Sær fornemmelse - Bilsalg
Fra : Claus Fabritius

Dato : 04-08-04 16:03

Vil lige dele mine dybeste tanker med jer. Jeg har lige taget afsked med min
dejlige Uno Turbo. På den ene side er det rart med nogle penge til at købe
den næste bil, men alligevel er det sørgeligt at sige farvel efter den tid
vi har haft sammen.

Nu håber jeg ikke at der går alt for længe før afløseren til den bliver
fundet. Jeg satser på at det bliver en Fiat Punto GT2 fra 95/96, hvis ellers
ToldSkat vil give mig lov. Der er sendt forespørgsler på foreløbige
værdiansættelser ind på 4 forskellige biler. tre af dem ganske standard
GT'ere fra henholdsvis 94, 96 og 99. Derudover er der sendt en forespørgsel
ind på en 95'er med aircon og læder, så jeg får en idé om hvordan det
påvirker afgiften. Alle bilerne har kørt i omegnen af 100.000. Går alt vel
kører jeg snart rundt i en flot lille Punto :)
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Martin Sand.

Dato : 04-08-04 20:42

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> Går alt vel
> kører jeg snart rundt i en flot lille Punto :)

Ja, tragisk at man ikke kan nå højere bilglæder i et land som DK. "En flot
lille Punto".
Næh, stik mig en AMG Mercer eller noget M-Power eller noget andet med over
300 HK som ser fedt ud!

Jeg skal lige afklimatiseres efter en tur i udlandet.. damn sikke biler de
har adgang til!

/Martin

Fra : Claus Fabritius

Dato : 04-08-04 21:54

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ja, tragisk at man ikke kan nå højere bilglæder i et land som DK. "En flot
> lille Punto".

Jeg ved nu ikke om det er tragisk. Jeg tror nu at en Punto GT kan byde på
masser af køreglæde ligesom Uno Turbo'en gjorde. Jeg kunne sagtens vælge at
finde mig noget større, men nu kan jeg godt lide små hurtige biler og så er
Puntoen oplagt.

> Næh, stik mig en AMG Mercer eller noget M-Power eller noget andet med over
> 300 HK som ser fedt ud!

En Punto der vejer det halve og har halvt så mange heste kan nu også være
fint legetøj :) Ingen tvivl om at det kunne være fedt at køre rundt i en
Porche eller sådan noget, men jeg klarer mig nu nok med noget mindre. Jeg
kunne jo også bare flytte øst på, hvis jeg ville have noget større til de
samme penge, men jeg gidder ærligt talt ikke at skulle til Sverige for at få
en bil.

> Jeg skal lige afklimatiseres efter en tur i udlandet.. damn sikke biler de
> har adgang til!

Jeg har adgang til det samme, hvis jeg flytter 40-50 km øst på... :)
--
Claus Fabritius

Billøs stakkel

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 22:41

On Wed, 4 Aug 2004 21:42:14 +0200, "Martin Sand." <feedback@privacy.net>
wrote:

> [...]
>300 HK som ser fedt ud!
>
>Jeg skal lige afklimatiseres efter en tur i udlandet.. damn sikke biler de

Tja, så da en ferrari her i morges da jeg cyklede på arbejder der
tæskede op af en bakke, overhalede 3 biler og forsvandt for fulde
gardiner og det på danske plader.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-08-04 21:48

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, så da en ferrari her i morges da jeg cyklede på arbejder der
> tæskede op af en bakke, overhalede 3 biler og forsvandt for fulde
> gardiner og det på danske plader.

Ser en Ferrari hver dag, også på danske plader... :)

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-08-04 23:32

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ja, tragisk at man ikke kan nå højere bilglæder i et land som DK. "En flot
> lille Punto".

Det synes jeg dog ikke. Ofte vurderer "ignoranter" at små og billige biler
ikke kan være sjove og hurtige. Jeg vil mene at f.eks. en Toyota Corolla
Coupe, Fiat Uno Turbo, Sierra XR4i har væsentlig mere sjæl end et tysk
kraftværk med store bløde sæder, slap affjedring automatgear...

> Næh, stik mig en AMG Mercer eller noget M-Power eller noget andet med over
> 300 HK som ser fedt ud!

At have mange Hk er ikke altid vejen frem. Hvorfor tror du en Lotus Elise
blev præsenteret med kun 120 hk?

-M

Fra : Claus Fabritius

Dato : 06-08-04 08:06

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Coupe, Fiat Uno Turbo, Sierra XR4i har væsentlig mere sjæl end et tysk
> kraftværk med store bløde sæder, slap affjedring automatgear...

Kan du ikke nævne nogle biler jeg ikke har haft? ;) Jeg må dog sige at jeg
er enig med dig i at de byder på store køreoplevelser selvom bilerne er små.
Og selvom de ikke har så mange heste kan nogle af dem sætte langtr større
biler på plads. Så sent som i lørdags måtte en Cayenne V6 opgive at hænge på
Unoen på motorvejen. Det kan godt være at den lille kun har 122 heste, men
de har heller ikke så meget at flytte på.

> At have mange Hk er ikke altid vejen frem. Hvorfor tror du en Lotus Elise
> blev præsenteret med kun 120 hk?

Der nævnte du lige en af drømmebilerne. Den står meget højt på ønskelisten,
selvom den sikkert er ubrugelig i hverdag. Den kostter naturligvis også
langt mere end de andre biler jeg har haft og de næste jeg skal have, men så
har man jo forventningens glæde.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Henrik B.

Dato : 04-08-04 21:37

> [...]

> ind på en 95'er med aircon og læder, så jeg får en idé om hvordan det
> påvirker afgiften. Alle bilerne har kørt i omegnen af 100.000. Går alt vel

Biler over 8 år, må evt. udstyr ikke medregnes i afgiftsfastsættelsen - kun
bilens generelle stand.

M.v.h.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 04-08-04 21:49

> Biler over 8 år, må evt. udstyr ikke medregnes i afgiftsfastsættelsen -
kun
> bilens generelle stand.

Og jeg vil så finde ud af om det holder i praksis :)
--
Claus Fabritius

Billøs stakkel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-08-04 07:27

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> forespørgsel
>
> Biler over 8 år, må evt. udstyr ikke medregnes i afgiftsfastsættelsen -

Hvad hvis de er under 8 år?
Så er det bare fuld smæk med hensyn til ekstra udstyret?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Henrik B.

Dato : 05-08-04 10:28

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4111d31d$0$247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> kun
>
> Hvad hvis de er under 8 år?
> Så er det bare fuld smæk med hensyn til ekstra udstyret?

Jeg vil ikke kalke det "fuld smæk". Det afhænger også af hvor vågne de er.

M.v.h.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-08-04 10:46

> [...]
afgiftsfastsættelsen -

> Jeg vil ikke kalke det "fuld smæk". Det afhænger også af hvor vågne de er.

Dvs man kan godt slippe afsted med at binde dem priserne fra en tilsvarende
uden ekstra udstyr på ærmet?
Jeg kigger lidt på en A3 Turbo - dem er der jo bunkevis af ved vores nabo
til syd spækket med ekstra udstyr. Herhjemme er der jo ikke liige så mange
turboer på bilbasen.

Så var det jo fristende :)

--
/Dennis