/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Banke/klikkelyde i Golf 3 motor
Fra : Anders


Dato : 03-08-04 21:06

hej med Jer.

Har en Golf 3 1,8 fra 1996.
Den har såden en klikkende/raslende lyd fra motoren.
Når den så får fuld gas, kommer der også lidt høj tændingsbanken..
(begge lyde lyder som de kommer fra samme sted)
Jeg har prøvet med speciel rensevæske i benzinen..
Har i nogen forslag?

Anders

 
 
Olesen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 03-08-04 21:13


"Anders" <andersh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:e0c7094f.0408031205.ee8985d@posting.google.com...
> hej med Jer.
>
> Har en Golf 3 1,8 fra 1996.
> Den har såden en klikkende/raslende lyd fra motoren.

Er det i tomgang ?
Så er den måske for lav.
Ellers ved jeg ikke...



Ukendt (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-04 20:05

"Anders" <andersh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:e0c7094f.0408031205.ee8985d@posting.google.com...
>
> Har en Golf 3 1,8 fra 1996.

Ditto! http://www.golf.nygaard-pedersen.dk/sv.htm

> Den har såden en klikkende/raslende lyd fra motoren.
> Når den så får fuld gas, kommer der også lidt høj tændingsbanken..
> (begge lyde lyder som de kommer fra samme sted)

Det har min også haft i hvert fald de sidste 40-50.000 km.

> Jeg har prøvet med speciel rensevæske i benzinen..

Det har jeg også - uden resultat.

> Har i nogen forslag?

Se min tråd fra 19/7 med overskriften "Benzinkvalitet DK, A, I, F & CH"

Tilsyneladende er der en sammenhæng mellem benzinkvaliteten/bankefastheden
(oktan) og så fænomenet.

Jeg har prøvet at skifte et slidt strømfordelerdæksel og rotor men helt uden
ændring.

Indenfor de næste knap 6.000 km skifter jeg tændrørene (vognen har
efterhånden rullet 234.000 og tændrørene har snart gået 60.000). Jeg regner
faktisk med at dette løser problemet.


Hvis du eksperimenterer med en løsning eller endnu bedre finder en løsning
er jeg meget interesseret i at høre om det.

Mvh
Claus



Anders (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 05-08-04 20:39

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote in message news:<41113304$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Anders" <andersh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:e0c7094f.0408031205.ee8985d@posting.google.com...
> >
> > Har en Golf 3 1,8 fra 1996.
>
> Ditto! http://www.golf.nygaard-pedersen.dk/sv.htm
>
> > Den har såden en klikkende/raslende lyd fra motoren.
> > Når den så får fuld gas, kommer der også lidt høj tændingsbanken..
> > (begge lyde lyder som de kommer fra samme sted)
>
> Det har min også haft i hvert fald de sidste 40-50.000 km.
>
> > Jeg har prøvet med speciel rensevæske i benzinen..
>
> Det har jeg også - uden resultat.
>
> > Har i nogen forslag?
>
> Se min tråd fra 19/7 med overskriften "Benzinkvalitet DK, A, I, F & CH"
>
> Tilsyneladende er der en sammenhæng mellem benzinkvaliteten/bankefastheden
> (oktan) og så fænomenet.
>
> Jeg har prøvet at skifte et slidt strømfordelerdæksel og rotor men helt uden
> ændring.
>
> Indenfor de næste knap 6.000 km skifter jeg tændrørene (vognen har
> efterhånden rullet 234.000 og tændrørene har snart gået 60.000). Jeg regner
> faktisk med at dette løser problemet.
>
>
> Hvis du eksperimenterer med en løsning eller endnu bedre finder en løsning
> er jeg meget interesseret i at høre om det.
>
> Mvh
> Claus

HEJ CLAUS
MINE TÆNDRØR HAR KUN KØRT CA. 2000 KM. TROR IKKE DET ER DET.
MEN HÅBER DA AT DU FÅR NOGET UD AF DET.
KØRER SNART PÅ VW-VÆRKSTED OG LADER DEM KIGGE PÅ DET.
MVH. ANDERS

Ukendt (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-08-04 21:17

"Anders" <fuckspam@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1efcafb6.0408051139.2651bc51@posting.google.com...
>
> HEJ CLAUS
> MINE TÆNDRØR HAR KUN KØRT CA. 2000 KM. TROR IKKE DET ER DET.
> MEN HÅBER DA AT DU FÅR NOGET UD AF DET.
> KØRER SNART PÅ VW-VÆRKSTED OG LADER DEM KIGGE PÅ DET.
> MVH. ANDERS

Din caps lock har vist sat sig fast. Blot så du ved det betragtes dette som
at råbe.

Det er nu ikke fordi jeg har et defekt tændrør at jeg regner med at det
hjælper at skifte dem. Jeg tror nærmere at glødetallet på ét eller flere af
dem ikke er helt korrekt (selvom det er originale tændrør af korrekt type
købt hos og monteret af VW). Min teori er at de(t) simpelthen er udenfor
tolerancen.

Mvh
Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177521
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste