Motormagasinet - hvaffor en fisk..?
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 19:32

Hej gutter

Så løb første afsnit af DRs satsning Motormagasinet over skærmen for første
gang.

DR har før forsøgt sig med såkaldte bilprogrammer - men uden nogen synderlig
succes.

Denne gang kombinerer man humor med indslag om biler - herunder også en
slags bilanmeldelse.

Programmet efterlod mig forbløffet:

Hvad var det programmet handlede om..?
Skulle det handle om biler..?
Skulle det være sjovt..?
Hvad var det for en 12 minutter lang blok med Familien Tannhäuser..?
(80-humor)
Hvad var det for et program..?

Første afsnit var den tyndeste kop the, der er set på DR i lang tid.

- En åndssvag vejledning i håndvask - ikke sjov.

- En halvtynd anmeldelse af en Citroën Maserati. En række billeder med en
række næsten ligegyldigt kommentarer. Hvorfor ikke også fortælle, hvorfor
Citroën kom med den pågældende model,m og hvad den betød i samtiden..?
Hvorfor ikke fortælle, hvad den kan sammenlignet med nutidens biler.?
Hvorfor ikke ... bare fortælle noget..?

- Et tåbeligt segment med en kørelærer, der skulle lære den ene af de
ikke-sjove værter at køre bil. Dræbende langt og kedeligt.

- Og endelig en ordentlig omgang 80´er-humor, der ikke holder i 2004.

Alt i alt en katastrofe, IMO.

--
/Jan W Nielsen

Fra : ///JJ

Dato : 04-08-04 19:37

Jan W. Nielsen wrote:
> Så løb første afsnit af DRs satsning Motormagasinet over skærmen for
> første gang.
<snip>
> Alt i alt en katastrofe, IMO.

Jeg er enig! Kedeligt skodprogram.

///JJ

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 19:39

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> DR har før forsøgt sig med såkaldte bilprogrammer - men uden nogen
synderlig
> succes.

Hørt.

> Denne gang kombinerer man humor med indslag om biler - herunder også en
> slags bilanmeldelse.

Whatever.

> [...]
> Skulle det handle om biler..?
> Skulle det være sjovt..?
> Hvad var det for en 12 minutter lang blok med Familien Tannhäuser..?

Det var jo dêt folk vil ha', NOT.

> Første afsnit var den tyndeste kop the, der er set på DR i lang tid.

Forventeligt, kære Jan.

> - En åndssvag vejledning i håndvask - ikke sjov.

Jo..pissesjovt. Og bare den fede måde
hele udsendelsen var klippet sammen på
var jo betydelig bedre end dên fart og tempo
vi ser i Top-Gear eks.

> [...]
> Citroën kom med den pågældende model,m og hvad den betød i samtiden..?
> Hvorfor ikke fortælle, hvad den kan sammenlignet med nutidens biler.?

Fordi den slags programmer ikke KAN laves i Danmark.
Vi har første gang tilgode endnu.

> - Et tåbeligt segment med en kørelærer, der skulle lære den ene af de
> ikke-sjove værter at køre bil. Dræbende langt og kedeligt.

Inspirerende.

> - Og endelig en ordentlig omgang 80´er-humor, der ikke holder i 2004.
>
> Alt i alt en katastrofe, IMO.

Præcis..kan du ikke gøre noget ? *S*

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 19:43

> Fordi den slags programmer ikke KAN laves i Danmark.
> Vi har første gang tilgode endnu.

Årh, "Ryggaards garage" var da et ganske godt program dengang.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 19:48

> Årh, "Ryggaards garage" var da et ganske godt program dengang.

Dengang ?
-og hvor mange år er det lige siden ?
Jeg husker han testede en Polo Classic...

Men bevares..nu genudsendes Dollars jo også igen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 19:53

> Dengang ?

Jep

> -og hvor mange år er det lige siden ?

Det var vist før jeg selv fik bil )

> Jeg husker han testede en Polo Classic...

Jeg husker hans gamle Volvo

> Men bevares..nu genudsendes Dollars jo også igen.

Det samme vil folk nok sige om Robinson om nogle år

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-08-04 20:02

Tom wrote:

> Jep

> Det var vist før jeg selv fik bil )

Var det ikke i slutningen af 90'erne, at der var Rygårds Garage ?
Men nu er den her igen
http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=3&Id=165723

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 20:12

> Var det ikke i slutningen af 90'erne, at der var Rygårds Garage ?

Nej det var noget længere siden.

> Men nu er den her igen
> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=3&Id=165723

Kanon manden er jo den samme og han har stadig ikke lært at tale jysk )

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-08-04 20:16

Tom wrote:

> Nej det var noget længere siden.

Ifølge IMDB var det i 1998.
http://www.imdb.com/title/tt0348995/

> Kanon manden er jo den samme og han har stadig ikke lært at tale jysk
> )

Han er en "løjerlig" fætter

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 04-08-04 20:18

Hejsa

Tom skrev:

> Nej det var noget længere siden.

Hmmm... mener nu jeg så ham med den Alfa 155.

Er det ikke ham her: http://www.danskefilm.dk/skuespiller/2080.html

Programmet står rent faktisk på imdb: http://us.imdb.com/title/tt0348995/

Så kan det alligevel have været en Alfa 155, medmindre det har kørt af
flere omgange....

/Brian

Fra : No1

Dato : 04-08-04 21:11

> Nej det var noget længere siden.

Jeg kan huske at han i et af programmerne kørte rundt i en hvid Honda
(Prelude?) med en VTEC motor. Svjh. blev der i slowmotion vist lidt
dækrøg og udskridninger tid et soundtrack af klassisk musik. Ingen
motorlyd, kun klassisk musik. Det synes jeg var ret smagløst og i sådan
en grad at jeg stadig kan huske det

Slutningen af 1990'erne lyder som realistisk.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-08-04 10:32

KLIP

> Kanon manden er jo den samme og han har stadig ikke lært at tale jysk
)

He he,
Gad vide om der er betalt moms af den tankbil ?

Han sidder og fortæller det er sjovt at hente børnene i børnehaven i den .

Kent Nielsen

Fra : Basil

Dato : 05-08-04 10:46

"Kent Nielsen" <Virker_ikke@lokal> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gad vide om der er betalt moms af den tankbil ?
>
> Han sidder og fortæller det er sjovt at hente børnene i børnehaven i

Er det også ham der kørte med i Ferrari Challenge til CHGP 2004 ?
Der var en med samme navn.
Kai

Fra : Brian

Dato : 04-08-04 19:50

Hejsa

Tom skrev:

> Årh, "Ryggaards garage" var da et ganske godt program dengang.

Det eneste jeg husker fra det program, er at han lavede en brugtbils-test
med en Alfa 155 (så hut jeg visker) hvor han især fremhævede lyden fra
dørsmækket.... det var tider

/Brian

Fra : No1

Dato : 04-08-04 19:58

> Jo..pissesjovt. Og bare den fede måde
> hele udsendelsen var klippet sammen på
> var jo betydelig bedre end dên fart og tempo
> vi ser i Top-Gear eks.

Omtaler du de originale Top Gear udsendelser eller dem, der er klippet i
stykker, ned til ca. 30 min og bliver sendt på BBC World?

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 20:06

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> Omtaler du de originale Top Gear udsendelser eller dem, der er klippet i
> stykker, ned til ca. 30 min og bliver sendt på BBC World?

Kommer mest i tanker om dem som kørte på, var det
TVdanmark eller 3+ hvor de sendte 2 udsendelser i træk.

Fra : No1

Dato : 04-08-04 21:01

> Kommer mest i tanker om dem som kørte på, var det
> TVdanmark eller 3+ hvor de sendte 2 udsendelser i træk.

Ja, det er de vold-klippede versioner. I de originale, er der også et
talk show med og der er lidt bedre tid.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 22:31

> Præcis..kan du ikke gøre noget ? *S*

Desværre - jeg arbejder ikke for DR mere.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 16:40

> Desværre - jeg arbejder ikke for DR mere.

Du skifter da også job hele tiden

--
Tom

Fra : hanzen

Dato : 04-08-04 19:41

> [...]
> ikke-sjove værter at køre bil. Dræbende langt og kedeligt.
>
> - Og endelig en ordentlig omgang 80´er-humor, der ikke holder i 2004.

Det var godt nok slemt.
Men nu skal du huske at vi kun er et par millioner med kørekort.
Hvorfor skulle der være specielle programmer for os?
Hvis vi ikke gider se tåbelige gamle serier, gamle film,
livsstilsprogrammer, fjollede quizer med "de kendte" eller hvis vi bare har
set det 7 gange før så kan vi jo bare slukke.
Hvor svært kan det være?
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 19:46

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> set det 7 gange før så kan vi jo bare slukke.

Fordi vi er en nation af folk, som mest
interesserer sig for samtalekøkkener,
pauselån, og så den årlige begivenhed
ved ølkøbet i de tyske grænsebutikker.

OG så er det jo fedt at vise naboen
den automatiske garageport-åbner...

Vi er så fede det er helt uhyggeligt.

-derfor ! *S*

Fra : Thomas

Dato : 04-08-04 19:49

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> [...]

Enig til alle punkter

Jeg skulle kun se det program, for at nyde min drømme Citroen og som en
anden skrev, sikke da en tynd anmeldelse. Vi fik dog heldigvis lige lov til
at høre lyden fra motoren da den skulle bestille noget......

Nå...... Det bedste er da hvis de hver gang viser den klassiske bil i
starten, så kan man slå væk når det er overstået

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 04-08-04 19:50

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote in message

>og som en
> anden skrev, sikke da en tynd anmeldelse.

Ja undskyld, det var jo også dig...

Så mit indlæg skulle have været skåret ned til "enig!"

Mvh

Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-08-04 20:04

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Hej gutter

Daws i hytten du ;)

>Denne gang kombinerer man humor med indslag om biler - herunder også en
>slags bilanmeldelse.

Hvilke indslag om "biler" mener du egentligt ?

Krampeotto's køretur ?

>Programmet efterlod mig forbløffet:

Ikke kun dig da !

>Hvad var det programmet handlede om..?

Wikke, rasmussen, og et par andre amatører.

>Skulle det handle om biler..?

Åbenbart ikke

>Skulle det være sjovt..?

Det var vel meningen - eneste lyspunkt, var da hende den lyshårede
tøs, vi alle kiggede langt efter ...... i sen_70'erne

>Hvad var det for en 12 minutter lang blok med Familien Tannhäuser..?
>(80-humor)

Selv i 80'erne var humoren bedre (eller var den nu også det)

>Hvad var det for et program..?

Speakeren sagde da bilmagasinet ???????????????? gjorde han ikke ?

>Første afsnit var den tyndeste kop the, der er set på DR i lang tid.

Nøehhhhhh ..... de har da lavet noget værre , men nu var det her jo
på kanal_klog, hvor man skal have de rette forudsætninger, for at
forstå hvad det handler om

hvilke forudsætninger, er åbenbart stadig en velbevaret hemmelighed

Jeg tror dælme selv Anja Philip, kunne (og ville) lave en langt mere
interessant række magasiner om biler, hun kan tilmed forklare ting, så
folk hører efter

>Hvorfor ikke ... bare fortælle noget..?

Kig lige 70 centimeter nedad , og så samler vi alle kæberne op igen

>Alt i alt en katastrofe, IMO.

Endnu et argument for at glemme den glemte kanal

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-04 07:53

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Selv i 80'erne var humoren bedre (eller var den nu også det)

Jeg cutter lige alt andet i denne tråd væk, da dette citat er det vigtigste!
Nej det var den ikke !! De ting vi voldgrinede af i 80'erne, er ikke særlig
sjovt i dag, sammenlignet med nutidens hårde humor og "rappe replikker", der
kan jo være en hvis form for gensynets glæde, men selve jokesne virker tit
meget platte. Men husk på, at dengang var den platte humor nok ny, i forhold
til revyer og alt den slags gøgl, derfor lappede vi det i os. Jeg så for
nyligt et afsnit af Øb & Bøv - jeg var chokeret over hvor dårligt det var,
selvom jeg dengang syntes det var hylende morsomt.
.....John & Aage kan jeg nu stadig finde morsomme, selvom de første afsnit er
lidt tynde - 80'er igen.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 05-08-04 16:16

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

> [...]
>kan jo være en hvis form for gensynets glæde, men selve jokesne virker tit

Hmmmm - nu er Monthy Python jo ikke ligefrem fra dette årti, dem kan
jeg sgu' stadig ligge på maven af grin over - omend det nok er humor
på et "højrere" plan :)

>....John & Aage kan jeg nu stadig finde morsomme, selvom de første afsnit er
>lidt tynde - 80'er igen.

Og lige netop de to - finder jeg absolut tragikomiske ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-08-04 11:35

jan@fedtegreven.dk fik på mystisk vis skriblet følgende:

> Hmmmm - nu er Monthy Python jo ikke ligefrem fra dette årti, dem kan
> jeg sgu' stadig ligge på maven af grin over - omend det nok er humor
> på et "højrere" plan :)

Åh ja - og hvad ligger der på bordet lige foran mig? - såmænd Montys
enzyklo Pythonia

/Jakob

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-08-04 20:11

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Alt i alt en katastrofe, IMO.

Subscribe, men havde heller ikke ventet mig andet- med det team -
Dariodrengen&Co. Det eneste som reddede dem fra den totale katastrofe, var
at han ikke brød ud i sang :((.

Fra : Martin Sand.

Dato : 04-08-04 20:33

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
[snip en masse utilfredshed]

Det var en genudsendelse. Jeg så programmet på DR2 for... hmmm 3/4 år siden?
Det er ikke et bilprogram. Vel nærmere noget nostalgisk hyggesnak. At
speakeren annoncerede det som et bilprogram, er jo ikke programmets skyld.
Men jeg synes det var sjovt at se Wikke & Rasmussen igen. Jeg har ikke set
dem siden Voooldsom Volvo og Brdr. Bisp i midten af 80'erne!

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 22:45

> Det var en genudsendelse. Jeg så programmet på DR2 for... hmmm 3/4 år
siden?

Det tror jeg nu ikke - er du sikker på det....?

> Det er ikke et bilprogram.
> Vel nærmere noget nostalgisk hyggesnak. At
> speakeren annoncerede det som et bilprogram, er jo ikke programmets skyld.

Muligvis - men så er programmets titel efter min mening en anelse
misvisende.

> Men jeg synes det var sjovt at se Wikke & Rasmussen igen. Jeg har ikke set
> dem siden Voooldsom Volvo og Brdr. Bisp i midten af 80'erne!

Jeg holdt meget af showet dengang. Jeg var barn, og jeg syntes det var både
sjovt og spændende.

Jeg kender dem ikke godt nok til, at jeg kan sige, om jeg synes, de stadig
er gode - men deres performance i programmet var jeg ikke imponeret af. Og
deres 80´er-humor holder efter min mening ikke mere.

..... og så er der lige det der med, at der næsten ikke var noget om motor i
Motormagasinet..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-08-04 18:54

> siden?
>
> Det tror jeg nu ikke - er du sikker på det....?
-Klip-
Joe, jeg tror nu den er god nok, jeg så det ikke i går men i følge jeres
beskrivelser kan jeg også sige at jeg har set det før.
(Også på den hemmelige kanal svjh.)

Kent Nielsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 05-08-04 21:32

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg nu ikke - er du sikker på det....?

Joh ret sikker... med Dario som brugtvognsforhandler af italienske biler i
Københavns-området. Måske var det en redigeret udgave i forhold til
tidligere.. eller klippet sammen af flere tidligere episoder - og noget
andet udeladt. Kan ikke helt huske det, for jeg synes heller ikke det var SÅ
spændende dengang.

/Martin

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 06-08-04 00:44

On Thu, 5 Aug 2004 22:32:18 +0200, "Martin Sand." <feedback@privacy.net> wrote:

> [...]
>andet udeladt. Kan ikke helt huske det, for jeg synes heller ikke det var SÅ

Du tænker på "Den røde citron", der kørte på Zulu.

Fra : Martin Sand.

Dato : 08-08-04 14:40

wrote:

> Du tænker på "Den røde citron", der kørte på Zulu.

Du har garanteret ret...
Hedeslag!

/Martin

Fra : Peter C:\\

Dato : 05-08-04 13:48

> [...]
> Hej gutter
>
> Så løb første afsnit af DRs satsning Motormagasinet over skærmen for

Snip

> Alt i alt en katastrofe, IMO.

Ja det kan vi vist godt blive enige om.

Jeg har sendt en mail til DR2 hvor jeg foreslår at man skifter programmets
titel ud med "Wikke og Rasmussen - Intet nyt under solen" så man da i det
mindste ved hvad man har i vente hvis man af vanvare skulle få lukket op for
DR2 kl 20 de næste 7 onsdage.

Dem der kalder FCK´s 0-5 nederlag for en katastrofe så tydeligvis ikke
"Motormagasinet"
Skuffende..intet mindre end skuffende !

--
MVH Peter C:\