ABS og BMW 325iX
Fra : Zemich

Dato : 04-08-04 14:34

Hej folkens.
Så er jeg blevet den glade ejer af en BMW 325iX fra 87.
Den kører ganske glimrende men jeg har nogle problemmer med
ABSen, den virker nemlig overhoved ikke.
Der er ingen lampe der lyser i instrumentbordet.
Har i nogle forslag til hvad det kan være?

Mvh Tommy

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-08-04 15:39

Zemich wrote:

> [...]
> ABSen, den virker nemlig overhoved ikke.
> Der er ingen lampe der lyser i instrumentbordet.
> Har i nogle forslag til hvad det kan være?

Du kører for pænt?

ps: lampen lyser kun ved start, og ved at abs er i brug?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 18:19

> ABSen, den virker nemlig overhoved ikke.
> Der er ingen lampe der lyser i instrumentbordet.
> Har i nogle forslag til hvad det kan være?

Man har vel pillet pæren ud for ikke at vise at ABS'en har en fejl.
Ofte er fejlen en defekt sensor ved et af hjulene

--
Tom

Fra : ///JJ

Dato : 04-08-04 19:29

Zemich wrote:
> [...]
> ABSen, den virker nemlig overhoved ikke.
> Der er ingen lampe der lyser i instrumentbordet.
> Har i nogle forslag til hvad det kan være?

Som Tom skrev, er det ofte føleren der er gået i stykker. Så går hele
systemet ud af drift. Føleren mener jeg koster småpenge.

///JJ

Fra : Henrik B.

Dato : 04-08-04 21:39

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Som Tom skrev, er det ofte føleren der er gået i stykker. Så går hele
> systemet ud af drift....

Dårlig konstruktion.

M.v.h.

Fra : ///JJ

Dato : 04-08-04 22:55

Henrik B. wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Dårlig konstruktion.

??
ABS-systemet kan jo ligesom ikke virke hvis føleren ikke virker..... Jeg kan
ikke se det er dårlig konstruktion.
I øvrigt bliver du gjort opmærksom på at der er noget galt ved, at når du
bremser den sidste meter før stilstand aktiveres ABS.

Mvh
///JJ

Fra : Henrik B.

Dato : 04-08-04 23:01

> [...]
> I øvrigt bliver du gjort opmærksom på at der er noget galt ved, at når du
> bremser den sidste meter før stilstand aktiveres ABS.

Igen, dårlig konstruktion. Jeg kører rundt med en defekt ABS-sensor på
venstre baghjul (skal skiftes i morgen). Min ABS fungerer da alligevel...

M.v.h.

Fra : ///JJ

Dato : 05-08-04 04:53

Henrik B. wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Igen, dårlig konstruktion. Jeg kører rundt med en defekt ABS-sensor på
> venstre baghjul (skal skiftes i morgen). Min ABS fungerer da
> alligevel...

Hvorfor så gøre noget ved det?

Mvh
///JJ

Fra : Henrik B.

Dato : 05-08-04 10:30

> Hvorfor så gøre noget ved det?

Fordi det irriterer mig at jeg får advarslen om fejlen hver gang jeg
starter. Og derudover ABS-pumpen i bremsen indimellem, lige før jeg standser
helt, eller ved igangsætning.

M.v.h.