"Motormagasinet" kl. 20:00 DR2
Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 17:04

Så er det jo iaften kl. 20:00 på DR2
"Motormagasinet" har premiere.

Allerede nu gætter jeg på, at
i programmets 30 minutter vil vi få flg. at se:

1) En overentusiastisk Dario Campeotto
fortælle om 'disse prægtige franske maskiner'.
Stilen ER ligesom på plads.

2) Wikke & Rasmussen vil sikkert
på instrueret improviseret vis...være
'sjove', og lave indslag man knabt
kan grine ad eller finde interessant/oplysende.
De 'guldkorn' de måske kommer med,
er noget selv bil-ukyndige ikke
kan se noget nyt/brugbart i. Rent genbrug hele vejen.

3) Der er gensyn med "Voldsom Volvo".
I sig selv ganske uinteressant, og stilen
fra "soya i rullen"-dagene skal nok ridses
op endnu engang og blive en
retro-kvalmt indslag som tar' for
meget af udsendelsens tid.

-et 'motormagasin', som vil forsøge
sig i det sjove, men måske falder
helt til jorden pga. ironi, platheder
og måske på det jævne med det motorrelaterede.

Vi får se, jeg glæder mig faktisk ikke.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-08-04 19:02

> Vi får se, jeg glæder mig faktisk ikke.

Så du tænder kun for at kunne brokke dig senere...? Hvis du faktisk ikke
glæder dig, hvorfor så tænde...?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 19:29

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Så du tænder kun for at kunne brokke dig senere...? Hvis du faktisk ikke
> glæder dig, hvorfor så tænde...?

Fordi jeg ikke kan ta' fejl *S*.
Mage til lort skal man virkelig lede længe efter.
Jeg FIK jo ret i min negative forventninger
inden programstart.

Først løber de rundt med en gammeldags oliekande
og smører motorolie på hængsler.
Sjældent noget Hr. og Fru Jensen vil gøre, gætter
på, hvis der er problemer, så er det ikke hængslerne
til for/bagklap som oftest er i søgelyset.

Efterfølgende kan Hr. og Fru Jensen så
købe en ordentlig spandfuld 'hånd-rens'
til næste gang de skal smøre hængsler med
motorolie.

Så var der jo Dario og hans entusiasme fra '72.
Fin bil, bevares - men hvor var det en tynd omgang.

"køreskolen"....ej...sjovt ? lærerigt ?
-nej, blot noget som skal få de 30 minutter til at gå.

"Tannhaûser"...genbrug af værste skuffe.

-I mine øjne et fuldstændigt ligegyldigt
'motormagasin' som vel egentlig matcher
DR's standard iøvrigt.

Fra : Martin Sand.

Dato : 04-08-04 20:37

> Fordi jeg ikke kan ta' fejl *S*.
> Mage til lort skal man virkelig lede længe efter.
> Jeg FIK jo ret i min negative forventninger
> inden programstart.

Hvem tvinger dig til at se det?
Hvis vi skal brokke os over alt det vi er utilfredse med, så kunne vi ikke
bestille andet.
Råd:
- Flyt på en øde ø
- Ædr verden
- eller move on and get a life.

/Martin

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 21:22

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvem tvinger dig til at se det?

Det er der som du ved ingen der gør.
Men forventningerne kunne være høje,
men det viste sig på forhånd, at det
var så ringe som frygtet.

> Hvis vi skal brokke os over alt det vi er utilfredse med, så kunne vi ikke
> bestille andet.

Det er pissegodt at komme af med, især
når det vitterlig er en gang lort og ens
negative kritig er velbegrundet.

> Råd:
> - Flyt på en øde ø
> - Ændr verden
> - eller move on and get a life.

Hvorfor anbefaler du ikke en såkaldt tudekiks ?
Det er jo 'in'.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-04 22:43

Olesen skrev:

> Hvorfor anbefaler du ikke en såkaldt tudekiks ? Det er jo 'in'.

Herregud da.. hvis du er så sulten - værsågo' :

http://tuxx.dk/opendir/images/tudekiks.jpg

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Sand.

Dato : 05-08-04 21:29

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Herregud da.. hvis du er så sulten - værsågo' :
> http://tuxx.dk/opendir/images/tudekiks.jpg

Hehe... kunne være en fed gaveidé hvis man kunne købe dem.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-08-04 19:55

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Så er det jo iaften kl. 20:00 på DR2
>"Motormagasinet" har premiere.

Og det var så forhåbentligt det sidste vi så til den ynkelige
forestilling.

Godt det bliver sendt på den glemte kanal.

Selv Mikkel Tomsager lavede det bedre .....
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-08-04 20:22

Olesen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> Så er det jo iaften kl. 20:00 på DR2
> "Motormagasinet" har premiere.

Jeg må nok tilstå at det var med ved forsigtighed at jeg skiftede over på
DR2 for at se Motormagasinet. Mine forventninger var ikke særligt høje, men
det til trods blev de ikke engang indfriet :(

Det tekniske indslag var under ethvert lavmål. Selvfølgelig er det da
fornuftigt at smøre hængslerne men ligefrem at udråbe det til "det bedste
du kan gøre for din bil" er nok at overdrive lidt mere end en anelse.

Dernæst et indslag om hvordan man vasker fingrer. Jeg tror de fleste der
kunne finde på at rode med smøreolie, på et eller andet tidspunkt har haft
sorte fingre og mon ikke de havde success med at få dem rene endda?
(rensebenzin og opvaskemiddel når man altså ret langt med).

Så var der en eller anden bandit der stod og messede foran en værktøjstavle
(jeg fattede aldrig pointen).

Dernæst var Dario igang med Citroen Massaretien som jeg ganske vist er en
lækker bil, men indslaget var temmeligt tamt (IMO).

Så kom der køreskolen hvor ham den tekniske bandit skulle til at tage
kørekort igen. Jeg syntes personligt det var plat men det er så igen en
personlig holdning.

Herefter var der reruns af gamle 80'er serier og så måtte jeg nok tilstå at
jeg skiftede over på TV5 og så resten af dagens afsnit af CSI: Miami - den
der Hummer der er deri er jo stadigvæk lækker ;)

Jeg spår ikke den serie stor levetid...

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Henrik B.

Dato : 04-08-04 21:34

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> det til trods blev de ikke engang indfriet :(

Samme hér.....

> Det tekniske indslag var under ethvert lavmål. Selvfølgelig er det da
> fornuftigt at smøre hængslerne men ligefrem at udråbe det til "det bedste
> du kan gøre for din bil" er nok at overdrive lidt mere end en anelse.

Ja, og så bruger man sgu da ikke motorolie til at smøre med. Skidtet
indeholder små mængder syre. Skal man overhovedet bruge olie, skal det være
syrefri olie (f.eks. symaskineolie). Og så lige to dråber i dørlåsen!!?? Joh
tak, når så man næste gang har låst døren og putter nøglen i lommen, får man
en dejlig fed olieplet på bukserne.

> [...]
> sorte fingre og mon ikke de havde success med at få dem rene endda?
> (rensebenzin og opvaskemiddel når man altså ret langt med).

Vaskepulver - mere effektivt og så er det klaret ad én arbejdsgang.

M.v.h.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-08-04 06:47

Henrik B. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> [...]
> dørlåsen!!?? Joh tak, når så man næste gang har låst døren og putter
> nøglen i lommen, får man en dejlig fed olieplet på bukserne.

Rådet med at hælde motorolie i låsen er direkte farligt. Moderne billåse med
transponderudlæsning er ret følsomme og motorolien kan godt ødelægge
modtageren.

[...]

> Vaskepulver - mere effektivt og så er det klaret ad én arbejdsgang.

Oh - det vidste jeg slet ikke.
Skal det være Color eller Ultra eller er det lige meget? :D

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 07:42

> Vaskepulver - mere effektivt og så er det klaret ad én arbejdsgang.

Mad,salatolie er vejen frem. Og din "bedre ½del" bliver glad for de dejlig
bløde hænder du får :))).

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-08-04 08:15

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> faldt i søvn over
tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Mad,salatolie er vejen frem. Og din "bedre ½del" bliver glad for de dejlig
> bløde hænder du får :))).

Velkommen til dk.fritid.bil+husmor :D

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-04 20:07

Henrik B. wrote:

> Vaskepulver - mere effektivt og så er det klaret ad én arbejdsgang.

Jeg har prøvet maaaange forskellige håndrense teknikker (vaskepulver,
kaffegrums+sulfo, sand,osv), gennem tiden, og den bedste jeg har prøvet til
dato (og den jeg stadig bruger) er noget så simpelt som en grydesvamp og
alm. håndsæbe + varmt vand. Man skal bruge den ru side af svampen og det
fjerner ca. 99,99% af ALT møget, selv efter en laaang dag som
lastvognsmekaniker = meget sorte hænder
Det er billigt, nemt og effektivt (hov, det var vist hele tre ting, det går
virkelig ikke ... )

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : bilr

Dato : 06-08-04 09:51

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:<41114846$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> tak, når så man næste gang har låst døren og putter nøglen i lommen, får man

Jeg håber da ikke der er syre i din motorolie!
Det er der nok i spildolie, men den der frase "anvend en god syrefri
olie" er et levn fra dengang man i raffineringsprocessen anvendte
syre.
Det er maange år siden man er hørt op med det!

bilr