Pesjø 405 olieforbrug
Fra : phk

Dato : 07-08-04 14:09

En jeg kender har en ældre Pesjø 405 med næsten 300.000 på klokken. Den
bruger 1 liters penge pr. 2.000 km.

Kan det tænkes det blot er paraplyerne ved ventilerne der skal skiftes?

Hvordan konstaterer man det (olie på ventilstammen, what ever) - er det en
simpel operation?

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Wildau

Dato : 07-08-04 22:29

phk wrote:
> [...]
> skiftes?
>
> Hvordan konstaterer man det (olie på ventilstammen, what ever) - er

Det kan meget vel tænkes.

Den oser... særligt måske når man slipper gassen og lader den motorbremse...

Det kan laves når tandremmen skal skiftes ... det burde så ikke koste ret
meget mere, end det koster at få skiftet tandremmen... måske 500,- mere...

P3R

Fra : Mr. Nobody

Dato : 08-08-04 00:11

--
En jeg kender har en ældre Pesjø 405 med næsten 300.000 på klokken.
> Den bruger 1 liters penge pr. 2.000 km.

Hej

det lyder ikke af meget olie for mig jeg havde ind til for 14 dage siden en
405'er den har næsten alt tid brugt 1 L pr 1000Km

jeg troede det var normalt.

Hilsen jesper
(Mr.Nobody)
www.wanted-more.dk
www.wanted-more.dk/udlejning

Fra : Klaus G.

Dato : 08-08-04 00:34

> [...]
en
> 405'er den har næsten alt tid brugt 1 L pr 1000Km

Min Pug405 Mi16 89' bruger de første 8000km efter olieskift(incl filter)
1liter olie ca.. Og jo nærmere jeg nærmer mig næste olieskift(10000km), jo
mere olie bruger den, hvorfor, det aner jeg ikk.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?