Hvilken bil?
Fra : Jens Maigaard

Dato : 03-08-04 22:25

Hej,

Jeg er begyndt at kigge lidt efter en bil - jeg har ingen anciennitet i
forsikringssammenhæng, så den skal være billig nok til at turde køre uden
kasko - det vil sige <30k. Den skal holde i noget der ligner tre år.

Jeg kommer til at køre 20-40 km om dagen og 400-500 km ture et par gange om
måneden.

Krav/ønsker:

God benzinøkonomi
Pålidelighed - jeg har ingen mekanikerevner overhovedet, og vil have en bil
der starter hver morgen.
Billig vedligeholdelse - altså ikke noget med 1000 kroner for et nyt
blinklys

Og så skal den helst ikke være direkte farlig at køre i.

Kan det overhovedet lade sig gøre? Nogle mærker/modeller/årgange man skal gå
efter eller holde sig fra?

MVH

Jens Maigaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-08-04 08:13

Jens Maigaard wrote:

> Kan det overhovedet lade sig gøre?

NEJ

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-08-04 09:20

"Jens Maigaard" <jensmDET_HER_SKAL_VAEK@privat.dk> skrev :

>Kan det overhovedet lade sig gøre? Nogle mærker/modeller/årgange man skal gå
>efter eller holde sig fra?

det kommer da an på hvad du definerer som god økonomi

hvis du er tilfreds med 12-13 på literen er der masser af biler , i
omtalte prisklasse, der kan klare dit behov

herunder også billig at holde i drift

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jens Maigaard

Dato : 04-08-04 19:43

> [...]
>
> hvis du er tilfreds med 12-13 på literen er der masser af biler , i
> omtalte prisklasse, der kan klare dit behov

Tak for svaret - jo, 12-15 km/l er ok. Det jeg er mest urolig for, er at
købe en bil, der konstant skal repareres fordi jeg ved for lidt om det.
Motorstørrelse og blæreværdi er mindre vigtigt. Er der nogle mærker/årgange,
der er kendte som "gode køb"?

MVH

Jens

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-08-04 20:18

"Jens Maigaard" <jensmDET_HER_SKAL_VAEK@privat.dk> skrev :

>Tak for svaret - jo, 12-15 km/l er ok.

velbekomme dig ;)

>Det jeg er mest urolig for, er at købe en bil, der konstant skal repareres
>fordi jeg ved for lidt om det.

Jeg var lige ved at køre frem med remsen om at du burde hitte dig en
flot Sierra, eller Rekord, da disse biler er enddog meget billige at
holde kørende, da de 1: sjældent går i stykker, 2: er uhyggeligt
billige at finde stumper til 3: er tæske nemme at reparere på.

En god sierra 1.6, eller 1.8'er - er jo vitterligt til at hitte, hvis
man ved hvor de er - Rekorderne er sværere at finde, da de er
sindssygt eftertragtede, og er solgt før man har sat en til salg

Når så jeg er kommet forbi mine kæpheste, er der søreme da også andre
go'fine biler at finde, nede i det prislag du søger, men der er også
pokkers mange lig i mellem dem.

Jeg har en uvane (*1) med at hitte guldkornene, både fordi det er
sjovt, og tiden jo skal gå med et eller andet, så ungerne og de andre
i familien, er jo svært glade for det

*1 kig på gruppens sider
http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/koeb_salg.htm

disse biler triller fint i familiens skød, svogeren har den der 8700
kroners sierra, brormanden den sierra til 4000, som vi dog har kastet
lidt flere penge i , jeg har lige givet husvaranen en Scorpio, der har
stået mig i 15kkr, som nysynet, og kører selv dagligt 2-400km, i den
gamle blå Rekord stationcar - så man kan da hitte gode biler i den
prisramme, men fair nok - er man selv ukyndig, og ikke har en der kan
række en hånd, er risiko'en for en misser søreme også tilstede

det er jo det som f.eks BT-Bilsalg, der i dag har nyt navn, jo lever
højt på.

Kig lidt tilbage i gruppen, og du kan finde f.eks nysynet.dk's biler
omtalt - han er også deromkring i priserne, og bilerne ser nogenlunde
reelle ud , omend jeg ikke selv har set dem tæt ved

>Motorstørrelse og blæreværdi er mindre vigtigt. Er der nogle mærker/årgange,
>der er kendte som "gode køb"?

Joehhh .... f.eks Sierra 90-92 plejer at være gode, de har også et
brag af en motor, en GolfII i flot stand er heller ikke tosset, men
reelt set for højt prissat, og så er der jo Toyota/Mazda, men dem
kender jeg ikke selv, da jeg ikke er til japanske biler.

--
jan@Fedtegreven.dk