Straffen for overlast??
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 15:40

Kære NG

Jeg har gået og haft en lille plan i mit hoved. Men for at den måske kan
blive reallseret har jeg et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig
med.

Hvad er straffen for overlast, og hvad bestemmer overlasten, er det
selve størrelsen, eller væten, eller en blanding?

Grunden til at jeg spørger er nemlig at jeg lidt går og overvejer at
samle nogle af mine hoveder og så leje en varevogn og så smutte til
tyskland og så fylde den godt op. Og så er det jo godtnok på forhånd at
vide hvor meget man realt set kan tilllade sig at fylde den op, og hvis
det viser sig at det er vægten der bestemmer det jamen så må vi bare ud
og leje en varevogn med masser af vægtoverskud.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : phk

Dato : 06-08-04 16:49

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er straffen for overlast, og hvad bestemmer overlasten, er det
> selve størrelsen, eller væten, eller en blanding?

Du bliver straffet fra og med 8% overvægt. Ved 40% mister du kørekortet. Men
fra et hvilket som helst antal negative procent overvægt mister du livet
hvis du får det i nakken.

--
Per, Esbjerg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-08-04 17:15

In news:4113a871$0$296$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
phk <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> Du bliver straffet fra og med 8% overvægt. Ved 40% mister du
> kørekortet.

Kilde?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : phk

Dato : 07-08-04 14:20

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4113ae9c$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kilde?

http://www.rigsadvokaten.dk/RA_medd/ra_medd_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf

side 109 - og det er kun 30%.

--
Per, Esbjerg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-08-04 20:14

In news:4114d6fa$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
phk <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

http://www.rigsadvokaten.dk/RA_medd/ra_medd_4-2000_Boedekatalog_faerdsel
..pdf

> side 109 - og det er kun 30%.

jamen for S. da, der står jo netop citat on:
Efter færdselsloven § 126, stk. 1, nr. 4, skal føreren af et køretøj med
en TILLADT totalvægt på _OVER_ 3.500 Kg. endvidere frakendes
førerretten, såfremt han har overtrådt de i medfør ad færdselsloven § 85
fastsatte forskrifter om størst tilladt totalvægt med mere end 30%.

Hvis du bladrer om på side 111 står der hvad der gælder for køretøjer
med en TILLADT totalvægt på 3.500 Kg. eller DERUNDER. Og der står ikke
en skid om at man skal af med styrebrevet, selv om man kører med 900%
overlæs, kun at Fører skal bløde 10 Kr. pr. % og at Ejer skal bløde 25
Kr. pr. % når overskridelsen er større end 7%

Har jeg ret eller har jeg ret?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-08-04 22:08

On Sat, 7 Aug 2004 21:14:18 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>overlæs, kun at Fører skal bløde 10 Kr. pr. % og at Ejer skal bløde 25
>Kr. pr. % når overskridelsen er større end 7%

dvs 1000 kr for at ovelaste bilen med 100%, det lyder godtnok forrykt,
men siden det nok bliver en lejebil så ville jeg nok også få ejerens
regning.

Ikke at jeg har tænkt mig at overlaste, men hvem ved havd folk kan finde
på.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 17:02

On Fri, 6 Aug 2004 17:49:22 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> [...]
>fra et hvilket som helst antal negative procent overvægt mister du livet

dvs at på en varevogn med en vægttavle der siger 750 kilo skal man op på
810 kilo før at de begynder at straffe eller?
Flemming Jacobsen

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 06-08-04 21:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

værre er det, hvis du får lov at læsse skidtet af ved grænseovergangen...

Husk videre på, at de ekstra personen med i vognen og brændstof også vejer
til.

OG!!! Er der kontrol, og du/I kommer i varevogn, så bliver i stoppet!!!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 22:44

On Fri, 6 Aug 2004 22:14:44 +0200, "NEiL DANELAW" <mail@danelaw.dk>
wrote:

> [...]
>til.
>
>OG!!! Er der kontrol, og du/I kommer i varevogn, så bliver i stoppet!!!

Planen er mig+1 mere i varevognen samt 4-5 andre i en personbil enten
bagved eller foran. og så så vidt det er muligt, kører over grænsen
samtidigt.
Flemming Jacobsen

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 07-08-04 23:19

> Planen er mig+1 mere i varevognen samt 4-5 andre i en personbil enten
> bagved eller foran. og så så vidt det er muligt, kører over grænsen
> samtidigt.

OK Send de andre over først, så kan de ringe hvis 'der er fri bane'.

Husk godt med luft i dækkene. Fordel lasten fornuftigt.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 17:42

phk skriblede:

> Du bliver straffet fra og med 8% overvægt. Ved 40% mister
> du kørekortet. Men fra et hvilket som helst antal
> negative procent overvægt mister du livet hvis du får det
> i nakken.

Øllet blev hans skæbne, han døde da han
fik 30 dåser i baghovedet :D

--
/Gevaldi

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-08-04 10:01

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev

> Øllet blev hans skæbne, han døde da han
> fik 30 dåser i baghovedet :D

Ja blir så dum i nakken af for mange øl.

Mvh.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-08-04 12:50

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse news:41149ac0$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev

> Ja blir så dum i nakken af for mange øl.

og får få gør dig glemsom

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-08-04 12:53

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4114c1de$0$19922$14726298@news.sunsite.dk...

> og får få gør dig glemsom

tsk tsk - for få skulle der naturligvis stå.

/Jakob

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-08-04 13:05

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev

> og får få gør dig glemsom

Skyldig!

Mvh.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 17:59

> [...]

>fra et hvilket som helst antal negative procent overvægt mister du livet

Nuy har de fleste varevogne adskillelse mellem lastrum og kabinen. Kun
de mindre varevogn har kun delvis adskillelse.
Flemming Jacobsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-08-04 21:53

> [...]

> kørekortet. Men fra et hvilket som helst antal negative procent
> overvægt mister du livet hvis du får det i nakken.

Jeg har googlet rundt hele aftenen.. Jeg kan ikke finde noget sted, hvor
der står at føreren af en bil med totalvægt under 3500 Kg. kan miste
førerbeviset, grundet kørsel med overlæs, eller for højt akseltryk,
eller begge dele.
Vi kan blive enige så langt, så at ved mere end 7% overlæs, så står man
til en bøde, udregnet efter hvor mange % overlæs man kører med, dog min.
500,- Kr.

Du må meget gerne komme med en kilde henvisning til din påstand.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 00:09

On Fri, 6 Aug 2004 22:53:20 +0200, "Petersen_Michael"
> [...]

>Vi kan blive enige så langt, så at ved mere end 7% overlæs, så står man
>til en bøde, udregnet efter hvor mange % overlæs man kører med, dog min.

Men hvad er bødesatsen så ??, altså udover de 500 kr
Flemming Jacobsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-08-04 06:33

In news:6kcdh0hmum7qdlr2btvh9ii77e1jolh7vd@4ax.com,
Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> Men hvad er bødesatsen så ??, altså udover de 500 kr.

http://www.rigsadvokaten.dk/RA_medd/ra_medd_4-2000_Boedekatalog_faerdsel
..pdf

10 Kr. / % for Føren
25 Kr. / % for Ejeren

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-08-04 07:09

In news:41170ca1$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Petersen_Michael <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Glemte lige det er side 111 i PDF filen, der er interessant i den her
sammenhæng

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 12:25

On Mon, 9 Aug 2004 08:09:10 +0200, "Petersen_Michael"
> [...]

>http://www.rigsadvokaten.dk/RA_medd/ra_medd_4-2000_Boedekatalog_faerdsel

>Glemte lige det er side 111 i PDF filen, der er interessant i den her

Der står noget med aksel tryk, hvad går det lige ud på, og hvordan måles
det?
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 12:21

On Mon, 9 Aug 2004 07:33:21 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Da det nok er en lejebil så ville det realt set betyde at hvis man kørte
med 100% overlastat bøden sammenlagt ville lydfe på 3500 kr.

Men undskyld jeg siger det, men det lyder faktisk ikke synderligt slemt,
og hvis minimum er en bøde på 500 kr så skal man da trods alt op på
nogle procenter (14% overlast) før at man faktisk kommer til at betale
mere.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik

Dato : 06-08-04 16:50

> [...]
> det viser sig at det er vægten der bestemmer det jamen så må vi bare ud
> og leje en varevogn med masser af vægtoverskud.

Det er nemt på en varevogn skal der være vægttavler, der angiver totalvægt
og last.
Så tallet udfor last angiver hvor meget du putte i den
Udfra den tilladte last skal du trække de mennesker du har med ifølge
polisen.

Henrik

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 17:03

On Fri, 6 Aug 2004 17:49:37 +0200, "Henrik" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote:

> [...]
>og last.
>Så tallet udfor last angiver hvor meget du putte i den

Og hvad er straffen så hvis at det overskrides??. For fx 750 kilo kan jo
hurtigt nåes hvis at man tager nok med hjem nede fra tyskland af.

>Udfra den tilladte last skal du trække de mennesker du har med ifølge
>polisen.

Skal man selv trækkes fra den tilladte vægt?
Flemming Jacobsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 06-08-04 18:39

> [...]
> det viser sig at det er vægten der bestemmer det jamen så må vi bare ud
> og leje en varevogn med masser af vægtoverskud.

Hvis man kan være tre i en varevogn og tager hvad man må, dvs. 3x110 liter
øl + 3x90 liter vin + 3x20 liter hedvin + 3x10 liter spiritus = 690 kg +
emballage så 750-800. Plus tre personer a 80 kg = ca. 1040 kg + en
sikkerhedsmagen på 10% til diverse = 1144 kg.

NS

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 19:01

On Fri, 6 Aug 2004 19:39:11 +0200, "Niels Skaaning"
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

> [...]
>emballage så 750-800. Plus tre personer a 80 kg = ca. 1040 kg + en
>sikkerhedsmagen på 10% til diverse = 1144 kg.

Rettelse, du må tage alt det øl med hjem du vil. Bare at du kan
sansynliggøre at det er til privat konsumering. Og skal man fx holde
fest kan man også snildt få mere end 10 liter spiritus med over grænsen.

Men hvis vi gjorde som jeg har tænkt det var det nok mig og en mere i
varevognen samt 4-5 andre i en anden bil. Så ergo så er vi 6-7 folk der
skal deles om lastevenen. Måske mindre.

Men tænkte på, skal der ikke en del til før at politiet hiver en ind til
siden for at kontrollerer vægten?
Flemming Jacobsen

Fra : Leonard

Dato : 06-08-04 19:55

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Men tænkte på, skal der ikke en del til før at politiet hiver en ind til
>siden for at kontrollerer vægten?

Tænker du på hvordan du vil have det når er tromlet henover en familie
fordi du ikke kunne bremse da du ar overlæsset bilen så den slet ikke
kan bremse længere?

- det kan godt være det er sjovt at hente en masse og spare en masse
penge, men så sørg da for at have en bil med der kan klare vægten.

--
Leonard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 22:46

On Fri, 06 Aug 2004 20:54:39 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Tænker du på hvordan du vil have det når er tromlet henover en familie
>fordi du ikke kunne bremse da du ar overlæsset bilen så den slet ikke
>kan bremse længere?

har nu prøvet at kører i 1-2 ovberlæsswede varevogne og de bremsede da
fremragende.
Flemming Jacobsen

Fra : Brian

Dato : 07-08-04 08:00

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:

> har nu prøvet at kører i 1-2 ovberlæsswede varevogne og de bremsede da
> fremragende.

Så længe du ikke skal bremse for dit liv....

/Brian

Fra : phk

Dato : 07-08-04 09:39

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Så længe du ikke skal bremse for dit liv....

Eller dreje og bremse samtidig. TILT!

Mange dødsulykker sker bl.a. p.g.a. bilens belæsning.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 06-08-04 20:02

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:

> Men tænkte på, skal der ikke en del til før at politiet hiver en ind
> til siden for at kontrollerer vægten?

Når jeg krydser grænsen, synes jeg oftest at det er netop varevogne de
hiver ind til siden. Men igen, det er sgu sjældent at de overhovedet
tjekker.

Rent statistisk tror jeg alligevel der er større chance for at blive tjekket
en varevogn, en i en alm. bil..... men hva, tørsten skal jo slukkes i heden

/Brian

Fra : Niels Skaaning

Dato : 06-08-04 20:05

> [...]

> skal deles om lastevenen. Måske mindre.
>
> Men tænkte på, skal der ikke en del til før at politiet hiver en ind til

Så skal du nok over i en lille lastvogn. De største kassevogne kan kun laste
ca. 1500 kg.

NS

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 22:47

On Fri, 6 Aug 2004 21:04:58 +0200, "Niels Skaaning"
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

>Så skal du nok over i en lille lastvogn. De største kassevogne kan kun laste
>ca. 1500 kg.

Har ikke lastbilskørekort så den duer ikke. men vil da mene at 750-1500
kilo er nok til 7 mand. Så er der 100-200 kilo nyttevægt til hver mand.
Flemming Jacobsen

Fra : Elbarto

Dato : 07-08-04 03:59

> Har ikke lastbilskørekort så den duer ikke. men vil da mene at 750-1500
> kilo er nok til 7 mand. Så er der 100-200 kilo nyttevægt til hver mand.
> [...]

Ellers må der er trailer efter ... plejer vi at gøre
Alt det der kan pakkes ind bag i sierraen (og det er ikk så lidt enda ~40
rammer er set) også den store 1000kgs trailer fra shell såen temlig godt
fyldt op
Ikke så tit vi er dernede men når vi er gør vi oss noget ved det

Elbarto Simpsoniac

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-08-04 22:09

On Sat, 7 Aug 2004 04:59:26 +0200, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> [...]
>fyldt op
>Ikke så tit vi er dernede men når vi er gør vi oss noget ved det

Synes så at det er trælst at have en trailer med må jeg indrømme
Flemming Jacobsen

Fra : Carsten H

Dato : 06-08-04 21:04

> [...]
> sansynliggøre at det er til privat konsumering. Og skal man fx holde
> fest kan man også snildt få mere end 10 liter spiritus med over grænsen.

Du Flemming....
ifgl Told og skat er du helt forkert på den

Tobaksvarer, spiritus, vin og øl til eget brug Danmark følger EU´s
vejledende mængder for, hvad der er til eget brug, når det gælder
cigaretter, spiritus, vin og øl. De vejledende mængder er:

Cigaretter 800 stk.
Cigarer 200 stk.
Cerutter og cigarillos 400 stk.
Røgtobak 1 kg
Spiritus (over 22 pct. alkohol) 10 liter
Hedvin (på eller under 22 pct. alkohol, fx portvin, sherry og
madeira) 20 liter
Bordvin (fx rød-, hvid- og rosévin, heraf højst 60 liter
mousserende vin, som fx champagne) 90 liter
Øl 110 liter

ovenstående er sakset direkte fra www.toldskat.dk

carsten - en heldig mand der bor 10 min kørsel fra tyskland

Fra : Pia

Dato : 07-08-04 09:28

"Carsten H" <heintzel123mann@so123l.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Øl 110 liter
>

> ovenstående er sakset direkte fra www.toldskat.dk
>
> carsten - en heldig mand der bor 10 min kørsel fra tyskland

Moralpolitiet har kommenteret ivrigt, men kommer der ikke en med regler for
overlæs.

Jeg er selv i tvivl, men mener i lastvognen må jeg kun have 20 procent
overlæs på hængeren så ryger kortet.

Hvad er reglerne for overlæs ???

VH KHS

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 07-08-04 12:33

"Pia" <KHSalvesen@fjernesget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> overlæs.
>
> Jeg er selv i tvivl, men mener i lastvognen må jeg kun have 20 procent

Reglerne for overlæs er da ganske simple. Tag for meget på, og du er en
idiot. Der er jo nok en grund til at der er en vægtgrænse for alle biler,
varevogne og lastvogne. Var der ikke en grænse ville folk læsse det på der
kan være, og udsætte både en selv, og en masse andres liv og lemmer. Men i
din verden tæller sådan noget vel ikke, bare du får nogle billige bajere, og
billig sprut. Tag dig dog smame mand, og overhold de regler. De er til for
os alle, og for at sikre både dig og mig. At nogen så ikke kan finde ud af
at lade være med at læsse for meget på, er en helt anden sag, og de burde
straffes med 1 % i overlast.

Jesper.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-08-04 22:14

On Sat, 7 Aug 2004 13:32:52 +0200, "Jesper Jacobsen"
<jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>at lade være med at læsse for meget på, er en helt anden sag, og de burde

Bare fordi at der er en vægttavle er det da ikke nødvendigt at man lige
på ståendef od og med øjnene kan bedømme om det at man fylder lastrummet
komplet enten med papir eller øldåser vil gøre at vægtgrænsen nåes,
eller overskrides. Med mindre at man har en vægt tilgængeligt er det
rimeligt svært at finde ud af om man overskrider vægtgrænsen med mindre
at man kender vægten på de emner der skal lastes..
Flemming Jacobsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 08-08-04 09:10

> [...]
> rimeligt svært at finde ud af om man overskrider vægtgrænsen med mindre
> at man kender vægten på de emner der skal lastes..

En ramme dåseøl vejer 12-13 kg og en ramme dåsesodavand vejer ca. 10 kg.

NS

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 00:12

On Sun, 8 Aug 2004 10:09:40 +0200, "Niels Skaaning"
> [...]

>for
>af

>En ramme dåseøl vejer 12-13 kg og en ramme dåsesodavand vejer ca. 10 kg.

Hvordan kan der lige være så stor en vægtforskel??

Begge rammer indeholder kun 24 dåser og 24*0,33 giver altså 7,92 kilo,
og så hvis vi er meget large og siger at emballagen vejer 2 kilo så
lander vi afrundet på 10 kilo. Og hvis der er 30 dåseøl pr ramme så ja,
så kan vi da godt blive enige om at man "nok" godt kunne lande på de der
12-13 kilo hvis at man da mener at emballagen vejer 2-3 kilo. men jeg
mener seriøst ikke at de der 24-30 tomme dåser plus papkassen kan veje
mere end omkring 1 kilo.
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 08-08-04 10:59

> [...]
> rimeligt svært at finde ud af om man overskrider vægtgrænsen med mindre
> at man kender vægten på de emner der skal lastes..

Siden hvornår er uvidenhed blevet sådan at man kan sige til den betjent man
blev stoppet af >> øøøh -- jeg vidste ikke lige hvor meget det vejede så jeg
fyldte bare op<< ?? Der er ingen, og jeg gentager _INGEN_ der har tilladelse
til at læsse mere på end den tilladte vægt. Om man så ved hvad de enkelte
ting vejer eller ej, kommer ikke den sag ved. Det må absolut være sådan, at
ved man ikke hvad det vejer, så må man enten få det vejet, eller tage så
lidt på man ved der ikke er overlæs. Skulle det være nødvendigt at veje det
man skal have med, er det vel ikke de 4-5 kg en vægt vejer, der er afgørende
for ikke at køre med overlæs. Men der er jo mange der kommer med den dårlige
undskyldning -- de ved ikke hvad det vejer. Okay -- indrømmet, der er nogen
ting der er for store til at stå på en badevægt, men så må man ty til andre
metoder til at sætte en vægt på emnet. I det her tilfælde kan man nemt have
en vægt med i bagagerummet, og veje en ramme med øl, sodavand, vin og
spiritus, så jeg kan ikke se undskyldningen for at køre med et læs man ikke
ved hvad vejer.

Jesper

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-08-04 20:20

In news:lo0Rc.34$RC5.25@news.get2net.dk,

> Hvad er reglerne for overlæs ???

Det er meget simpelt

http://www.rigsadvokaten.dk/RA_medd/ra_medd_4-2000_Boedekatalog_faerdsel
..pdf

Side 109 - 110 for lastbiler (Køretøjer med en tilladt totalvægt på over
3500 Kg.)

og Side 111 for person og varebiler (Køretøjer med en tilladt totalvægt
på 3500 Kg, og derunder)

Det korte af det lange, er at lastbil chauffører kan miste styrebrevet
ved mere end 30% overlæs.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-08-04 22:11

On Fri, 6 Aug 2004 22:03:33 +0200, "Carsten H"
<heintzel123mann@so123l.dk> wrote:

> [...]
>madeira) 20 liter
> Bordvin (fx rød-, hvid- og rosévin, heraf højst 60 liter
>mousserende vin, som fx champagne) 90 liter

hmm bare mærkeligt at jeg så har set en forklaring der siger at man
sagtens kan afvige fra de der "grænser" i en del situationer og det uden
at bliver straffet af det. Fortsat at man kan gøre det sansynligt at
dwet er til eget forbrug. Men kan desværre ikke huske linket længere,
men mener faktisk også at det var en af T&S's sider der omhandlende det.
Flemming Jacobsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-08-04 20:26

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Men tænkte på, skal der ikke en del til før at politiet hiver en ind til
> siden for at kontrollerer vægten?

Jeg har kørt over en utal af gange ved Tønder/Sæd grænse - der har jeg endnu
aldrig prøvet at møde kontrol :)
De står nok tit ved motorvejsovergangen , men hvis du vælger en mindre
grænseovergang tror jeg nu nok den skal gå.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Brian

Dato : 07-08-04 21:02

Hejsa

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
> De står nok tit ved motorvejsovergangen , men hvis du vælger en mindre
> grænseovergang tror jeg nu nok den skal gå.

Hvis du kommer i den Pug 106, er det nok derfor de ikke gider stoppe dig.
Der er jo intet bagagerum i den bette kegle

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-08-04 12:51

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
>
> Hvad er straffen for overlast, og hvad bestemmer overlasten, er det
> selve størrelsen, eller væten, eller en blanding?

Du kan læse lidt om det her:
http://www.rigsadvokaten.dk/RA_medd/ra_medd_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf

Per
www.perbeer.ninja.dk