/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rude smadret på værksted - hvem skal betal~
Fra : Jan Vennike


Dato : 07-08-04 17:09

Hej NG

Min svigerfar har lige harft sin 6 år gamle Skoda Felicia på værksted.

Der var en utæthed i gummilisten på forruden så der var kommet vand i en
styreboks.

For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt ruden ud -
men smadrer den, da de stiller den på gulvet.

Så da han skal hente bilen, bliver han også præsenteret for en regning for
en ny forrude - og et eller andet sted syntes jeg ikke det er helt rimeligt
at han skal betale det hele, når de nu ødelagde den under reperationen eller
???

Hvad er gængs praksis ???

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



 
 
ThomasB (07-08-2004)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 07-08-04 17:43


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4114feb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Min svigerfar har lige harft sin 6 år gamle Skoda Felicia på værksted.
>
> Der var en utæthed i gummilisten på forruden så der var kommet vand i en
> styreboks.
>
> For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt ruden
ud -
> men smadrer den, da de stiller den på gulvet.
>
> Så da han skal hente bilen, bliver han også præsenteret for en regning for
> en ny forrude - og et eller andet sted syntes jeg ikke det er helt
rimeligt
> at han skal betale det hele, når de nu ødelagde den under reperationen
eller
> ???
>
> Hvad er gængs praksis ???

Værksted skal da dække ruden.

Tænk hvis de tabte motoren, eller hele bilen.. skulle du så også betale?



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 17:52


"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message
news:4115067e$0$280$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > Hvad er gængs praksis ???
>
> Værksted skal da dække ruden.
>
> Tænk hvis de tabte motoren, eller hele bilen.. skulle du så også betale?

og hvis det er et ordentlig værksted så har de en værkstedsforsikring -
netop til at dække den slags

Peter



Dennis Pedersen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 07-08-04 17:58


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in message
news:4114feb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG

> Så da han skal hente bilen, bliver han også præsenteret for en regning for
> en ny forrude - og et eller andet sted syntes jeg ikke det er helt
rimeligt
> at han skal betale det hele, når de nu ødelagde den under reperationen
eller
> ???

Det skal værkstedet naturligvis.
Men pegøj var på værksted for noget tid siden fordi der var en bolt der var
knækket. For at få bolten ud skal min megger tilte motoreren og den smutter
for ham og knalder køleren.

Køleren bliver skiftet uden beregning - han forsøgte ikke engang at tvære
den af på mig, han erkendte det var noget skidt og den tog han naturligvis
på egen kappe.
Det skal dog siges det var et mindre værksted den var på besøg hos
(autoriseret værksted vil sikkert forsøge at tvære den af.)



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm



Jesper Jacobsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 07-08-04 18:32


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4114feb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Min svigerfar har lige harft sin 6 år gamle Skoda Felicia på værksted.
>
> Der var en utæthed i gummilisten på forruden så der var kommet vand i en
> styreboks.
>
> For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt ruden
ud -
> men smadrer den, da de stiller den på gulvet.
>
> Så da han skal hente bilen, bliver han også præsenteret for en regning for
> en ny forrude - og et eller andet sted syntes jeg ikke det er helt
rimeligt
> at han skal betale det hele, når de nu ødelagde den under reperationen
eller
> ???
>
> Hvad er gængs praksis ???
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the email to reach me
>
>

Ingen tvivl om at værkstedet skal betale for de fejl og uheld der sker, når
de har biler i deres varetægt. Det er dem der står for de skader der opstår
under værkstedsbesøget, men problemet ligger deri at man selv skal kunne
bevise det er værkstedet der har lavet fejlen. Nogen værksteder er flinke
til at indrømme deres fejl, mens andre ikke laver nogen fejl overhovedet -
hvis altså man skal tro på det. Vi er alle mennesker, og vi laver alle fejl.
Det er bare spørgsmålet om man indrømmer de fejl der er begået. Der er en
der skriver -- >og hvis det er et ordentlig værksted så har de en
værkstedsforsikring <, og det har alle værksteder der er momsregistreret, da
det ganske enkelt er et krav for at kunne drive væksted.

Jesper




Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 19:00


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message
news:41151214$0$19926$14726298@news.sunsite.dk...
>. Der er en
> der skriver -- >og hvis det er et ordentlig værksted så har de en
> værkstedsforsikring <, og det har alle værksteder der er momsregistreret,
da
> det ganske enkelt er et krav for at kunne drive væksted.

i så fald er det ganske enkelt noget svineri at forsøge at tørre den af på
kunden

Peter



Thomas (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 07-08-04 19:14


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message
news:4115188c$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> i så fald er det ganske enkelt noget svineri at forsøge at tørre den af på
> kunden
>
> Peter


Enig! og hvis ikke de betaler den rude, burde værkstedets navn lige blive
nævnt herinde. Så ved man da at man ikke skal indlevere sin bil der, da det
kan blive et meget dyrt besøg!


Mvh

Thomas



Jørgen M. Rasmussen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-08-04 19:21


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> i så fald er det ganske enkelt noget svineri at forsøge at tørre den af på
> kunden
>
Endnu et bevis på bilbranchens fallit, self. skal de betale :(, ruden var jo
ok. da bilen blev afleveret til rep.- og man forventer jo ikke at få en bil
i dårligere stand tilbage?. Var det et autoriseret Skoda-værksted???..



Jan Vennike (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 08-08-04 07:43



"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41151d9a$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
>
> > i så fald er det ganske enkelt noget svineri at forsøge at tørre den af

> > kunden
> >
> Endnu et bevis på bilbranchens fallit, self. skal de betale :(, ruden var
jo
> ok. da bilen blev afleveret til rep.- og man forventer jo ikke at få en
bil
> i dårligere stand tilbage?. Var det et autoriseret Skoda-værksted???..
>

Det har været et autoriseret værksted, men jeg tror de røg i sidste
nedskæringsrunde.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Hans L. Jørgensen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 07-08-04 19:57

Jesper Jacobsen wrote:

> Nogen værksteder er flinke til at indrømme deres fejl, mens andre
> ikke laver nogen fejl overhovedet - hvis altså man skal tro på det.
> Vi er alle mennesker, og vi laver alle fejl. Det er bare spørgsmålet
> om man indrømmer de fejl der er begået. Der er en der skriver -- >og

Der findes to slags mennesker, dem der vil indrømme og dem der ikke vil;-/




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Jan W Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-08-04 19:31

> For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt ruden
ud -
> men smadrer den, da de stiller den på gulvet.

Hvis ruden bliver tabt på gulvet, skal mekanikeren selv betale den - eller
også skal hans forsikringsselskab.

Hvis ruden gik i stykker, under afmontering, skal du betale den. Det er
meget almindeligt, at ruden går i stykker, når man skører den ud.

--
/Jan W Nielsen



Brian (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-04 20:49

Hejsa

Jan W Nielsen skrev:
>> For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt
>> ruden ud - men smadrer den, da de stiller den på gulvet.
>
> Hvis ruden bliver tabt på gulvet, skal mekanikeren selv betale den -
> eller også skal hans forsikringsselskab.
>
> Hvis ruden gik i stykker, under afmontering, skal du betale den. Det
> er meget almindeligt, at ruden går i stykker, når man skører den ud.

Læs lige det igen, som du selv har taget med

Men jeg forstår ikke hvorfor det skulle være "almindeligt", at ødelægge
ruden
under afmontering. Hvis den ellers er i god stand, er sådan en forrude
da en halvkraftig sag....

/Brian



Niels Bengaard (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 07-08-04 20:54

> Men jeg forstår ikke hvorfor det skulle være "almindeligt", at ødelægge
> ruden
> under afmontering. Hvis den ellers er i god stand, er sådan en forrude
> da en halvkraftig sag....

Moderne ruder er limet i, har du set en rudeafmontering, ved du hvorfor man
normalt ikke kan tage dem ud uden at ødelægge dem.

Niels



Brian (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-04 20:59

Hejsa

Niels Bengaard skrev:

> Moderne ruder er limet i, har du set en rudeafmontering, ved du
> hvorfor man normalt ikke kan tage dem ud uden at ødelægge dem.

Det har jeg skam set, men det har så nok været på umoderne biler ('89-'94)


/Brian



Niels Bengaard (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 07-08-04 22:27

> > Moderne ruder er limet i, har du set en rudeafmontering, ved du
> > hvorfor man normalt ikke kan tage dem ud uden at ødelægge dem.
>
> Det har jeg skam set, men det har så nok været på umoderne biler ('89-'94)
>

Tja, på min fars Volvo 460 fra 1991 kunne den i hvert fald ikke fjernes
uden at ødelægges.

Niels



TGD (07-08-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 07-08-04 23:01


"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:41153496$0$19935$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Niels Bengaard skrev:
>
> > Moderne ruder er limet i, har du set en rudeafmontering, ved du
> > hvorfor man normalt ikke kan tage dem ud uden at ødelægge dem.
>
> Det har jeg skam set, men det har så nok været på umoderne biler ('89-'94)
>

SAABs 9-3 bagrude er limet i.



Ukendt (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-08-04 23:10



> > Det har jeg skam set, men det har så nok været på umoderne biler
('89-'94)
> >
>
> SAABs 9-3 bagrude er limet i.

Det var den da også i min gamle Sierra fra 82'

--
Tom



Henrik B. (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-08-04 01:33


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
news:locRc.29768$Vf.1835285@news000.worldonline.dk...

> SAABs 9-3 bagrude er limet i.

Og forrude.......og for og bag på 9-5....og for og bag på 9000....

M.v.h.



Jan W Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-08-04 23:01

> Læs lige det igen, som du selv har taget med

Det har jeg gjort.

Forklaringen på at ruden var gået i stykker, kunne bero på spekulation.

Derfor skrev jeg begge dele.

--
/Jan W Nielsen



Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 22:17


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4114feb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Hvad er gængs praksis ???

Sig det må være værkstedets forsikring som skal betale en ny rude.
Hvis ikke, så meld dem til Ekstrabladet el. lign.

De må sq ta' sig sammen.



Kim Olsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 07-08-04 22:32


> Sig det må være værkstedets forsikring som skal betale en ny rude.
> Hvis ikke, så meld dem til Ekstrabladet el. lign.
>
> De må sq ta' sig sammen.
>

Hvis værkstedet har ment, at ruden nok ville gå i stykker ved afmontering -
har de nok en dårlig sag, hvis ikke de har oplyst kunden om det på forhånd!
Værkstedet bliver jo heller ligefrem bedre stillet af, at de oplyser kunden,
at det er da de stiller den fra sig, den går i stykker. Så må den jo have
kunnet afmonteres uden at gå i stykker.
Så jeg er selvfølgelig helt enig i at værkstedet selv må æde den regning.

Kim



Leif Pedersen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Leif Pedersen


Dato : 07-08-04 22:36


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4114feb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Så da han skal hente bilen, bliver han også præsenteret for en regning for
> en ny forrude - og et eller andet sted syntes jeg ikke det er helt
rimeligt
> at han skal betale det hele, når de nu ødelagde den under reperationen
eller
> ???
>
> Hvad er gængs praksis ???
>
> --
> Jan
>

Jeg fik min bil stjålet mens den stod på værksted, der måtte min egen
forsikring selv erstatte bilen.
Hvor mærkelig det end lyder.

Leif



Ukendt (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-08-04 22:56



> Jeg fik min bil stjålet mens den stod på værksted, der måtte min egen
> forsikring selv erstatte bilen.
> Hvor mærkelig det end lyder.

hehe, da jeg kom for at hente min bil før sommerferien efter den havde fået
AC serviceret stod den udenfor med åbne vinduer og nøglen i tændingslåsen.
HOLD KÆFT HVOR DE OMGÅS VORES VÆRDIER SOM SVIN ((

--
Tom



Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 23:03


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41154fd6$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Jeg fik min bil stjålet mens den stod på værksted, der måtte min egen
> > forsikring selv erstatte bilen.
> > Hvor mærkelig det end lyder.
>
> hehe, da jeg kom for at hente min bil før sommerferien efter den havde
fået
> AC serviceret stod den udenfor med åbne vinduer og nøglen i tændingslåsen.
> HOLD KÆFT HVOR DE OMGÅS VORES VÆRDIER SOM SVIN ((

De havde nok været ude og brænde lidt dæk af *S*
for liiige at se hvad dyret kunne...



Deaster (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-08-04 11:44

Leif Pedersen wrote:

>
> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
> news:4114feb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hej NG
> >
> > Så da han skal hente bilen, bliver han også præsenteret for en
> > regning for en ny forrude - og et eller andet sted syntes jeg ikke
> > det er helt
> rimeligt
> > at han skal betale det hele, når de nu ødelagde den under
> > reperationen
> eller
> > ???
> >
> > Hvad er gængs praksis ???
> >
> > --
> > Jan
> >
>
> Jeg fik min bil stjålet mens den stod på værksted, der måtte min egen
> forsikring selv erstatte bilen.
> Hvor mærkelig det end lyder.

Det er vel ikke så mærkeligt, hvis du havde fået gelejdet bilen ind i
din egen stue, skulle det så være din indboforsikring som dækkede
tyveriet af bilen ?




--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Peter G C (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-08-04 12:38

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet-dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:41154ba7$0$25968$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

[klip]

> Jeg fik min bil stjålet mens den stod på værksted, der måtte min egen
> forsikring selv erstatte bilen.
> Hvor mærkelig det end lyder.

Næh da - kun hvis der er begået en fejl af værkstedet er værkstedet
erstatningsansvarlig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



_Carsten_ (09-08-2004)
Kommentar
Fra : _Carsten_


Dato : 09-08-04 08:15


"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet-dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:41154ba7$0$25968$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> Jeg fik min bil stjålet mens den stod på værksted, der måtte min egen
> forsikring selv erstatte bilen.
> Hvor mærkelig det end lyder.

Det lyder da ikke mærkeligt!
Hvis mekaniker køre galt i en prøve tur i bilen, så er det da også bilens
ansvars forsikring.

Carsten



Per Beer Hansen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 08-08-04 08:37

Jan Vennike wrote:
> Hej NG
>
> Min svigerfar har lige harft sin 6 år gamle Skoda Felicia på værksted.
>
> Der var en utæthed i gummilisten på forruden så der var kommet vand i
> en styreboks.
>
> For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt
> ruden ud - men smadrer den, da de stiller den på gulvet.

Hvis de taber den på gulvet, så skal de helt klart "æde" den.
Hvis den gik i stykker (på grund af evt. stenslag/revne) da de satte den op
ad væggen, så er det (måske) en anden sag, såfremt at de har gjort opmærksom
på risikoen inden.

>
> Så da han skal hente bilen, bliver han også præsenteret for en
> regning for en ny forrude - og et eller andet sted syntes jeg ikke
> det er helt rimeligt at han skal betale det hele, når de nu ødelagde
> den under reperationen eller ???
>
> Hvad er gængs praksis ???

På det værksted hvor jeg kommer, der fortæller vi altid kunderne, at der
altid er en risiko ved afmontering af ruder (både limruder samt "alm"
ruder), og specielt hvis der i forvejen er et stenslag/revne i ruden, så er
det ekstra svært at undgå.
Selv autoglarmestre har jeg set bruge den advarsel til deres kunder.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Andreas M. Hansen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 08-08-04 08:53

> Hvis de taber den på gulvet, så skal de helt klart "æde" den.
> Hvis den gik i stykker (på grund af evt. stenslag/revne) da de satte den
op
> ad væggen, så er det (måske) en anden sag, såfremt at de har gjort
opmærksom
> på risikoen inden.
>
> >

Det er vel så et tilfælde hvor værkstedet nemt kan "tørre den af" på kunden,
medmindre denne har overværet operationen - de kan vel så altid bare sige at
det desværre skyldtes en gammel skade, selvom de kom til at tabe den på
gulvet ?
Vil dette mon så ikke ofte være tilfældet, idet man jo så undgår alt bøvlet
med forsikring - uvilje fra forsikringsselskabet osv ?

mvh

Andreas M. Hansen


Per Beer Hansen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 08-08-04 09:18

Andreas M. Hansen wrote:
>
> Det er vel så et tilfælde hvor værkstedet nemt kan "tørre den af" på
> kunden, medmindre denne har overværet operationen - de kan vel så
> altid bare sige at det desværre skyldtes en gammel skade, selvom de
> kom til at tabe den på gulvet ?

Jeg har været i branchen i mange år, og det er ikke min erfaring at
mekanikere/værksteder udelukkende er kriminelle der bare venter på en chance
for at snyde kunderne.
Det er ganske almindelige mennesker, med en ganske almindelig samvittighed.
Så hvorfor de skulle snyde mere end andre, det fatter jeg ikke.

> Vil dette mon så ikke ofte være tilfældet, idet man jo så undgår alt
> bøvlet med forsikring - uvilje fra forsikringsselskabet osv ?
>

Der er som regel en selvrisiko på en værkstedsforsikring, så den slags
"småting" kommer normalt ikke gennem forsikringen.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Peter G C (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-08-04 12:37

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4114feb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Min svigerfar har lige harft sin 6 år gamle Skoda Felicia på værksted.
>
> Der var en utæthed i gummilisten på forruden så der var kommet vand i en
> styreboks.
>
> For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt ruden
ud -
> men smadrer den, da de stiller den på gulvet.

Hvis det er sket som beskrevet af dig så er der begået en fejl af værkstedet
og værkstedet skal derfor erstatte ruden.

Din svigerfader bør undlade at betale for ruden og blot afvente sagen. Dog
skal der gøres indsigelse mod skaden og regningen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Jan Vennike (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 08-08-04 13:14



"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41161063$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hvis det er sket som beskrevet af dig så er der begået en fejl af
værkstedet
> og værkstedet skal derfor erstatte ruden.
>
> Din svigerfader bør undlade at betale for ruden og blot afvente sagen. Dog
> skal der gøres indsigelse mod skaden og regningen.
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com/
>

Nu er mine svigerforældre meget autoritetstro og har brugt værkstedet i 36
år !!!

Men jeg har sagt at de skal snakke med værkstedet, for jeg syntes ikke det
er rimeligt.

I det mindste kan værkstedet da varsle at det KAN ske.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



alexbo (08-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-08-04 17:10


"Jan Vennike" skrev


> For at komme til styreboksen piller værkstedet lige så forsigtigt ruden
ud -
> men smadrer den, da de stiller den på gulvet.

Hvis de ligefrem taber den, er det værkstedets problem, men hvis den revner
bare man sætter den ned, er det ikke.
En rude der revner efter afmontering, eller i forbindelse med genmontering
er en hændelig ting der ikke kan
lastes værkstedet.

Det er en forøvrigt en almindelig misforståelse at tro, at værkstedet
hæfter for uheld med bilen mens den er på værksted.
Hvis bilen bliver stjålet, udsat for hærværk, eller for den sags skyld
vinterhjulene stjålet, mens værkstedet opbevarede dem, så er det bilejerens
problem.

Selv et trafikuheld som mekanikeren er skyld i, er bilejerens problem, hvis
bilen ikke er kaskoforsikret, får han ingen erstatning.

Kun hvis værkstedet har opført sig uansvarligt kan de drages til ansvar.

mvh
Alex Christensen





Martin Jørgensen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 08-08-04 18:09


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cf5il2$1t4t$1@news.cybercity.dk...
>
> Selv et trafikuheld som mekanikeren er skyld i, er bilejerens problem,
hvis
> bilen ikke er kaskoforsikret, får han ingen erstatning.
>
> Kun hvis værkstedet har opført sig uansvarligt kan de drages til ansvar.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
Det er åbenbart forskelligt fra selskab til selskab.

Jeg havde en mc , der brændte sammen med et værksted.
Jeg havde kasko på cyklen , men fik fuld erstatning ( min ancinitet +
selvrisiko var ikke udsat).

Hygge
Martin - Civic
Tidligere MC = <http://www.mczonen.dk/index.php?secID=134&id=24>



Peter G C (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-08-04 18:52

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse
news:cf5mju$218a$1@news.cybercity.dk...

[klip]

> Det er åbenbart forskelligt fra selskab til selskab.

Næppe.

> Jeg havde en mc , der brændte sammen med et værksted.
> Jeg havde kasko på cyklen , men fik fuld erstatning ( min ancinitet +
> selvrisiko var ikke udsat).

Jeg kan ikke se, at det du anfører er i strid med det, som Alex Christensen
skriver.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Martin Jørgensen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 08-08-04 22:08


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4116684b$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Jeg kan ikke se, at det du anfører er i strid med det, som Alex
Christensen
> skriver.....
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com/
>
Han skriver netop ( det jeg citerede ), at hvis der IKKE er kasko på
køretøjet , så får man ingen erstatning.

Og så er det at jeg påpeger , at jeg fik mit tab dækket 100% , UDEN at det
har påvirket min ancinitet ved mit forsikringsselskab , og UDEN at
selvrisikoen blev trykket fra mit erstatningsbeløb.

Havde værkstedets forsikring IKKE dækket , så havde jeg tabt ancinitet , og
skule betale min selvriciko.

Ergo - Lad os sige , at jeg IKKE havde haft kasko , så ville jeg stadig have
fået mine penge , da det jo nettop var værkstedets forsikring , som
udbetalte forsikringssummen.

Håber du er med nu

Hygge
MJ



alexbo (09-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 09-08-04 08:13


"Martin Jørgensen" skrev

> da det jo nettop var værkstedets forsikring , som
> udbetalte forsikringssummen.

Nej, når man har kasko er det altid den der betaler, også i de tilfælde hvor
en anden forsikring dækker, f.eks. ved en modpart.
At du ikke mister selvrisiko eller bonus er noget ganske andet, der er mange
undtagelser for dette, f.eks. massehærværk.
Jeg tvivler ganske enkelt på, at du ved hvem der betalte hvad.

mvh
Alex Christensen



Martin Jørgensen (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 09-08-04 13:25


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cf77jo$9th$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg tvivler ganske enkelt på, at du ved hvem der betalte hvad.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
Well - Jeg vælger nu at tro på , hvad min forsikringsmand fortalte mig
Havde mit eget selvskab skulet betale , så HAVDE de trukket min selvrisico
fra , og lade mig falde i ancinitet.

Jeg havde også regnet med , at jeg skulle betale med min egen kasko , da det
normalt foregår sådan.

Nu kender jeg kun ejere af små autoværksteder , og hos dem er det således ,
at hvis der er kasko på bilen , så er det der pengene skal hentes.
Har kunden IKKE kasko - Så dækker deres værkstedsforsikring - Men det er som
sagt kun ved små værksteder , jeg ved ikke , om det forholder sig anderledes
ved støre værksteder.
Men min egen oplevelse tyder på det , da det var hos KS-motor i Vejle , at
min mc brændte.

Hygge
Martin



alexbo (09-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 09-08-04 21:54


"Martin Jørgensen" skrev

> Nu kender jeg kun ejere af små autoværksteder , og hos dem er det således
> at hvis der er kasko på bilen , så er det der pengene skal hentes.

Jamen, det er jo det modsatte af hvad du mener er sket i din cykelsag, du
havde kasko, men værkstedsforsikringen betalte.

mvh
Alex Christensen




Martin Jørgensen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 10-08-04 11:45


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cf8no1$1r0i$3@news.cybercity.dk...
>
> "Martin Jørgensen" skrev
>
> > Nu kender jeg kun ejere af små autoværksteder , og hos dem er det
således
> > at hvis der er kasko på bilen , så er det der pengene skal hentes.
>
> Jamen, det er jo det modsatte af hvad du mener er sket i din cykelsag, du
> havde kasko, men værkstedsforsikringen betalte.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
Nemlig

Det er jo det jeg har prøvet at forklare hele tiden
At det åbenbart er forskelligt , hvordan disse sager bliver håndteret.

Læs lige tråden igennem en gang til
Så kan det være , at pionten siver ind

Hygge
Martin



_Carsten_ (09-08-2004)
Kommentar
Fra : _Carsten_


Dato : 09-08-04 08:21


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cf5il2$1t4t$1@news.cybercity.dk...
>
> Det er en forøvrigt en almindelig misforståelse at tro, at værkstedet
> hæfter for uheld med bilen mens den er på værksted.
> Hvis bilen bliver stjålet, udsat for hærværk, eller for den sags skyld
> vinterhjulene stjålet, mens værkstedet opbevarede dem, så er det
bilejerens
> problem.

Det er det samme som hvis en håndværker eller anden person, ødelægger noget
hjemme hos en selv, så er det også ens eget problem.

Carsten



Thunderbird [7100] (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-08-04 12:04

On Mon, 9 Aug 2004 09:20:58 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>
>"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>news:cf5il2$1t4t$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Det er en forøvrigt en almindelig misforståelse at tro, at værkstedet
>> hæfter for uheld med bilen mens den er på værksted.
>> Hvis bilen bliver stjålet, udsat for hærværk, eller for den sags skyld
>> vinterhjulene stjålet, mens værkstedet opbevarede dem, så er det
>bilejerens
>> problem.
>
>Det er det samme som hvis en håndværker eller anden person, ødelægger noget
>hjemme hos en selv, så er det også ens eget problem.

Hvilket i mine øjne er forkert. Da håndværkeren faktisk har en
forsikring der skal dække sådan noget.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Carsten H. (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Carsten H.


Dato : 09-08-04 12:29


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:agmeh056i7lm0t7u9a4up2nkidsid4nfjr@4ax.com...
A >
> >Det er det samme som hvis en håndværker eller anden person, ødelægger
noget
> >hjemme hos en selv, så er det også ens eget problem.
>
> Hvilket i mine øjne er forkert. Da håndværkeren faktisk har en
> forsikring der skal dække sådan noget.

Hvem siger de har det?

Da jeg sidst skulle have lavet noget på mit hus, så sagde tømmer at jeg
skulle ringe til mit forsikringsselskab og oplyse det, evt. tegne en ekstra
forsikring mens det stod på..

Carsten




Thunderbird [7100] (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-08-04 13:45

On Mon, 9 Aug 2004 13:29:10 +0200, "Carsten H." <No@Mail.Thanks> wrote:

>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:agmeh056i7lm0t7u9a4up2nkidsid4nfjr@4ax.com...
>A >
>> >Det er det samme som hvis en håndværker eller anden person, ødelægger
>noget
>> >hjemme hos en selv, så er det også ens eget problem.
>>
>> Hvilket i mine øjne er forkert. Da håndværkeren faktisk har en
>> forsikring der skal dække sådan noget.
>
>Hvem siger de har det?
>
>Da jeg sidst skulle have lavet noget på mit hus, så sagde tømmer at jeg
>skulle ringe til mit forsikringsselskab og oplyse det, evt. tegne en ekstra
>forsikring mens det stod på..

Hvad jeg ha lært er at enhver virksomhed "skal" have en forsikring der
dækker skader som deres medarbejdere forvolder på 3 mands genstande.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Peter G C (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-08-04 19:00

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:ceseh014a8d94dpanirsu8pnevot9i80mr@4ax.com...

[klip]

> Hvad jeg ha lært er at enhver virksomhed "skal" have en forsikring der
> dækker skader som deres medarbejdere forvolder på 3 mands genstande.

Det tror jeg nu ikke, mon du tænker på arbejdsskadeforsikring mv?

/Peter



Thunderbird [7100] (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-08-04 18:55

On Mon, 9 Aug 2004 19:59:50 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:ceseh014a8d94dpanirsu8pnevot9i80mr@4ax.com...
>
>[klip]
>
>> Hvad jeg ha lært er at enhver virksomhed "skal" have en forsikring der
>> dækker skader som deres medarbejdere forvolder på 3 mands genstande.
>
>Det tror jeg nu ikke, mon du tænker på arbejdsskadeforsikring mv?

Kan ikke huske hvad den hed, men det blev nævnt i nogle af vores
erhversretstimer på 3 år på HH så der ligger efterhånden 2-2½ år
tilbage.

Men kan huske at min lærer fortalte om en forsikring som man som firma
"skulle" have og det var en der dækkede skader som ens ansatte lavede på
3 mands egendom/inventar.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177521
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste