Hvorledes fjernes harpiks???
Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 06-08-04 07:14

Hej.

Jeg har holdt under en trækonstruktion der her i sommervarmen har svedt et
par solide klatter harpiks ned på hhv. mit tag og siderude. Har nogen en ide
til, hvordan man får sådan noget af uden at ødelægge eller ridse lakken på
bilen?

Gerne noget med kemikalier - bare de ikke æder lakken.

På forhånd tak.

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-08-04 07:32

Rasmus (2600) wrote:
> [...]
> bilen?
>
> Gerne noget med kemikalier - bare de ikke æder lakken.

Jeg fjerner harpiks fra hænderne med madolie, fex vindruekerneolie.
Mon ikke det er rimeligt harmløst?
Bagefter skal du selvf vaske olien af med autoshampoo.

Sprit skulle også virke men det er jo mere agressivt.

Rensebenzin tager det også men det ville jeg ikke bruge på lakken.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Cyberlion

Dato : 06-08-04 08:15

Petroleum er effektivt. Bare husk at vokse bilen bagefter, da det også
vasker evt. voks af.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 06-08-04 08:14

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen?
>
> Gerne noget med kemikalier - bare de ikke æder lakken.

Det normale opløsningsmiddel til harpiks er sprit (ethanol).

NS

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-08-04 08:21

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev

> Det normale opløsningsmiddel til harpiks er sprit (ethanol).

Isopopanol/Isopropylalkohol, er ret godt.

Mvh.

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 06-08-04 09:16

Super.