Mercedes 190 2,5 diesel
Fra : Janus Rønne

Dato : 08-08-04 18:32

Jeg er blevet tilbudt følgende:

Mercedes 190 2,5 diesel fra starten af 1988 (modellen uden bjælker)
101.000km
Sølvfarvet
Centrallås
Elektrisk soltag
5-gears
Uoriginale alufælge
Alle service overholdt hos Mercedes
Ingen rust eller andre skader
Fra München

Prisen er 38.000 nysynet uden afgift.

Er det et rimeligt/godt tilbud og hvad kan jeg forvente at betale i afgift ?

Janus Rønne

Fra : Peter G C

Dato : 08-08-04 18:56

"Janus Rønne" <janusjr@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet tilbudt følgende:
>
> Mercedes 190 2,5 diesel fra starten af 1988 (modellen uden bjælker)
> 101.000km

101.000 km i en 16 år gammel diesel - det lugter langt væk hvis du spørger
mig. Man køber kun en diesel for at køre langt og det er derfor utænkeligt,
at den har gået så lidt.

> Sølvfarvet
> Centrallås
> Elektrisk soltag
> 5-gears
> Uoriginale alufælge
> Alle service overholdt hos Mercedes

I givet fald kontakter du Mercedes for at høre *om* de kan fortælle om bilen
rent faktisk kun har kørt 100.000 km. En servicebog fra Tyskland må du ikke
stole på.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : allan k

Dato : 08-08-04 20:02

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 101.000 km i en 16 år gammel diesel - det lugter langt væk hvis du spørger
> mig. Man køber kun en diesel for at køre langt og det er derfor

Ja danskerne køber diesel fordi de kører langt, men det gør tyskerne ikke,
jeg ved ikke hvordan det ser ud med afgifter svarende til vægtafgift her,
men de skal nok ikke køre så mange km. før det kan betale sig at køre diesel
dernede.
Jeg har selv købt en Toyota Camry 2,0 TD i Bremen den er fra 1987 og havde
kørt 150.000 km. da jeg hentede den for 1 år siden, så man kan være heldig
at finde noget godt dernede.

Allan
Esbjerg

Fra : Janus Rønne

Dato : 08-08-04 20:12

Peter G C wrote:
> [...]
> rent faktisk kun har kørt 100.000 km. En servicebog fra Tyskland må du ikke

Jeg er sikker på at den kun har gået 101.000km. Ejerne var i øvrigt en
mand fra 1914, det kunne måske forklare det :)

Fra : Michael Reiche

Dato : 10-08-04 20:08

Sun, 08 Aug 2004 21:12:26 +0200, Janus Rønne skrev:

> Jeg er sikker på at den kun har gået 101.000km. Ejerne var i øvrigt en
> mand fra 1914, det kunne måske forklare det :)

Kender du ejeren? Jeg har på det seneste set flere brugte biler til salg,
hvorom der skrives at der kun har været én ejer født før 1920....

/Reiche

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-08-04 20:28

Michael Reiche wrote:

> Kender du ejeren? Jeg har på det seneste set flere brugte biler til
> salg, hvorom der skrives at der kun har været én ejer født før
> 1920....

Det behøves ikke, da der på tyske registreringsattester står ejers/alle
ejeres navne + fødselsdato.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Michael Reiche

Dato : 11-08-04 20:55

Tue, 10 Aug 2004 21:27:34 +0200, Per Beer Hansen skrev:

> Det behøves ikke, da der på tyske registreringsattester står ejers/alle
> ejeres navne + fødselsdato.

OK. Det vidste jeg ikke. Men sådan en attest kan jo forfalskes som det
åbenbart gøres med servicebogen. Er de tyske myndigheder villige til, at
verificere oplysningerne på attesten?

/Reiche

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-08-04 19:19

Janus Rønne wrote:
> Jeg er blevet tilbudt følgende:
>
> Mercedes 190 2,5 diesel fra starten af 1988 (modellen uden bjælker)
> [...]

Som Peter GC allerede har skrevet, tjek det hos Mercedes i DK.
Hvis den har været til service hos MB i Tyskland, så kan de også se det
herhjemme.

> Ingen rust eller andre skader
> Fra München
>
> Prisen er 38.000 nysynet uden afgift.
>
> Er det et rimeligt/godt tilbud og hvad kan jeg forvente at betale i
> afgift ?

Jeg synes umiddelbart at det lyder lidt dyrt, men jeg har jo heller ikke set
bilen
Umiddelbart ville jeg mene at prisen skulle ligge mellem 15000 og 25000 kr.
Afgiften vil jeg skyde til et sted mellem 30000 og 40000 kr.

Per
www.perbeer.ninja.dk