fire hjul og et rat - hvad skal jeg ha?
Fra : Tina Christoffersen

Dato : 07-08-04 13:19

Hejsa!

I løbet af efteråret får jeg nok brug for en bil, og vil gerne høre, om I
har nogle forslag til, hvad jeg skal kigge efter.
Bilen skal bruges i forbindelse med vikar-arbejde, og vil i arbejdsperioder
komme til at køre et par hundrede kilometer om dagen. I arbejdsfrie perioder
vil den blive brugt til et par småture i ugen.

Jeg regner med, at jeg har 40-50.000 kr at gøre godt med - men mindre er
altid godt. Bilen skal være økonomisk ultra-fornuftig - lille fast udgift,
få reparationer, mange kilometer på literen. Komfort og ekstra diller-daller
har jeg ikke det store behov for - jeg leder efter fire hjul og et rat.

I arbejdsperioder vil jeg komme til at bruge bilen på arbejdet. Jeg synes,
jeg har hørt noget om, at der så er nogle fordele ved gule plader. Ved I
noget om det?

Alle forslag modtages med kyshånd!
mvh. tina

Fra : Rander

Dato : 07-08-04 16:48

Sat, 7 Aug 2004 14:18:41 +0200 brugte "Tina Christoffersen"
<tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> 21 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

> [...]
>har jeg ikke det store behov for - jeg leder efter fire hjul og et rat.

Fire nye Viborg-dæk og et rat fra en hugger, det kan gøres for under 2.000
kr...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Hvis du tror, at kvinder tilhører det svage køn, så prøv bare at rive dynen til dig. (Stuart Turner)

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 17:41

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:4114c8a1$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
diller-daller
> har jeg ikke det store behov for - jeg leder efter fire hjul og et rat.

Kig efter en VW Golf diesel..

> I arbejdsperioder vil jeg komme til at bruge bilen på arbejdet. Jeg synes,
> jeg har hørt noget om, at der så er nogle fordele ved gule plader. Ved I
> noget om det?

Noget med vægtafgift og noget med fra før 1998.

VW Golf diesel fåes ofte på gule plader..

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-08-04 23:22

ThomasB wrote:

> Kig efter en VW Golf diesel..

Jeg har ellers været stor fortaler for
Golf diesel, men har fundet ud af at
de har en kedelig ting på sig.
De er fandes lette at stjæle. Jeg fik
min stjålet på jobbet onsdag aften.

I følge forsikringsselskabet er der
mange tyverier af Golf 2 her fortiden.

Så hvis nogen ser en koksgrå golf 2
med nr. ST92836 vil jeg igrunden
gerne vide besked på
onkelhenning(at)oncable.dk

mvh
Henning

Fra : Mette

Dato : 08-08-04 23:41

> De er fandes lette at stjæle. Jeg fik
> min stjålet på jobbet onsdag aften.

Øv da, det var rigtigt træls for dig.

Hvad havde du gjort for at tyverisikre den? Jeg spørger, da jeg selv har en
Golf II, som jeg prøver at sikre bedst muligt. Man kan jo lige så godt lære
af, hvad andre har erfaret.

Mvh,
Mette

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-08-04 23:30

Mette wrote:

> Hvad havde du gjort for at tyverisikre den?

Låst den. Ikke andet. Ikke noget med ekstra ratlås osv.

>Jeg spørger, da jeg selv
> har en Golf II, som jeg prøver at sikre bedst muligt. Man kan jo lige
> så godt lære af, hvad andre har erfaret.

Tja. Set i bagklogskabens udlidelige klarsyn, skulle jeg nok havet taget
den ledning der går til ventilen på dieselpumpen og ført den ind i kabinen
med en afbryder på et skjult sted. Så kunne tyvene have brugt 5 min. ekstra
til at finde ud af hvor bæstet ikke vil starte. En let og billig start-spære.

Endvidre har VW helt fra boblens dage til Golf 4 nogle svage dørlåse. Der
fåes nogle forstærkningssæt til dørlåsen, men jeg ved ikke lige hvor.

mvh
Henning

Fra : Mette

Dato : 10-08-04 08:05

> med en afbryder på et skjult sted. Så kunne tyvene have brugt 5 min.
ekstra
> til at finde ud af hvor bæstet ikke vil starte. En let og billig
start-spære.

Jeps, det er nemlig en rigtigt god ide. Sammen med en af markedets stærkeste
ratlåse burde det kunne holde tyvene så beskæftiget, at de vælger en anden
bil.

> Endvidre har VW helt fra boblens dage til Golf 4 nogle svage dørlåse. Der
> fåes nogle forstærkningssæt til dørlåsen, men jeg ved ikke lige hvor.

Okay, det var en overvejelse værd oveni. Jeg prøver at forhøre mig.

Jeg har sågar overvejet at opsætte et webcam og skrive på en seddel, der
lægges på forsædet, at der er trådløs forbindelse til min computer, hvor der
nu er oplagret et foto af den person, der læser sedlen.

Men sammen med den permanente udstationering af en rottweiler i bilen, er
det et af de forslag, jeg nok ikke vil føre ud i livet...

Jeg håber, de finder din bil - det kan jo være, man ved aldrig. Hvor i
verden er du? Jeg vil da holde øje med den i hvert fald.

Mvh,
Mette

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-04 11:31

Tina Christoffersen wrote:

> [...]
> vil den blive brugt til et par småture i ugen.
>
> Jeg regner med, at jeg har 40-50.000 kr at gøre godt med - men mindre er

Ikke altid.

> Bilen skal være økonomisk ultra-fornuftig - lille fast udgift,
> få reparationer, mange kilometer på literen.

Der er også noget der hedder gensalgsværdi.

> Komfort og ekstra diller-daller
> har jeg ikke det store behov for - jeg leder efter fire hjul og et rat.

Hvis du skal køre flere hundrede kilometer hver dag, skal du ikke
undervurdere værdien af komfort.

> I arbejdsperioder vil jeg komme til at bruge bilen på arbejdet. Jeg synes,
> jeg har hørt noget om, at der så er nogle fordele ved gule plader. Ved I
> noget om det?

Gule plader giver lavere priser, men højere årlig afgift
(misundelsesafgift)- men der er noget med at du kan få rabat, hvis din
arbejdsgiver attesterer at du bruger bilen i arbejdsmæssig sammenhæng.
Der var nogen der skrev noget om det tidligere - søg på
http://groups.google.dk

Mvh. Lars

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 10-08-04 07:38

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er også noget der hedder gensalgsværdi.

hm. Det tænker jeg lige lidt over.

> Hvis du skal køre flere hundrede kilometer hver dag, skal du ikke
> undervurdere værdien af komfort.

Noget skal jeg jo gå på kompromis med, når pengene ikke er store. Og det
bliver - desværre - nok ikke hver dag.

Jeg søger - tak fra tina

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 19:39