75 kkr...hvilken bil ? igen igen
Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-08-04 15:33

Jeg ved det, spørgsmålet har været stillet MANGE gange, og nu gør jeg det så
igen.
Vi har 75kkr, vi vil gerne have en anden bil...men hvilken? vi kører mellem
30 og 35 tkm årligt

Krav:
1. Ikke fransk
2. Ikke st.car
3. Større end Punto, Polo, Fabia etc
4: Mindst 4 døre
5. Nyere end 1994
6: Airbag
7: Servo

Ønsker (men altså ikke krav)
1. Gerne med aircon
2. Gerne Diesel
3. Gerne "rimelig" sparsommelig med brændstof

Vores umiddelbare foreslag:
Ford Mondeo 97 modellen (fruens favorit)
Nissan Primera
BMW E36 (min favorit)
Vw Vento
Toyota Carina
Mazda 626

Hvad vil du foreslå, og hvorfor

Jan

Fra : Mads Breddam

Dato : 05-08-04 15:44

> Vw Vento
> Hvad vil du foreslå, og hvorfor

Du skal ikke ligge for meget i det jeg siger, fordi jeg ved i grunden ikke
en pind om biler. Kører i Vento og er fint tilfreds. Har ikke haft nogen
synderlige problemer siden vi overtog den for 1 år siden. Dvs. der har været
rust i udstødning og lidt bagklappen (men det kunne ordnes med en kniv og
lidt 'lappe-maling'). Kender den tidligere ejer og der har aldrig været det
store siden den blev købt fra ny.
--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-08-04 15:59

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke ligge for meget i det jeg siger, fordi jeg ved i grunden ikke
> en pind om biler.

Det er helt i orden, det er netop ejeroplevelser, jeg er ude efter, ikke den
store "bilreligionskrig"
så tak for svaret

Jan

Fra : Brian A.

Dato : 05-08-04 16:16

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har 75kkr

Det kan denne bil fås til...

> Krav:
> 1. Ikke fransk
> 2. Ikke st.car
> 3. Større end Punto, Polo, Fabia etc
> 4: Mindst 4 døre
> 5. Nyere end 1994
> 6: Airbag
> 7: Servo

Alle krav overholdt :)

> Ønsker (men altså ikke krav)
> 1. Gerne med aircon

Jep

> 2. Gerne Diesel

Nej

> 3. Gerne "rimelig" sparsommelig med brændstof

Det er som man ta'r det. Kan lige høre hvad forbruget er...

> Mazda 626

Nemlig :)

> Hvad vil du foreslå, og hvorfor

Motoren skulle ikke være til at slide op. Ved ikke om det kun gælder
1.8'eren, men det er den jeg har hørt dette om.
Fås som V6 2.5 :)
Fin rummelig bil.
Jeg synes den er pæn, pænest i 5-dørs model.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 16:49

> Vores umiddelbare foreslag:
> Ford Mondeo 97 modellen (fruens favorit)
> [...]

Jeg ser kun en mulig løsning ud fra Jeres ønsker. En mondeo fra 97'
Tror i vil blive glade for den, det er jeg for min.

--
Tom

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-08-04 17:30

> Jeg ser kun en mulig løsning ud fra Jeres ønsker. En mondeo fra 97'
> Tror i vil blive glade for den, det er jeg for min.

Lige netop dig, Tom, er jeg særlig interesseret i at høre mere fra, du har
før skrevet om rust(problemer), hvor udtalt et problem er det, og er det
indenfor gør det selv grænsen, dvs. ikke svejse, men sandblæse grunde male
job. De biler der er til at finde indenfor prisgrænsen er 1,8 Flair (plus)
er din også det? og har den et ok overskud, til alm kedelig morfarkørsel
(man er jo 38) er der andre ting vi bør se nærmere på ved bilen.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 18:48

> [...]
> er din også det? og har den et ok overskud, til alm kedelig morfarkørsel
> (man er jo 38) er der andre ting vi bør se nærmere på ved bilen.

Man skal tage det som det er. De fleste mondeo'er har ikke rust, nogle
enkelte har en anelse på udsatte steder men vi taler altså ikke om en
gennemtærring eller pilrådden bil osv.
Langt de fleste biler med nogle år på bagen KAN have en anelse rust, så jeg
tror ikke at fordi jeg har haft en skærmkant der måtte skiftes at man skal
lægge det til grund for at alle mondeo'er har rustproblemer af alvorlig
karakter.
De 3 andre skærmkanter på min mondeo fejler INTET så jeg ser det som "noget
der bare kan ske".
Jeg kender en maler og også en pladesmed så det kostede mig under en tusse
at få lavet og i dag kan man ikke se at der er lavet en ny kant.

Ellers er mondeo'en rigtig god og stabil. Min han immervæk kørt 279.000 Km
97' og den lyder og er ganske frisk. Den bruger intet olie mellem skiftene
og INTET kølervæske, servovæske osv osv.
ALT fungerer af det elektriske, intet knirker eller knager.
Den er egentlig heller ikke så dyr i reservedele sammenholdt med det antal
Km man kører.
Motoren kan man brokke sig over er svag men helt ærlig så er 115 HK til de
små hastigheder man kører med i DK. Det er nok mere fordi jeg gik fra 170
til 115 at det har været svært
Benzinøkonomien er i GENNEMSNIT 14-15 Km/l og jeg kører faktisk en del korte
ture da jeg kun har 5 Km på arbejde.
Om 115 HK er nok må man jo selv bedømme på en prøvetur. Det er i hvert fald
nok til både at følge trafikken, overhale når man vil og køre rimelig
hurtigt på motorvej (>170).

Min er en Expressive udgave med næsten alt ekstraudstyr. Jeg har købt en del
og selv eftermonteret det. Det gode ved Ford er at det faktisk er muligt at
lave om på deres biler med original ekstraudstyr.

Selv om jeg har skiftet noget, så tror jeg ikke nødvendigvis det ville være
anderledes på andre biler med det antal Km og jeg har også kalkuleret med at
det ville ske.
Jeg kan kun anbefale at man prøver den, kan man lide den så er der ikke så
meget at betænke sig over. Kan man ikke så er det bare at finde et andet
mærke.

--
Tom

Fra : Cyberlion

Dato : 05-08-04 19:24

Jeg har kørt Mazda 626 siden 1993 og har altid været MEGET tilfreds. Intet
uforudset. Intet rust. Velkørende.
Du kan få en fin 626 TDI for de penge du har og de kører skide godt og
økonomisk og har masser af udstyr!

Fra : Lars

Dato : 05-08-04 20:38

Hej Jan,

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> wrote in message

> [...]

> igen.
> Vi har 75kkr, vi vil gerne have en anden bil...men hvilken? vi kører

Tjaeh - er I kun jer to.. En af mine venner har hentet en E36 320i i
Tyskland som du ønsker, det er dælme en lækker vogn - men specielt økonomisk
er den nok ikke, dog ikke værre end så meget andet. Men der er nok mere
plads i en Mondeo...

Men køb dog en af dem I gerne vil ha'.... Ikke noget værre end at købe end
bil fordi den syntes mest fornuftigt hvis man hellere ville have - og kunne
købe - noget andet. Så kan du gå og ærgre dig over det de næste 5 år.

Vi kører cirka 50.000 om året... Nu flytter vi til Sverige, det hjælper
noget på det hele, men det nogen gør med at have en Lupo til at pendle og så
en 911'er til weekend'en - det går altså ikke syntes jeg. Det er
selvfølgelig alt efter hvordan man har det, men vi vægter altså den daglige
komfort og køreglæde, det er trods alt godt et par timer hver dag.... Så vi
er endt med en halvstor diesel slæde (bmw E39 touring) til "det hele" og
ikke nogen smart cabriolet til weekenden.

Hvis det ikke var fordi du havde "ikke fransk" som nummer 1 kunne jeg også
foreslå en Xsara, dem har vi haft et par stykker af og været godt
tilfredse... Kører godt, og rimelig i pris.

** Lars

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-04 21:43

Der er en Alfa Romeo 155 2.0 T. Spark 16V Super (08/1995) til 65'000kr
www.alfaklub.dk , men nogen sparsomlig diesel bil med a/c er det jo
ikke

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Psypher

Dato : 06-08-04 13:23

Jeg har en Carina E fra 95´ den har jeg været mega glad for,
jeg skal måske til at udskifte den nu her da jeg flytter til Sverige.

Det er en 2.0 GLI med alt i el 4 dørs oprindelig rød
men blev omlakeret sidste år i Januar til sølvmetal.
den har kørt 151000 nu bruger intet olie, vand eller
Servovæske for den sags skyld.
Den kører perfekt og har ikke givet nogle problemer
jeg har kørt ca 50000 i den på de 2,5 år jeg har haft den.

Den har fået skiftet bremsekaliberne, bremseskiver og bremseklodser,
tandremmen er også ligeblevet skiftet.

Der kommer en ny forrude i den da den anden er flækket efter et
stenslag.
Ved bare ikke helt hvad den skal koste men den er til at få for under
75000,-
det kan jeg da garantere.

Den ligger i snit på 13-14 km pr liter benz.

--
Mvh Lars

CBR954RR 02
http://www.dfmc.dk/?id=562