Trailer i Sverige
Fra : Anders Larsen

Dato : 06-08-04 21:37

Lige et spørgsmål, som jeg tror her findes svar på :)

Må man køre med bekendts svenske indregistreret trailer i Danmark, efter en
dansk registreret bil
?

I sverige findes såvidt jeg er orienteret ikke trailere uden bremser. Det
gør der i Danmark - i massevis. Er der noget om snakken, hvis jeg påstår at
man - uanset hvor - kun må køre 40km/t med trailer uden bremser i Sverige?

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 21:58

Anders Larsen skriblede:
> Lige et spørgsmål, som jeg tror her findes svar på :)
>

> Må man køre med bekendts svenske indregistreret trailer i
> Danmark, efter en dansk registreret bil

Det kan jeg ikke tro, det er jo galt med
forsikringen.

> [...]
> noget om snakken, hvis jeg påstår at man - uanset hvor -
> kun må køre 40km/t med trailer uden bremser i Sverige?

Har selv lige spurgt på Trafikken.dk i dag, men har
desværre slettet mailen igen, men det var noget
med at hvis trailerens totalvægt oversteg 2/3 af
bilens totalvægt, så må man kun køre 40 km/t.

--
/Gevaldi

Fra : H. Jørgensen

Dato : 07-08-04 07:11
Fra : phk

Dato : 07-08-04 07:24

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse

> Anders Larsen skriblede:

> Det kan jeg ikke tro, det er jo galt med
> forsikringen.

Det kan jeg ikke tro. Ansvarsforsikringen for traileren er på bilen, den får
du når du meddeler der er anhængertræk på bilen. Og en trailer behøver ikke
være kaskoforsikret, så det kan ikke være det argument der skal bruges imod.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 07-08-04 09:14

"Anders Larsen" <AnderZ@post1.tele.dk> wrote:

>Må man køre med bekendts svenske indregistreret trailer i Danmark, efter en
>dansk registreret bil
>?

Et spørgsmål til politiet vedr. en tysk-indreg. trailer, gav svaret at
det var ikke tilladt.
Der er dog ingen logisk forklaring:
- der er ansvarsforsikring på bilens trækkrog
- der er ikke afgift på trailere
- traileren kan umiddelbart synes på danske plader

--
Leonard

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-08-04 20:31

In news:m639h01q1iqog2umg147b1p0gupfon4fqm@4ax.com,
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Et spørgsmål til politiet vedr. en tysk-indreg. trailer, gav svaret at
> det var ikke tilladt.
> Der er dog ingen logisk forklaring:

Hvor når ha logik haft noget som helst med den slags at skaffe
--
Assumption is the mother of all fuck ups