Bil ødelagt af kommunen?
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 10:59

Hej, er der nogen som har oplevet, at jeres bil er blevet ødelagt af jeres
respektive kommune, f.eks. i forbindelse med vejarbejde, og kommunen
efterfølgende har betalt for reperation, eller har nægtet at betale?

Mvh.
B.T. Journalist David Foli
Svar: erstat snabela med @

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-08-04 11:49

"David Foli" <dafsnabelabt.dk> wrote in message
> Hej, er der nogen som har oplevet, at jeres bil er blevet ødelagt af jeres
> respektive kommune, f.eks. i forbindelse med vejarbejde, og kommunen
> efterfølgende har betalt for reperation, eller har nægtet at betale?

Jeg kører p.t. en sag mod holstebro kommune p.g.a et hul i vejen som ikke er
afsluttet endnu.
Det er det mest firkantede jeg har været udefor - der skal en taksator ud
at kigge på en fælg hvor opretningen koster 600dkk (det er mest af princip
jeg kører sagen - jeg kunne såmen godt betale de 600 men jeg mener ikke at
det kan være rimeligt at jeg skal bøde fordi der er et stort hul i vejen der
ikke er blevet udbedret.) -det er efter min mening lidt resource spild for
et så lille beløb. Men de stakkels taksatoere mangler vel noget at lave ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Rander

Dato : 04-08-04 19:27

Wed, 4 Aug 2004 11:58:50 +0200 brugte David Foli 9 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Hej, er der nogen som har oplevet, at jeres bil er blevet ødelagt af jeres
>respektive kommune, f.eks. i forbindelse med vejarbejde, og kommunen
>efterfølgende har betalt for reperation, eller har nægtet at betale?

For ca. 11 år siden var jeg passager i en bil, hvor vi skulle ned af
sydmotorvejen. Næsten lige i starten af motorvejen ude i Valby kørte der en
græsslåmaskine i midterrabatten, der fik slynget en sten op. Stenen slog
hul i pyntelisten over forruden, der så fik en ordentlig revne (2 cm
længere nede, og stenen havde siddet lige i panden på forsæde-passageren).

Bilens ejer standsede naturligvis med det samme (vist lige så meget af
skræk) og fik snakket med føreren af gråsslåmaskinen. Da vi kom hjem en uge
efter lå der er brev til ham at han bare skulle få lavet forruden og så
oplyse et rekvisirionsnummer til mekanikeren, der så ville sende regningen
direkte til kommunen.

At bilen så på hjemvejen brød sammen og måtte køres på ladet af en
Falckvogn fra Falster og hjem er en helt anden historie...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Erfaring er det, der gør det muligt for os at gentage vores
fejltagelser med større finesse. (Derwood Fincher)