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 08-08-04 21:50

> [...]

>under 10km/l og det er en 1.6 derfor vil jeg min. have en 2 liters motor da
>en del trailer og campingvognskørsel ikk kan undgåes

så skal du måske kigge dig godt om efter en af de sidste årgange af
dem, med DOHC motoren, den kan sgu' trække ;)

min, som er til salg, er nok ikke noget for dig, da den har rendt
grumme mange kilometre, og er i den "forkerte farve" ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Elbarto

Dato : 08-08-04 23:04

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> min, som er til salg, er nok ikke noget for dig, da den har rendt
> grumme mange kilometre, og er i den "forkerte farve" ;)

Hvis det er scorpioen *SAVLE* såe

Men sig frem hvad du har
Har jo set lidt af det du har gået og fusket med bla den geniale bænk

Elbarto

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-08-04 07:12

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :

>Hvis det er scorpioen *SAVLE* såe

Tænker du på den koksfarvede Århusianer ? - den tør jeg da sælge nu
varanen er blevet svært forelsket i den ;)

Den er nok heller ikke velegnet til videresalg, da den jo har trillet
350.000 - men ret beset - havde den da været en mulighed, der ligger
inden for de ønsker du har , altså en kraftig 2.4i motor, manuel gear,
og træk

Selv om man jo siger alting er til salg, hvis prisen er rigtig, kan du
nu nok ikke lokke mig til at sælge den anden, altså min 2.9i i
firmafarven. (den ville nok osse blive for dyr)

>Men sig frem hvad du har

Jeg har i grunden ikke noget ;) - men skal vi til at lave en ny
fotostorie "Elbarto's nye bil" - så er jeg da helt frisk på det ;)

>Har jo set lidt af det du har gået og fusket med bla den geniale bænk

Hehe .... Bænken .... åehh ja ;) den er nu væk igen, der blev
lige "pålagt" et område på gårdspladsen, men flisebelægning, og alt
det fine (don't ask!)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Elbarto

Dato : 09-08-04 11:33

> [...]
> 350.000 - men ret beset - havde den da været en mulighed, der ligger
> inden for de ønsker du har , altså en kraftig 2.4i motor, manuel gear,
Lige netop den min bror har haft en 2.4i lækker vogn at køre i

> Selv om man jo siger alting er til salg, hvis prisen er rigtig, kan du
> nu nok ikke lokke mig til at sælge den anden, altså min 2.9i i
> firmafarven. (den ville nok osse blive for dyr)

2.9i scorpio er jo lige nøjagtig drømme bilen men tivler på at jeg kan
forsikre den (årgang 1979)

> Jeg har i grunden ikke noget ;) - men skal vi til at lave en ny
> fotostorie "Elbarto's nye bil" - så er jeg da helt frisk på det ;)

Kunne da godt komme på tale .. kan være du skal hjælpe med at finde min nye
bil ser ud til du er god til det jo

> Hehe .... Bænken .... åehh ja ;) den er nu væk igen, der blev
> lige "pålagt" et område på gårdspladsen, men flisebelægning, og alt
> [...]

Hvis det kan trøste dig så har vi lavet en magentil over på værkstedet ved
siden af den bliver bla brugt til olieskift
Den de har lavet kan bilen så godtnok holde helt oppe på men iden kommer
stadig fra den i lavede

Elbarto Simpsoniac

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-08-04 17:09

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :

>Lige netop den min bror har haft en 2.4i lækker vogn at køre i

den er da bestemt ikke nogen ringe bil ;)

(og nej, Hun står ikke og kigger mig over skulderen lige nu ;)

>2.9i scorpio er jo lige nøjagtig drømme bilen men tivler på at jeg kan
>forsikre den (årgang 1979)

Da den ikke hører til i rubrikken muskelbiler - er det vel ikke
verdens største problem - 79 .... så er du vel tæt på de 25 ?

>Kunne da godt komme på tale .. kan være du skal hjælpe med at finde min nye
>bil ser ud til du er god til det jo

tuden fejler nok ikke noget, men du må prøve at præcisere lidt, hvad
du er ude efter :)

Omega Caravan ? SCorpio ? Mondeo ?

Mondeo'erne er også ved at nå inden for din prisgrænse, og er jo ikke
ligefrem dårlige biler - eller sådan noget som Peugeot 405, med 2
liter maskineri ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Elbarto

Dato : 09-08-04 18:11

> [...]
>
> Mondeo'erne er også ved at nå inden for din prisgrænse, og er jo ikke
> ligefrem dårlige biler - eller sådan noget som Peugeot 405, med 2

Tror det skal være en ford .. nok en scorpio
Men smider dig lige enmail når der skal til at ske noget har jo oss en
sierra jeg skal af med ;)

Elbarto

Fra : Psypher

Dato : 08-08-04 21:54

> [...]
da
> en del trailer og campingvognskørsel ikk kan undgåes

Mail mig hvis du skulle være interesseret.

l-poulsen@mail.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-08-04 21:40

> [...]
> penge)
>
> Bilen skal helst være af nyere årgang (90 mindst) og ikke af følgende

Der kan sikkert fås en del forskellige mærker ud over de gode forslag der
allerede har været på banen, men i et begrænset antal med aircondition. Jeg
tænkte på Honda Accord, den kan i følge Bilbasen.dk købes med det udstyr og
inden for de grænser du har sat hos en forhandler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Niels Skaaning

Dato : 08-08-04 22:03

> [...]
> penge)
>
> Bilen skal helst være af nyere årgang (90 mindst) og ikke af følgende

Citroën XM fåes med alt det du ønsker dig og er velegnet til trailerkørsel
pga. hydraulikken.

NS

Fra : Per Rasmusssen

Dato : 08-08-04 22:54

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mærker
>
> Citroën XM fåes med alt det du ønsker dig og er velegnet til trailerkørsel

Hej
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=655078&page=1
Dennne har en del af det du ønsker, men er ikke det mest økonomiske, til
gengæld er den rigtig god som trækker.
Har lige udskiftet en magen til, som havde kørt 425 kkm. uden de store
udgifter til reparationer.

Per Rasmussen

Volvo V70 2,4T

Fra : Elbarto

Dato : 08-08-04 23:09

"Per Rasmusssen" <dettefjernesperson@rasmussen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4116a0ef$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> gengæld er den rigtig god som trækker.
> Har lige udskiftet en magen til, som havde kørt 425 kkm. uden de store

*Savle* Var meget en mulighed Hvad med T5R modellen hvad ligger den i ?

Elbarto

Fra : Per Rasmusssen

Dato : 09-08-04 06:16

> Hvad med T5R modellen hvad ligger den i ?
>
> Elbarto

Hej Elbarto
Jeg er bange for at den ligger noget udenfor den økonomiske ramme du har
angivet 200kkr+.
Prøv at søge på Bilbasen
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/search.asp

Per Rasmussen

Volvo V70 2,4T

Fra : Elbarto

Dato : 08-08-04 23:07

> [...]
> mærker
>
> Citroën XM fåes med alt det du ønsker dig og er velegnet til trailerkørsel

Måske jeg skulle have skrevet Citronen ind under dem jeg ikke vil have
Min mutter har en BXer og må nok indrømme at jeg frygter at køre i den pga
hydraulikken
Kunne ikke forestille mig at smide den store trailer efter den og stadig
kunne få den til at køre ligeud

Elbarto

Fra : Niels Skaaning

Dato : 09-08-04 07:43

> [...]
pga
> hydraulikken
> Kunne ikke forestille mig at smide den store trailer efter den og stadig

Du får ikke mange biler der er mere retningsstabil end en XM med
DIRAVI-servo (findes kun i V6), men for min skyld ingen alarm, for så er der
nemlig flere og billigere XM'er til mig :).

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-04 01:27

> [...]
> min. 2 liters motor og godt med plads (Har Ford Sierra nu helst samme str
> eller større) Aircon og gerne soltag (kan jo eftermonteres for billig

Hér er et par eksempler:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=158800298&page=1

Og den voldsomme (200 Hk):
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=399801082&page=1

M.v.h.

Fra : Henning Lander

Dato : 14-08-04 07:19

Køb en ROVER 820 SI fra 95 den kan købes for under 70.000 med træk til 1550
kg. og aircon. så behøver du ikke soltag.

--
Med Venlig Hilsen

Henning & Bethina Lander

lander@os.dk