2 "ens" biler, så stor forskel
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 00:46

Kære NG

som bekendt for jeg da en del biler mellem mine hænder på arbejdet og
har da her i den seneste tid undret mig lidt over en halvspøjst fænomen,
men i kender måske en forklaring på det.

På mit arbejde har de 2 Toyota sportsvans

1:
Årgang 2000 med da 80-82.000 på tælleren

2:
Årgang 1998 med 185500 på tælleren

Begge biler er en 2.0 udgave.

Det sjove det er at den ældre udgave føles så utroligt mere livlig og
som om at den "nemmere" vil flytte sig fra stilstand, med andre ord som
om at den har et højere kraftoverskud i toppen. Mens at den nyere dog
stadig godt kan flytte sig, dog skal bruge lidt mere tid på det.

Det vriker så også absolut somom at den nyere har mere kraft i bunden.

Men dette kan jeg ikke få til at give mening med mindre at Toyota har
skiftet motor i sportsvansne ind imellem de 2 perioder. Og at dømme på
de præstationer der er stillet op (og er ens for begge biler) er der dog
ikke noget der tyder på det.

Men kan det virkelig passe at der kan og bør være sådan en forskel
såfremt at der ikke er ændret noget fra Toyotas side, eller er det bare
kilometer forskellen der spiller ind??.
Flemming Jacobsen

Fra : _Carsten_

Dato : 04-08-04 08:34

Den Sportsvan jeg havet fra 98 var der sgu liv i, den var lyn hurtig, da jeg
var i Tyskland der fik jeg Speedometer nålen op på over 220 Km/t og det er
det sidste tal på skiven, jeg fik nålen kørt hele skiven ud, så jeg ved
faktisk ikke hvor hurtigt jeg kørte 230 - 240 Km/t.

Mange troede at her kom en langsom varevogn, hold kæft hvor har jeg taget
mange Brian typer i optrækket i diverse lyskryds

Carsten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-08-04 08:55

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mange troede at her kom en langsom varevogn, hold kæft hvor har jeg taget
> mange Brian typer i optrækket i diverse lyskryds

Hej Carsten

Jeg tror nok at du skal få tjekket speedometeret

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-08-04 08:56

_Carsten_ fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]
> Km/t og det er det sidste tal på skiven, jeg fik nålen kørt hele
> skiven ud, så jeg ved faktisk ikke hvor hurtigt jeg kørte 230 - 240

LOL - der kan man da tale om en seriøs speedometerfejlvisning. Du kan
være ganske sikker på at du ikke har været bare i nærheden af 220 km/t!
Sportsvan (Picnic) fra 1998 med 2 liters motor har tophast. på 180 km/t -
og selv med en motor der har en del ekstra heste udover de std. 129 kommer
du ikke i nærheden af 220 km/t.

(sammenlign evt. med Zafira OPC med 200 hk - den kan på papiret køre
220 km/t)

/Jakob

Fra : _Carsten_

Dato : 04-08-04 09:24

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og selv med en motor der har en del ekstra heste udover de std. 129 kommer

Klart den kan køre over 200 km/t
Min Avensis 1,8 kunne køre 190 Km/t så kan en SportsVan med en 2.0 også køre
over 200 Km/t.
Min Toyota Corolla 1,3 kan køre170 Km/t

Carsten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-08-04 09:38

> Klart den kan køre over 200 km/t
> Min Avensis 1,8 kunne køre 190 Km/t så kan en SportsVan med en 2.0 også
> [...]

Hej Carsten

Hvad har du tjekket speedometerene med ?

I min varevogn (Toyota Previa) har jeg haft den til at vise 200km/t, alt
imens min GPS sagde 178km/t

Der kan altså være en voldsom fejlvisning - og den bliver ofte meget værre
ved høje hastigheder

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : _Carsten_

Dato : 04-08-04 09:44

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> imens min GPS sagde 178km/t
>
> Der kan altså være en voldsom fejlvisning - og den bliver ofte meget værre

Har kørt sammen med andre som også kørte over 200 og så kan man godt mærke
om man køre 180 eller 210.
Den Sportsvan jeg købte var Demo Bil hos Forhandleren, så måske var der
pillet ved den, der sider vel chip i, som har fået et lille pift

Carsten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-08-04 09:53

> [...]
> Den Sportsvan jeg købte var Demo Bil hos Forhandleren, så måske var der
> pillet ved den, der sider vel chip i, som har fået et lille pift

Hej Carsten

Ja, du har helt ret i at man kan mærke forskel på 180 kontra 210km/t, men
jeg
vil stadigvæk mene at du - bare for sjov - skulle få tjekket dit
speedometer.
Det kommer jo også an på hvad man har at sammenligne de 210km/t med - de
fleste (især japanere) viser for meget.

Som sagt min Previa viser 200 ved 178km/t , hvorimod BMW'en viser 230
ved 235km/t

Nu kan jeg egentlig ikke huske om der er km-pæle på motorvejen (det er der
vist
ikke ?), men prøv at find noget andet - f.eks. afkørselsskilte, hvor der er
1 km
imellem og tag tid på hvor lang tid det tager at køre den kilometer (med
konstant
hastighed) og divider 3600 med de sekunder det tog at køre det - det kan da
give et lille hint om hvor galt det, måske, står til

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : _Carsten_

Dato : 04-08-04 09:57

> [...]
da
> give et lille hint om hvor galt det, måske, står til

Nu har jeg den så ikke mere, men jeg har kørt fra vogne som ligger i den
mere pæne ende af sports skalaen for "alm" personbil.

Carsten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-08-04 10:01

> Nu har jeg den så ikke mere.......................,
> Carsten

kørte den fra dig ?

Det var ellers ærgeligt, det kunne ha' været sjovt at få opklaret

En anden ting, er at det samme gælder 45 knallerter - man hører tit
folk sige at deres PGO, Jog eller hvad det nu er, kører mindst 90km/t
- jeg tror så at disse speedometre er mindst lige så optimistiske som
i biler

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-08-04 20:09

Brian S Jensen skrev:

> [...]
> folk sige at deres PGO, Jog eller hvad det nu er, kører mindst 90km/t -
> jeg tror så at disse speedometre er mindst lige så optimistiske som i

De er mere optimistiske

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 13:03

> Har kørt sammen med andre som også kørte over 200 og så kan man godt mærke
> om man køre 180 eller 210.

Hmm..

> Den Sportsvan jeg købte var Demo Bil hos Forhandleren, så måske var der
> pillet ved den, der sider vel chip i, som har fået et lille pift

Glem alt om det.

Glem også ALT om, at den kører over 200 km/t på vandret vej og i neutral
vind.

Fejlvisningen er sikkert ret stor - og formentlig har du kørt ned ad bakke,
da du kørte "speedometer-230/240 km/t".

Jeg kan fortælle dig, at motoren i en Sportsvan 2.0 med standard-gearkasse
snurrer med 7.000 o/min ved 240 km/t.

Det KAN den slet ikke, da der er begrænser på motorens omdrejninger - så det
er så let med det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-08-04 14:02

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> [...]
> snurrer med 7.000 o/min ved 240 km/t.
>
> Det KAN den slet ikke, da der er begrænser på motorens omdrejninger - så

Hvad er det for en tøse begrænser ;)
Mener først GTI'en tager begrænsninger lidt over 7k RPM

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:37

On Wed, 4 Aug 2004 14:02:59 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> [...]
>snurrer med 7.000 o/min ved 240 km/t.
>
>Det KAN den slet ikke, da der er begrænser på motorens omdrejninger - så det

Så træder den begrænsing i hvert fald først ind efter 6000 RPM
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-08-04 20:15

> [...]
>snurrer med 7.000 o/min ved 240 km/t.
>
>Det KAN den slet ikke, da der er begrænser på motorens omdrejninger - så det

Testede lige et af speedometrene på en af firmaet Sports-Vans op mod en
af de der fart måler tavler. Tavlen sagde 59 mens at Speedometeret sagde
ca 65.
Flemming Jacobsen

Fra : Deaster

Dato : 04-08-04 10:02

> [...]
> >

> Klart den kan køre over 200 km/t
> Min Avensis 1,8 kunne køre 190 Km/t så kan en SportsVan med en 2.0 også

Nope:
For Sportsvan årgang 200:

Acceleration 0-100 km/t :
10,8 s

Tophastighed :
180 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1.997 ccm

Effekt :
129 HK

Drejningsmoment :
178 NM

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-08-04 10:14

Deaster fik på mystisk vis skriblet følgende:
> "_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Nope:
> For Sportsvan årgang 200:
>
> Acceleration 0-100 km/t :
> 10,8 s
>

> Tophastighed :
> 180 km/t
>

> Antal cylindre :
> 4
>

> Slagvolumen :
> 1.997 ccm
>

> Effekt :
> 129 HK
>

> Drejningsmoment :
> 178 NM

Lige præcis! Jeg tog data fra en picnic i stedet for, da jeg ikke kunne finde
en sportsvan fra 1998.

/Jakob

Fra : _Carsten_

Dato : 04-08-04 10:16

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> For Sportsvan årgang 200:
>
> Acceleration 0-100 km/t :
> 10,8 s

Så langsom var min bestem ikke, den var hurtiger end den Avensis jeg havet
fra 1999. og den er vis god 9 sek. om det.

> Tophastighed :
> 180 km/t

Ja den holder så heller ikke på min.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 10:56

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Så langsom var min bestem ikke, den var hurtiger end den Avensis jeg havet
> fra 1999. og den er vis god 9 sek. om det.

Så har elastikken vist også været lagt dobbelt i din ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Deaster

Dato : 04-08-04 11:18

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Så langsom var min bestem ikke, den var hurtiger end den Avensis jeg havet
> fra 1999. og den er vis god 9 sek. om det.

Tjaa, hvis du har været ligeså "optimisitisk" vedr. dens acc.
evne/tophastighed som Sportsvanens, sååå.

> Ja den holder så heller ikke på min.

Nej, det er klart, din har så nok været en af de specielmodeller som kan
noget helt særligt.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 13:11

> Ja den holder så heller ikke på min.

Det er sjovt, som man nogle gange snakker med personer om deres biler - hvor
de ikke vil høre.

Tilsyneladende betyder det meget for nogle personer, at deres biler er så og
så hurtige.

Den er ret kvik sådan en Sportsvan - ingen tvivl om det - men klap nu lige
hesten lidt, ikke..?

Den kan IKKE køre over ægte 200 km/t, og den kan IKKE køre 240 km/t ned ad
den vildeste bakke.

Forklaringen har jeg skrevet til dig ovenfor.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-08-04 13:37

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> de ikke vil høre.
>
> Tilsyneladende betyder det meget for nogle personer, at deres biler er så og

Den eneste sikre metode er at køre så hurtigt man kan forbi en
fartkontrol. Der er besøgstid foran skolerne i denne sure tid.
Så er dokumentationen da 112% iorden :|

> [...]
> den vildeste bakke.
>
> Forklaringen har jeg skrevet til dig ovenfor.

På papiret skulle min Carina løbe 200km/t på toppen (ved 5681rpm i 5.
iflg rulleomkreds, gearing osv), men jeg har under ingen
omstændigheder tænkt mig at forsøge og da der er monteret en spoiler
bagpå og bredere dæk end nødvendigt er topfarten nok ikke over 180km/t
anyway.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 13:49

> På papiret skulle min Carina løbe 200km/t på toppen (ved 5681rpm i 5.
> iflg rulleomkreds, gearing osv),

Fuldkommen korrekt...

Dermed også 6818 o/min ved 240, da den er en anelse højere gearet end
Picnic/Sportsvan.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-08-04 13:59

Jan W. Nielsen wrote:

> Fuldkommen korrekt...

Ja det er nøje beregnet ;)

> Dermed også 6818 o/min ved 240, da den er en anelse højere gearet end
> Picnic/Sportsvan.

Det er jo også en sparebil.

Jeg håber sandeligt ikke den kan løbe 6818, det røde begynder ved 6300
og der løber den blot 222km/t (211km/t v. 6000).

Mon der er noget der hedder en begrænser i sådan et TCCS tændingssystem?

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 14:04

> Jeg håber sandeligt ikke den kan løbe 6818, det røde begynder ved 6300
> og der løber den blot 222km/t (211km/t v. 6000).

> Mon der er noget der hedder en begrænser i sådan et TCCS tændingssystem?

Jeps - udover at al viden og logik om biler modstrider det, som Carsten
skriver om den pågældende Sportsvan, så er det også dét, der gør historien
helt gak-gak.

Der er en stor fejlvisning på bilen - men det har Carsten formentlig ikke
været klar over, hvorfor den har virket forbasket hurtig, som den lige strøg
over 200 km/t.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:41

On Wed, 4 Aug 2004 14:48:57 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Fuldkommen korrekt...
>
>Dermed også 6818 o/min ved 240, da den er en anelse højere gearet end
>Picnic/Sportsvan.

Men nu vi snakker gearing så fandt jeg ud af at en Toyota Combivan eller
Corolla Verso om man vil er rimelig langbenet. Den render uden problemer
50 Km/t i første gear og 100 i anden, og så er vi ikke engang nået til
det røde felt.

Synes dog det er lidt sundsygt at lave en sådan bil så langbenet, men
ok, de forventer åbenbart at man laver en del start/stop eller
overhalinger i den .
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 09:41

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Corolla Verso om man vil er rimelig langbenet. Den render uden problemer
> 50 Km/t i første gear og 100 i anden, og så er vi ikke engang nået til

Ved 100 i 2. gear er min ikke nået ret meget mere end 5500 rpm... Min
begrænser ligger omkring 6500-6600 rpm

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-04 09:53

Bjørn wrote:
> "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Ved 100 i 2. gear er min ikke nået ret meget mere end 5500 rpm... Min
> begrænser ligger omkring 6500-6600 rpm

Selvf, dine propper er jo osse sådan nogen små ynkelige nogen på
166ccm ;) dit svinghjul er nok også noget lettere når det bliver
puffet hver 120grader istedet for mandige 180 dvs dine plejlstænger
osv er også lettere og spinklere så man kan køre en anelse længere op.

Er der faste løftere på sådan en V6'er? Hvis den skal op til 8000 duer
det nok ikke med det hydrauliske.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-08-04 09:54

Roberto Saldo wrote:

> Selvf, dine propper er jo osse sådan nogen små ynkelige nogen på 166ccm

Der skal selvf stå 416ccm inden jeg får hug.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 12-08-04 07:45

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Selvf, dine propper er jo osse sådan nogen små ynkelige nogen på
> 166ccm ;) dit svinghjul er nok også noget lettere når det bliver

Begge mine biler løber da 110-20 stykker i 2.gear, inden
omdrejningsbegrænseren sætter ind.
Og "propperne" i dem er da kun på ca. 500 ccm, og der er kun fire af dem.

Tror egentligt det er meget normalt, havde også en '97 626'er der også kunne
løbe 110 i 2.gear (også 2 liters).

/Morten
Vectra '94 2,0 8v
406 st.car '00 2,0 16v

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 18:27

> Vectra '94 2,0 8v
> 406 st.car '00 2,0 16v

Har du i grunden prøvet at køre de to biler så du kan se, hvilken der er
hurtigst..?

Eller har du en fornemmelse..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-08-04 22:51

On Tue, 17 Aug 2004 19:27:27 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Har du i grunden prøvet at køre de to biler så du kan se, hvilken der er
>hurtigst..?
>
>Eller har du en fornemmelse..?

Jeg har haft prøvet at kører i begge biler og den ældre udgave, altså
den fra 2000 er hurtigere.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 06:43

> Jeg har haft prøvet at kører i begge biler og den ældre udgave, altså
> den fra 2000 er hurtigere.

Øhhh - hvad for noget..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-08-04 07:33

Jan W. Nielsen wrote:

> Øhhh - hvad for noget..?

Ja det er jo de ekstra kilo og den aerodynamiske kasse bagpå pegøjten
der lige bareberer flere sekunder af!!

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-08-04 23:11

On Wed, 18 Aug 2004 07:42:32 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Øhhh - hvad for noget..?

Never MInd, troede at du havde svaret på mit spørgsmål angåeden de 2
sportsvans *G*
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:38

On Wed, 4 Aug 2004 11:01:56 +0200, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

>Nope:
>For Sportsvan årgang 200:
>
> Acceleration 0-100 km/t :
> 10,8 s
>

> Tophastighed :
> 180 km/t
>

> Antal cylindre :
> 4
>

> Slagvolumen :
> 1.997 ccm
>

> Effekt :
> 129 HK
>

> Drejningsmoment :
> 178 NM

Hvor pokekr finder i de tal henne. Det er aldrig lykkedes mig at finde
dem
Flemming Jacobsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-08-04 21:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Hvor pokekr finder i de tal henne. Det er aldrig lykkedes mig at finde
> dem

www.biltorvet.dk ->bil guider ->brugtbil guiden

Viola - så har du den fine liste :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 22:34

On Wed, 4 Aug 2004 22:15:20 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

>www.biltorvet.dk ->bil guider ->brugtbil guiden
>
>Viola - så har du den fine liste :)

Bare ærgeligt at der ikke lige er antal omdrejninger med, altså ved
hvilke omdrejninger at det vidste antal HK og moment er til stede.
Flemming Jacobsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-08-04 10:16

> [...]
>>

> Klart den kan køre over 200 km/t
> Min Avensis 1,8 kunne køre 190 Km/t så kan en SportsVan med en 2.0

Hvis du er ironisk skinner det meget dårligt igennem (men det må du være).
Hvis du mener det seriøst ... tjah

/Jakob

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-08-04 10:22

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4110a94b$0$35885> > Klart den kan køre over 200 km/t

> Hvis du er ironisk skinner det meget dårligt igennem (men det må du være).
> Hvis du mener det seriøst ... tjah
>
> /Jakob

Hej

Der har bare været monteret 3-dobbelt KN-filter samt turbo fløjte fra
Thansen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-08-04 10:27

Brian S Jensen fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]
>
> Hej
>
> Der har bare været monteret 3-dobbelt KN-filter samt turbo fløjte fra

<Wroooouuum_med_et_skær_af_billig_hyl.mp3>

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 10:58

> [...]
>
> Klart den kan køre over 200 km/t
> Min Avensis 1,8 kunne køre 190 Km/t så kan en SportsVan med en 2.0 også

Jeg har med solen og vinden i ryggen samt en god portion hjemve set en
Avensis 1.8 (årg '98, 110hk) rende i det røde felt i 5.....

Ud af lige vej skulle den på daværende tidspunkt ikke kæmpe ret meget for at
vise 200 på speedo... Hvad den har vist på GPS er jeg ikke sikker på, men
svjh over 190km/t...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Henrik B.

Dato : 04-08-04 21:58

> [...]

> og selv med en motor der har en del ekstra heste udover de std. 129 kommer

Øøøh, 2,0 = 150 Hk.

M.v.h.

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-08-04 22:06

> Øøøh, 2,0 = 150 Hk.

Nu snakker du igen om noget du ikke ved noget om
den gamle har 129 hk mens den nye har de 150 hk.

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-08-04 22:29

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu snakker du igen om noget du ikke ved noget om
> den gamle har 129 hk mens den nye har de 150 hk.

Jep.

M.v.h.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 23:48

On Wed, 4 Aug 2004 23:28:57 +0200, "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk>
wrote:

>"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

>Jep.

Og de neye VVT-i motorer er momentsvage ved lave omdrejninger,
ihvertfald sammenlignet med de ældre sportsvans.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 19:18

> [...]
>
> Mange troede at her kom en langsom varevogn, hold kæft hvor har jeg taget
> mange Brian typer i optrækket i diverse lyskryds

No way
Har selv haft Kontor Syd's sportsvan liggende efter mig. Den kørte ca. 175
Km/t og han kunne ikke hente mere ud af den, det var ganske tydeligt.
Der skal vel 200 HK til at få sådan en kasse op på 240 rigtige Km/t på lige
vej - vindstille osv.

Desuden stiger antallet af heste ikke bare. Når man kommer over et vist RPM
så dør motoren bare fordi HK kurven knækker voldsomt nedad. Så ved 240
rigtige km har motoren ikke engang 50 HK......det er helt urealistisk.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 09:10

> Kære NG
>
> B.la B.la

sportsvansne !!!!

Hvad er en Sport svans ???

Og hvad laver de når de er i flertal "sportsvansne" ?

Deltager de i OL og hvornår sendes det ??

Svarene svæver i luften !!!

Jens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:43

On Wed, 4 Aug 2004 10:09:56 +0200, "Olesen"
<lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>sportsvansne !!!!
>

>Hvad er en Sport svans ???

Det skulle læses som i flertal Sports-Vans, eller er det mere korrekt
dansk at have skrevet sport-vans??
Flemming Jacobsen